۰ نفر

امضای قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خطوط بی‌آر‌تی

۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶
کد خبر: 173292
امضای قرارداد  ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خطوط بی‌آر‌تی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تشریح جزئیات برنامه‌های دولت برای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور گفت: قرارداد 500 دستگاه اتوبوس بی‌آر‌تی در تهران به زودی امضا خواهد شد.

محمد شریعتمداری در مراسم جایگزینی 40 هزار دستگاه تاکسی فرسوده اظهار داشت: اضافه شدن 400 واگن جدید به ناوگان متروی کشور برنامه‌ریزی شده و علاوه بر این برای اسقاط خودروهای سنگین اعتبار بانکی 22 هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است تا با سود حداقلی در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی ادامه داد: برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور جهت استفاده از 140 هزار دستگاه خودرو، تأییدیه‌های دولت حاضر شده و گام‌های اولیه برداشته شده است.

به گفته شریعتمداری برای جایگزینی 17 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده دیزلی درون شهری مقدمات کار انجام شده و علاوه بر این برای جایگزینی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای 10 تن و با سن بیش از 35 سال برنامه‌ریزی‌هایی در دولت صورت گرفته است.

وی همچنین از امضای قرارداد نوسازی هزار و 600 دستگاه اتوبوس بین شرکت‌های سازنده و شهرداری خبر داد و گفت: اقداماتی برای اسقاط هزار و صد دستگاه مینی‌بوس فرسوده در تهران نیز به نتیجه نهایی رسیده و برای نوسازی 20 هزار دستگاه وانت فرسوده نیز ثبت‌نام‌ها در حال انجام است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه برای استفاده از خودروهای برقی در کشور نیز برنامه‌هایی تبیین شده است، گفت: این برنامه‌ها در قالب برنامه ششم و با همکاری وزارت صنعت،‌ سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت اجرایی خواهد شد.