۰ نفر

دیدار ترامپ با مدیران شرکتهای خودروسازی آمریکایی

۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷
کد خبر: 172558
دیدار ترامپ با مدیران شرکتهای خودروسازی آمریکایی

رییس جمهور آمریکا که بدنبال متقاعد کردن تولیدکنندگان خودرو برای حفظ تولید در داخل کشور است، روز سه شنبه با مدیران سه شرکت خودروسازی فورد، کرایسلر و جنرال موتورز دیدار می کند.

مدیران فورد موتور، فیات کرایسلر اتوموبیل و جنرال موتورز با ترامپ در کاخ سفید دیدار خواهند کرد. این دیدار فرصت مهمی برای خودروسازان آمریکایی برای مطرح کردن مسائل کلیدی شامل تجارت، رگولاتوری و اصلاحات مالیاتی است که دولت قصد دارد در نخستین روزهای فعالیتش به آنها بپردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مسئول مطبوعات کاخ سفید اعلام کرد رییس جمهور به ایده های مدیران شرکتهای خودروسازی به خصوص درباره نحوه بازگرداندن مشاغل بیشتر به صنعت خودرو گوش خواهد کرد.

به گفته سخنگوی فورد، مارک فیلدز، مدیرعامل فورد قصد دارد درباره اصلاحات مالیات شرکتها، نیاز برای مقررات مبتنی بر اطلاعات و ابتکارهای مربوط به سیاست تجاری صحبت کند.

سخنگوهای جنرال موتورز و کرایسلر هم اعلام کردند ماری باررا، مدیرعامل جنرال موتورز و سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر در این دیدار حضور خواهند داشت.

ترامپ روز دوشنبه با تولیدکنندگان برجسته آمریکایی از جمله الون ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز دیدار و اعلام کرد مقررات و مالیاتهای شرکتها را به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد اما رییس جمهور جدید آمریکا هشدار داد اگر تولیدکنندگان آمریکایی تولیدشان را به خارج از کشور منتقل کنند، با مجازات سختی روبرو خواهند شد.

ترامپ گفت: ما تصور می کنیم می توانیم مقررات را ۷۵ درصد و شاید بیشتر تسهیل کنیم. زمانی که تولیدکنندگان آمریکایی می خواهند کارخانه‌شان را گسترش دهند، تاییدیه‌های لازم را به سرعت دریافت می کنند.

رییس جمهور آمریکا علنا از خودروسازان آمریکایی خواسته است مشاغل را در آمریکا حفظ کرده و برنامه‌هایشان برای ساخت کارخانه در خارج از کشور را لغو کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هر سه خودروساز در واکنش به درخواست ترامپ، وعده دادند تلاش برای اشتغالزایی در آمریکا را افزایش دهند. فورد یک کارخانه مونتاژ به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار را در مکزیک لغو و اعلام کرده ۷۰۰ میلیون دلار برای گسترش فعالیت کارخانه‌اش در میشیگان هزینه خواهد کرد.

جنرال موتورز و فیات کرایسلر هر یک وعده داده اند یک میلیارد دلار در تولید داخلی سرمایه گذاری کنند، با این همه هر دو شرکت تاکید کرده اند درباره این برنامه‌ها سرمایه گذاری پیش از پیروزی ترامپ تصمیم گرفته شده بود.

هر سه خودروساز به تولید خودرو در مکزیک ادامه می دهند. فورد مدل کامپکت فوکوس را در کارخانه اش در هرموسیو تولید می کند. مدلهای فوژن و لینکلن ام کی زد هم در همین کارخانه تولید می شوند.

جنرال موتورز از برنامه‌هایی که در اواخر سال ۲۰۱۴ اعلام کرد، عقب نشینی نکرده است. این خودروساز قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ با صرف پنج میلیارد دلار در کارخانه‌های جدید در این کشور، ۵۶۰۰ شغل ایجاد کند.

فیات کرایسلر در جنوب مرز آمریکا هفت کارخانه دارد و قطعات و مدلهای وانت و ون رم و خودروهای کوچک فیات ۵۰۰ و شاسی بلند داج جورنی را تولید می کند.