۰ نفر

شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها مشروط شد

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱:۰۱
کد خبر: 155674
شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها مشروط شد

نحوه برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف و معاینه فنی وسایل نقلیه با تکیه بر سیستم یکپارچه «سیمفا» روز گذشته در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورد بررسی قرار گرفت.

هوشنگ خندان‌دل، معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر ضرورت تشدید اعمال قانون بر راکبان متخلف موتورسیکلت افزود: در مورد موتورسیکلت‌سواران بر تشدید اعمال قانون از سوی پلیس راهنمایی‌ورانندگی تاکید شد و نحوه شماره‌گذاری و تولید موتورسیکلت‌ها که در گذشته تصویب شده بود، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل مهر، وی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردها در تولید موتورسیکلت گفت: شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها منوط به رعایت کامل مقررات استاندارد است که در این جلسه نیز درخواست شد از سوی سازمان استاندارد بر نحوه اعمال دقیق این مقررات نظارت کاملی انجام شود. خندان‌دل به موضوع آموزش و ارتقای فرهنگ درخصوص استفاده از موتورسیکلت‌ها به‌عنوان یکی دیگر از مباحث مورد تاکید جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز پیشنهادهایی درخصوص نحوه آموزش‌های ارائه‌شده داشت که با مجموعه پیشنهادها موافقت شد.

وی به اجرایی شدن سیستم یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) اشاره کرد و افزود: مراکز معاینه فنی در شبکه یکپارچه معاینه فنی به‌صورت مکانیزه و بدون مداخله انسانی تست‌های لازم را روی وسایل نقلیه انجام می‌دهند. کلیه این مراکز به دوربین‌های پلاک‌خوان مجهز هستند و اطلاعات خودروها پس از انتقال به سامانه‌های وزارت کشور روی سرورهای پلیس راهنمایی و رانندگی نیز می‌نشیند.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر خلاف گذشته که داشتن برگه معاینه فنی منوط به داشتن یک گواهی بود، امروز تنها منوط به وجود اطلاعات خودرو در سامانه یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) است. این معاینه فنی در سطوح مختلف انجام می‌شود. وی اعلام کرد سیمفا تحول موثری در صدور گواهی معتبر معاینه‌فنی ایجاد کرد و مراحل تکمیلی آن نیز به‌زودی اجرا خواهد شد.