۰ نفر

دسترسی مجلس به قراردادهای خارجی خودرو

۶ آبان ۱۳۹۵، ۸:۴۴
کد خبر: 154356
دسترسی مجلس به قراردادهای خارجی خودرو

مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت سه‌شنبه این هفته راهی مجلس شورای اسلامی شدند تا در مورد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خارجی صنعت خودرو توضیح دهند. اما در نهایت بهارستانی‌ها قانع نشدند و قرار است طی هفته آینده، آنها (نمایندگان) میهمان خودروسازان و سازمان گسترش شوند.

بر این اساس، قرار است نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوشنبه هفته آینده در سه گروه جداگانه راهی ایران‌خودرو، سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شده و قراردادها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان آنها با شرکت‌های خارجی را از نزدیک رؤیت و مورد بررسی قرار دهند. تا به امروز سه قرارداد و تفاهم‌نامه میان سازمان گسترش و خودروسازان داخلی با خارجی‌ها منعقد شده که شامل قرارداد ایران‌خودرو و پژو، قرارداد سایپا و سیتروئن و همچنین تفاهم‌نامه سازمان گسترش با رنو می‌شود. ازآنجاکه جزئیات چندانی از این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها به بیرون درز نکرده، نمایندگان مجلس پیگیر این ماجرا بوده و اصرار دارند خودروسازان و سازمان گسترش، متن آنها را برای بررسی و چکش‌کاری، در اختیار مجلس قرار دهند. به گزارش دنیای اقتصاد ، این در شرایطی است که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دلیل تجربه‌های تلخ گذشته، چندان میلی به این کار نداشته و تاکنون متن قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها را به اهالی بهارستان ارائه نکرده‌اند. با این حال، سماجت نمایندگان در نهایت مسوولان وزارت صنعت را قانع کرده تا مجلسی‌ها با حضور در سازمان گسترش و ایران‌خودرو و سایپا، نگاهی به تفاهم‌نامه و قراردادهای موردنظر بیندازند.

گویا وزارت صنعت امیدوار است که نمایندگان مجلس با دید مثبتی به قراردادهای ایران‌خودرو-پژو و سایپا- سیتروئن و تفاهم‌نامه سازمان گسترش-رنو، نگاه کرده و پرونده این ماجرا پس از بازدید گروه‌های سه‌گانه از سازمان گسترش و خودروسازان، بسته شود.