۰ نفر

انتشار نتایج نظرسنجی خودرویی "اقتصاد آنلاین"

مردم از محصولات کدام خودروساز داخلی ناراضی‌اند؟

۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 149957
مردم از محصولات کدام خودروساز داخلی ناراضی‌اند؟

نتایج نظرسنجی سایت اقتصاد آنلاین با عنوان "از محصولات کدام خودروساز ایرانی بیشتر ناراضی هستید؟" منتشر شد.

در نظرسنجی سایت "اقتصاد آنلاین" که همزمان در سایت اینترنتی و نسخه تلگرام منتشر و در معرض رأی گیری عموم قرار گرفت، ۴۰.۹۲ درصد از مردم، محصولات شرکت ایران خودرو را انتخاب کردند که با احتساب سهم حدود ۵۰ درصدی این شرکت از بازار خودرو در ایران نشان از رضایت نسبی خودروسواران داخلی از این شرکت دارد.

در نظرسنجی اقتصاد آنلاین، مردم به محصولات شرکت سایپا ۳۴.۶۸ درصد و محصولات شرکت پارس خودرو هم که زیرمجموعه سایپا است ۱۰.۷۶ درصد رای منفی دادند، که با عنایت به سهم حدود ۴۰ درصدی این دو شرکت از بازار خودرو نشان دهنده آن است که سایپا نتوانسته رضایت مصرف کنندگان تولیدات خود را کسب نماید.

در حال حاضر سهم خودروهای پراید و انواع پژو در خیابان‌های ایران بیش از سایر خودروهاست و پس از این دو، به احتمال زیاد انواع پژو ۲۰۶‏ و سمند و تیبا دارای بیشترین سهم در بازار خودرو کشور هستند.

اما نکته قابل تامل نارضایتی مردم از محصولات چینی بازار خودرو است، چنانچه به رغم سهم کمتر از ۱۰ درصدی این خودروها از بازار، بیش از ۱۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از محصولات دو شرکت مدیران خودرو و کرمان خودرو اعلام نارضایتی کرده‌اند.