۰ نفر

قفل میلیونها خودروی فولکس واگن در خطر هک

۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 140101
قفل میلیونها خودروی فولکس واگن در خطر هک

به گفته محققان اروپایی، ده‌ها میلیون خودرویی که از سوی فولکس واگن در ۲۰ سال گذشته به فروش رفته اند و بعضی از مدلهای کنونی به دلیل سیستمهای ورود بدون کلید که با استفاده از دستگاههای فنی ساده قابل هک شدن هستند، در معرض سرقت قرار دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کارشناسان امنیت رایانه در دانشگاه بیرمنگام تحقیقاتی را منتشر کرده اند که نشان می‌دهد چگونه کنترلهای ورود بدون کلید فولکس واگن از راه دور قابل هک شدن هستند. یک دستگاه رادیویی دست ساز تنها وسیله ای است که نفوذگران برای هک سیستمهای ورود بدون کلید نیاز دارند.

خودروهای آسیب پذیر در برابر حملات هک شامل بیشتر مدلهای آئودی، فولکس واگن و اسکودا هستند که از سال ۱۹۹۵ فروخته شده اند و بسیاری از ۱۰۰ میلیون خودروی گروه فولکس واگن که از آن زمان به فروش رفته اند را تشکیل می دهند. این حفره امنیتی در مدلهای قدیمی و همچنین مدلهای جدیدی مانند آئودی Q۳ وجود دارد.

تنها خودروهایی که در برابر حملات هک آسیب پذیر نیستند، جدیدترین مدلهایی هستند که با پلتفرم MQB تولید شده اند که در ساخت مدلهای پرفروشی مانند Golf VII استفاده شده است.

سخنگوی فولکس واگن اعلام کرد مدلهای کنونی گلف، تیگوان، توران و پاسات در معرض خطر هک قرار ندارند. فولکس واگن اعلام کرده با محققان برای حل این مشکل همکاری می کند.

خودروهای سایر خودروسازان مانند بعضی از مدلهای فورد گالکسی هم ممکن است همین ایراد امنیتی را داشته باشند. سخنگوی فورد اروپا اعلام کرد این شرکت از این حفره امنیتی مطلع شده و این نکته را در بهبود سیستمهای کنونی و آینده خود لحاظ کرده و دیگر از سیستم مورد بحث در خودروهای جدید استفاده نمی کند.

محققان اروپایی اظهار کرده اند در تحقیقاتشان بر روی مدلهای بازار انبوه معطوف شده و برندهای لوکس فولکس واگن شامل پورشه، بنتلی، لامبورگینی و بوگاتی را مورد بررسی قرار نداده اند.

این محققان نوامبر گذشته فولکس واگن را نسبت به یافته‌های خود مطلع کرده و با مقامات این شرکت و تامین کنندگانش دیدار کردند و اعلام کردند این خودروساز از آسیب پذیریها مطلع شده است.

فولکس واگن تایید کرده تبادلات سازنده ای با محققان داشته و نویسندگان این گزارش موافقت کردند جزییات تحقیقاتشان را برای جلوگیری از سواستفاده خلافکاران به منظور هک خودروها منتشر نکنند.