۰ نفر

تجمع مال باختگان مقابل شرکت لیزینگ خودرو

۱ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۲۸
کد خبر: 136689
تجمع مال باختگان مقابل شرکت لیزینگ خودرو

جمعی از مال باختگان شرکت پاسارگاد خودرو نسیم در اعتراض به کلاهبرداری این شرکت از آنان و تحویل ندادن خودروهایشان مقابل این شرکت در خیابان باقرخان تجمع کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، یکی از این تجمع کنندگان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در ماه های پایانی پارسال از طریق تبلیغات روزنامه ای متوجه شرایط فروش این شرکت شدیم و قول تحویل 45 روزه دادند.

وی افزود: متاسفانه پس از پرداخت 25 میلیون در طی چند مرحله هنوز خودروی ما را تحویل نداده اند و مدام امروز فردا می کنند و هر زمانی تماس می گیریم گوشی کارمندان از جمله مدیرعامل شرکت خاموش است. یکی دیگر از تجمع کنندگان گفت: من راننده آژانس هستم و 6 ماه پیش در این شرکت برای خرید خودرو نام نویسی کردم اما نه تنها خودرویی نگرفتم بلکه پول خودم را نیز نمی دهند.

سهیل مرادی از دیگر مال باختگان با بیان اینکه آذر پارسال متوجه تبلیغات این شرکت شده و ثبت نام کردم گفت: تاکنون خودرویی تحویل ندادند و من گفتم لااقل پولم را برگردانید که آنان در قبال پول نقد من چک به تاریخ 25 اردیبهشت دادند اما زمانی که به بانک می روم پاسخ می شنوم که حسابشان خالیست.

وی افزود: از بانک سپه در شعبه رودکی علت را جویا شدم پاسخ دادند که این شرکت 700 چک برگشتی در اینجا دارد و حسابشان خالیست. این مال باخته گفت:‌ این شرکت 20 کارمند دارد که اکنون به علت اعتراض شهرداری مبنی بر استفاده از فضای خانگی برای تجاری به حکم دادسرای شعبه 2 سعادت‌آباد پلمپ شده است.

اسماعیلی یکی دیگر از معترضان نیز از رفتارهای متناقض و مبهم کارمندان بانک در قبال متقاضیان دریافت خودرو انتقاد کرد و گفت: ما به آنها گفتیم که می آییم و با تجمع حقمان را می گیریم اما آنها به من گفتند که تجمع نکنید چراکه کاری انجام نمی شود اما به طور مخفی پول شما را می دهیم.

مرد میانسال دیگری که از وعده های مکرر مدیر و کارمندان شرکت معترض بود گفت: در زمان نام نویسی گفتند با 8.5 میلیون پول صاحب خودرو می شوید اما پس از مدتی بدون اطلاع قبلی و برخلاف میل باطنی ما 5.5 میلیون با عنوان مابالتفاوت گرفتند تا خودروی ما را 45 روزه تحویل دهند. وی افزود: آنها با وعده واگذاری خودرو برای ضمانت بازپرداخت آن حتی سند منزل نیز از ما گرفتند اما هنوز خودرویی تحویل نداده اند.

حامد پیله‌ور نیز که از رفتار مدیرعامل شرکت پاسارگاد خودرو نسیم انتقاد داشت گفت: پرسش ما این است که چرا سه سال از کلاهبرداری این شرکت می گذرد اما بعد از مدتها تازه پلمپ شده است؟وی افزود: چگونه اعضای شرکت آن را ثبت رسمی کرده و در روزنامه آگهی کرده و سر مردم کلاه می گذارند اما مسئولان پیگیر موضوع نبودند.

این مال باخته گفت: متاسفانه بعدها متوجه شدیم که قرارداد آنها با متقاضیان یک طرفه بوده است حتی مدیرعامل در حالی که وکالت کاری برای تحویل خودرو به متقاضیان گرفته بود در دفتر اسناد مالکیت خودرو را به نام خود ثبت کرده بود. جوان مالباخته دیگری گفت: یکی از دوستانم که خودروی خود را از این شرکت تحویل گرفته بود با اعلام توقیف خودروی خود از سوی پلیس در جاده مواجه می شود.

وی افزود: وقتی این فرد علت را جویا می شود پلیس پاسخ می دهد این خودرو به علت بدهی شرکت پاسارگاد خودرو به سایپا و پرداخت نکردن اقساطش به این گروه خودروسازی مجوز توقیف برای آن صادر شده است. خانم میانسال دیگری نیز که برای خود و فرزندش در این شرکت خودرو نام‌‌نویسی کرده بود گفت: از ابتدا گفتند که با 10 میلیون تومان 45 روزه صاحب خودرو می شوید اما زمان موعد، درخواست 8 میلیون تومان دیگر کردند در حالیکه ابتدا اصلا چنین حرفی نزده بودند.