۰ نفر

کم مصرف ترین خودروهای داخلی و خارجی / این ماشین در ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۴ لیتر سوخت مصرف می کند!

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبر: 688089
کم مصرف ترین خودروهای داخلی و خارجی / این ماشین در ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۴ لیتر سوخت مصرف می کند!

مصرف خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین خاطر شرکت‌های تولید اتومبیل به دنبال طراحی خودروهای کم‌مصرف و سازگار با محیط هستند. شرکت‌های زیادی به جمع تولیدکنندگان اتومبیل‌های پاک و هیبریدی پیوسته‌اند. همچنین شرکت‌هایی که محصولات بنزینی و دیزلی خود را از رده خارج نکرده‌اند، به دنبال طراحی خودرو با مصرف پایین هستند. شرکت‌های بزرگ ماشین‌سازی روزانه، کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان از نظر استفاده از سوخت و هزینه وسایل مصرفی را به بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با توجه به آسیب‌های بنزین به محیط زندگی، مصرف بالای آن و ضرورت بحث مدیریت هزینه‌ها، انتخاب خودرو کم مصرف بسیار اهمیت پیدا کرده است. استراتژی شرکت‌های تولیدی ماشین به سمت تولید زایئات و آلایندگی‌های کمتر است؛ به همین خاطر تولید خودروهای برقی، گازی، الکتریکی و هیبریدی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با توجه به اهمیت مصرف سوخت برای رانندگان، مطالعه این نوشته برای ۵ دقیقه خالی از لطف نخواهد بود. پس همراه ما باشید، ما در این مقاله به بررسی کم مصرف ترین خودروهای داخلی و خارجی می‌پردازیم.

معرفی ۳ تا از کم‌مصرف‌ترین خودروهای داخلی

خودروسازان خارجی با بهینه‌سازی عملکرد فنی خودرو و تولید، مصرف سوخت خود را کاهش می‌دهند. همچنین با راه‌اندازی خط تولید خودروهای هیبریدی، قدم بزرگی در حفاظت از محیط‌ زیست دارند. اما در کشور ایران، خودروسازی‌های داخلی مصرف سوخت خود را با موتور خودرو کاهش می‌دهند. همچنین در تولید ماشین‌های داخلی به نسبت نمونه‌های خارجی از قطعات ارزان‌تری استفاده شده است و هزینه تعویض لوازم آن‌ها به صرفه‌تر است. در این قسمت به بررسی کم مصرف ترین خودورهای داخلی می‌پردازیم.

۱. خلق TU۳ و TU۵ برای ۲۰۶ و مصرف پایین بنزین

همه خودروهایی که به موتور TU۵ مجهز هستند از مصرف پایینی برخوردارند. استفاده از موتور TU۵ برای تولید پرشیا هم به کاهش مصرف آن کمک کرده است. اما این موتور برای ماشین پژو ۲۰۶ طراحی شده است و عملکرد بسیار خوبی در آن دارد. ۲۰۶ در همه تیپ‌ها با برخورداری از موتور TU۵ به عنوان یک ماشین کم‌مصرف داخلی به حساب می‌آید؛ این موضوع یک مزیت منحصر به فرد برای این ماشین داخلی است. پژو ۲۰۶ یک ماشین با شتاب بالا و مصرف پایین است. باتوجه به شلوغی شهر و کمبود جای پارک، این اتومبیل بهترین ماشین بعد از پراید برای استفاده در سطح شهر است.

کم مصرف ترین ماشین های جهان

مصرف پایین ۲۰۶

همچنین با تولید ماشین پژو ۲۰۶ تیپ دو با موتور TU۳ حجم مصرف این اتومبیل به شدت کاهش پیدا کرده است. این ماشین دارای حجم ۱.۴ لیتری، قدرت موتور ۷۵ اسب بخار، گشتاور ۱۱۵ نیوتون متری و گیربکس پنج سرعته است. ۲۰۶ با موتور TU۳ در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها نزدیک به ۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

۲.تولید سمند LX با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی

در ماشین سمند نسخه LX از موتور پرطرفردار EF۷ استفاده شده است. این ماشین در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ این میزان مصرف برای ماشینی با وزن ۱۲۴۰ کیلوگرم بسیار مناسب است. سمند با قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتون متری و بدنه‌ای سنگین، یکی از کم مصرف ترین خودروهای داخلی و بهینه برای خانواده است.

کم مصرف ترین ماشین های جهان

سمند ماشین کم‌مصرف داخلی

بقیه مدل‌های سمند به غیر از LX، جزو پر مصرف‌ترین اتومبیل‌های داخلی هستند. ایران‌خودرو در سال ۱۳۸۳ با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت مدل LX را به بازار عرضه کرد. البته قابل چشم‌پوشی نیست که سمند LX طرفداران بسیاری پیدا کرده و به یکی از اتومبیل‌های پرطرفدار داخلی است.

۳. تندر نود یک خودرو داخلی با کیفیت بالا از همه نظر

ماشین تندر ۹۰ از ویژگی‌های منحصر به فرد بسیاری برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که آن را از معدود اتومبیل‌های باکیفیت داخلی کرده است. این ماشین دارای موتور ۱.۶ لیتر، ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی، قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متری است. تندر نود به دو صورت دستی و اتوماتیک در بازار وجود دارد. مصرف سوخت شهری و جاده‌ای این ماشین به ترتیب ۹ و ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این میزان مصرف در بین خودروهای داخلی بسیار بهینه است.

کم مصرف ترین ماشین های جهان

تندر ۹۰ اتومبیل داخلی باکیفیت

۳ تا از بهترین خودروهای خارجی کم‌مصرف و هیبریدی

با توجه به رشد نمایی صنعت خودرو در جهان بسیاری از شرکت‌های خودروسازی قادر به تولید ماشین‌های هیبریدی هستند. خودروهایی که کمک بسیار زیادی به حفاظت از محیط زیست می‌کنند. تنها نکته منفی ماشین‌های هیبریدی قیمت بالای آن‌ها است.

خودروهای خارجی با بهینه سازی مواردی مثل سیستم سوخت‌رسانی و انتقال نیرو به تولید خودروهایی با مصرف پایین می‌پردازند. اگر از طرفداران خودرو با مصرف کم انرژی هستید پس بهتر است سراغ خودروهای ژاپنی، کره‌ای و آمریکایی رفته و از میان آن‌ها خودرو بنزینی کم مصرفی را انتخاب کنید. این خودروها در کنار مصرف پایین جزو کم استهلاک‌ترین خودرو وارداتی نیز به حساب می‌آیند.

۱. میتسوبیشی میراژ، اتومبیل کم مصرف و اقتصادی ساخت ژاپن

خودرو میتسوبیشی در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد ولی مورد استقبال مردم قرار نگرفت. این اتومبیل در سال ۲۰۱۷ با تغییر ظاهر و امکانات رفاهی بیشتر دوباره شانس خود را امتحان کرد. با توجه به تغییرات ظاهری جذاب‌تر، استفاده از کروز، ایربگ جانبی، استارت دکمه‌ای و هنذفری طرفداران بیشتری نسبت به مدل قبلی خود پیدا کرد.

کم مصرف ترین ماشین های جهان

ماشین میتسوبیشی

میراژ هاچ‌بک دارای قدرت ۷۹ اسب بخار و موتور سه سیلندری است که به ۵ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر نیاز دارد. همچنین مصرف سوخت آن در جاده ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. به این ترتیب میتسوبیشی میراژ ژاپنی یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان به شمار می‌آید.

۲. درخشش ماشین کیا سراتو در مصرف انرژی و استهلاک

کیا سراتو ماشین کره‌ای است که از فروش بالایی برخوردار است. دوام این اتومبیل باعث شده تا به عنوان یک ماشین با مصرف انرژی و استهلاک پایین به حساب بیاید. کیا سراتو با مصرف ۶.۶ لیتر در سفر جاده‌ای و ۹ لیتر در شهر به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب یک اتومبیل با مصرف پایین خارجی است. این اتومبیل کره‌ای با شتاب بالا، قدرت ۱۲۴ اسب بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتون متری در بازار ایران نیز هواداران خود را دارد.

کم مصرف ترین ماشین های جهان

استهلاک و مصرف کم کیا سراتو

۳.هیوندا Ioniq Electric مقرون به صرفه‌ترین ماشین برقی

ماشین هیوندا LONIQ Electric یکی از کم‌مصرف‌ترین اتومبیل‌های الکترونیک در دنیاست. این اتومبیل تنها در ایالت کالیفرنیا، کلرادو، ماین، ماساچوست، مریلند، نیوجرسی، نیویورک، اورگان، رودآیلند، ورمونت در دسترس است.

کم مصرف ترین ماشین های جهان

ماشین برقی هیوندا LONIQ Electric

برند LONIQ Electronic نزدیک به ۲۰۰ مایل( حدود ۳۰۰ کیلومتر) را بدون توقف طی می‌کند. ظرفیت این اتومبیل ۳۸.۳ کیلووات است. LONIQ در فضای عمومی و با منبع شارژ سریع DC در زمان یک ساعت و منبع شارژ کند AC در مدت شش ساعت شارژ می‌شود. همچنین زمان شارژ خانگی این اتومبیل با دو منبع شارژ سریع و کند ۱۹ تا ۶ ساعت است. تنها نکته منفی این ماشین عدم دسترسی به ایستگاه شارژ PLUGSHARE است.