۰ نفر

مازراتی گرن توریسمو؛ شاهزاده جدید ایتالیایی ها + عکس

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶
کد خبر: 679781
مازراتی گرن توریسمو؛ شاهزاده جدید ایتالیایی ها   + عکس

مازراتی گرن توریسمو مدل ۲۰۲۳ ، شاهزاده جدید ایتالیایی ها است که در سه نسخه با نام‌های مدونا (Modena)، تروفی (Trofeo) و فولگور (Folgore) به میدان آمده است. در ادامه به طور کامل با Maserati GranTurismo ۲۰۲۳ آشنا می‌شویم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ مازراتی گرن توریسمو پس از وقفه ای چندساله بازگشته است اما فریب ظاهر آشنای آن را نخورید زیرا هرچند گرن توریسموی جدید تا حد زیادی شبیه نسل قبلی به نظر می رسد اما زیر این پوسته زیبا تغییرات مهمی پنهان شده است.

یکی از مهم ترین تغییرات این کوپه ایتالیایی ارائه نسخه تمام الکتریکی است که اولین محصول برقی مازراتی گرن توریسمو محسوب می شود. علیرغم شباهت با نسل قبلی، پانل های بدنه گرن توریسموی جدید همگی کاملاً جدید بوده و کاپوت کشیده، کابین جمع وجور، ارتفاع اندک از زمین و چراغ های جلویی مشابه سوپراسپرت MC۲۰ ازجمله ویژگی های آن هستند.

مشخصات فنی مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۴

این خودرو در زیر کاپوت خود، همان پیشرانه ای را دارد که مازراتی MC۲۰ را به حرکت درمی آورد. یعنی یک پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ با نام نپتون (در زبان ایتالیایی با تلفظ نپتونو) که با حجم نامی ۳ لیتری خود می تواند تقریبا ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ ارسال کند. این کار از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دو کلاچه انجام می شود.به لطف چنین اعدادی، اکنون مازراتی گرن توریسمو مدونا مدل ۲۰۲۳ می تواند در کمتر از ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم در حدود ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

همچنین باید اشاره کنیم که سیستم پیشرانه این خودرو سوپر اسپرت ایتالیایی از نوع «روانکاری سامپ خشک» است که در برابر «روانکاری خیس»، چینش قطعات زیر کاپوت را بهینه تر می کند. به علاوه پیشرانه مازراتی گرن توریسمو Modena مدل ۲۰۲۳ از «سیستم غیر فعال کردن انتخابی سیلندرها» هم پشتیبانی می کند تا در مواقع لازم، جهت کم کردن بار پیشرانه و همچنین مصرف سوخت، سه عدد از سیلندرها را خاموش کند. این موضوع را در کنار «سیستم احتراق ۱۲ شمعی» (هر سیلندر ۲ شمع دارد) قرار دهید تا قدرت ایتالیایی ها را بهتر درک کنید. وجود ۲ شمع در هر سیلندر باعث می شود تا فرایند احتراق، کامل تر انجام شود.

 خودروی مازراتی گرن توریسمو قرمز

مشخصات کلی مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۴

نوع موتور خودرو

V6 بنزینی

حجم موتور

۳ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۶ / ۲۴

تنفس موتور

توربو دوقلو

قدرت

۴۹۰ اسب بخار

گشتاور

۶۰۰ نیوتن.متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

۳.۹ ثانیه

سرعت

۳۰۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۱۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

گرند تورر کوپه

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۴

طول

۴۹۵۸ میلیمتر

عرض

۲۱۱۳ میلیمتر

ارتفاع

۱۳۵۴ میلیمتر

فاصله محورها

۲۹۲۹ میلیمتر

وزن خالص

۱۷۹۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۴ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۳۰۹ لیتر

حجم مخزن سوخت

۷۰ لیتر

قطر رینگ

۲۰ اینچ (جلو)

۲۱ اینچ (عقب)

آپشن ها و امکانات مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۴

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۴

گرن توریسمو قبلی خودرو جذابی بود و نشان می دهد که چرا مازراتی محصول جدیدش را با استفاده از رویکرد تکاملی طراحی کرده است. رویکرد تکاملی یعنی طراحی محصول جدید با کمترین تغییرات انجام گرفته و نتیجه نهایی خودرویی زیبا و جذاب خواهد بود. نمای بیرونی مازراتی گرن توریسمو متناسب و زیبا و به گفته کمپانی «بدون خودنمایی» است.

جلوپنجره کلاسیک مازراتی در چهره گرن توریسمو دیده می شود که برعکس خودروهای مدرن بزرگ نشده و نیزه سه شاخ نیز روی آن قرار گرفته است. تغییر طرح چراغ های عمودی جلو موفقیت آمیز بوده و ظاهری اسپرت و مهیج به گرن توریسمو داده است. اندازه رینگ های جلو ۲۰ اینچی و عقب ۲۱ اینچی است و در چهار طرح و بنا به سفارش خریداران استفاده می شود.در قسمت عقب، چهار خروجی اگزوز، دو به دو در طرفین سپر قرار گرفته و طرح چراغ ها نیز با مدل قبلی متفاوت است، با این حال تغییر اغراق آمیز و اساسی دیده نمی شود.

 مازراتی گرن توریسمو  + عکس

طراحی داخلی مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۴

مثل همه مازراتی ها، انتظار می رود که GT جدید ترکیبی از طراحی جذاب، کابین لوکس و جدیدترین فناوری های دستیار راننده باشد. اگرچه هنوز تصویری از طراحی داخلی منتشر نشده، اما کابین دیجیتالی است و نمایشگر جدید جایگزین کیلومترشمار آنالوگ خواهد شد.اهرم تعویض دنده به طور کامل حذف و به جای آن فضایی برای وسایل و لوازم کوچک تعبیه شده است. هیچ دکمه فیزیکی روی کنسول مرکزی به چشم نمی خورد و همه تنظیمات از طریق صفحات لمسی انجام می شود.

صندلی های مازراتی گرن توریسمو دارای پشت سری یکپارچه است و ردیف دوم هم برای دو سرنشین فضای راحتی دارد. پدل های آلومینیومی پشت فرمان، روکش کروم و تزیینات خاکستری رنگ، دیگر المان های طراحی داخلی گرن توریسمو مودنا است.گنجایش صندوق عقب مازراتی گرن توریسمو ۳۰۹ لیتر است که برای کوپه دو در کافی به نظر می رسد.

 خودروی مازراتی گرن توریسمو  طراحی داخلی

قیمت مازراتی گرن توریسمو

مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۴ نشان دهنده تکامل مدل های قبلی این خودرو است و ظاهری اسپرت تر و لوکس تر دارد و راننده و سرنشینان در کابین شیک و مدرن آن و با استفاده از امکانات رفاهی و ایمنی کامل، احساس راحتی خواهند کرد. مازراتی گرن توریسمو Folgore مدل 2023 قرار است در بازه قیمت 290 تا 360 هزار دلار به بازار بیاید. یعنی جایی که مرسدس بنز AMG GT بلک سریز، فراری 488 پیستا و استون مارتین DBS یا مک لارن 765LT انتظارش را می کشند.