۰ نفر

چرا همسرم تلفن همراهش را به من ترجیح می دهد؟

۲۷ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۴۷
کد خبر: 695824
چرا همسرم تلفن همراهش را به من ترجیح می دهد؟

اگر همسرتان اوقات خود را با تلفن همراه سپری می کند احتمالا برای جلوگیری از ناراحتی است و باید سعی کنید به گونه ای احساسات خود را بپذیرد و آن را حل کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، آیا همسرتان تلفن همراهش را به شما ترجیح می دهد؟ این مشکل خیلی از زوج های امروزی است. «وقتی می‌خواهم با توصحبت کنم، یک بار دیگر ببینم تلفنتان را چک می‌کنی، آن را از پنجره بیرون می‌اندازم!»

شاید این بهترین راه برای شروع مکالمه در مورد مدت زمانی که شوهرتان صرف فناوری می کند نباشد اما قطعاً یک احساس قابل درک است.

وقتی شوهر بیش از حد از تلفن یا رایانه استفاده می کند، زن اغلب احساس تنهایی، بی اهمیتی، قطع ارتباط و انزوا خواهد کرد. با این حال، دلیل واقعی گیرکردن مردان در فضای مجازی ممکن است اجتناب از آسیب‌پذیری باشد با مشکلات زندگی مشترک مرتبط است.

مطالعات اخیر نشان می دهد به طور متوسط، آمریکایی ها هر روز 3 ساعت و 15 دقیقه را با تلفن های خود می گذرانند که در مجموع 50 روز در سال است و این فقط زمانی است که صرف تلفن ها می شود. این حتی برای زمان صرف شده در رایانه یا تماشای تلویزیون نیز محاسبه نمی شود.

یعنی فقط 50 روز در سال است که می‌توانید با همسرتان گفتگو و با بچه‌هایتان بازی کنید، به ساحل بروید و خاطره بسازید.

اما موضوع اینجاست:

به همان اندازه که احساس می کنید وقتی شوهرتان تلفن همراهش را کنار نمی‌گذارد یا بازی‌های ویدیویی را رها نمی‌کند، یک انکار عمدی است، لزوماً اینطور نیست. به راحتی می توان گفت که زمان کذاشتن برای بازی با تلفن همراه به دلیل خستگی یا مشغله است  اما واقعیت این است که زمان مداوم کرا با تلفن ممکن است راهی برای جلوگیری از آسیب پذیری باشد.

شوهرتان از تلفن برای جلوگیری از ناراحتی استفاده می کند

همانطور که رابطه عشقی با فناوری افزایش یافته است، درباره علم پشت آن یاد نگرفته ایم که دقیقاً چرا تلفن های خود را بسیار دوست داریم و چرا مقاومت در برابر ضربه های دوپامینی که از صدای پیام دریافت می کنیم بسیار دشوار است.

همه ما این توصیه را شنیده‌ایم که تلفن‌هایمان را بیرون از اتاق خواب بگذاریم، آن‌ها را در حین غذا در حالت بی‌صدا قرار دهیم و برنامه‌هایی را که به آن‌ها نیاز نداریم حذف کنیم. مسلماً، این توصیه ارزشمندی است (و بعداً بیشتر به آن خواهم پرداخت)، اما چیزی که اغلب در مورد آن صحبت نمی شود این ایده است که فناوری اغلب به عنوان راهی برای بی حس کردن احساسات دشوار است.

حقیقت این است شوهری که اغلب با تلفن همراه یا رایانه صحبت می کند، ممکن است از فناوری به عنوان راهی برای جلوگیری از آسیب پذیری استفاده کند.

بسیاری از ما با مهارت‌ها و تمرین‌های احساسی مورد نیاز برای گرایش به ناراحتی بزرگ نشده‌ایم. به جای اینکه به خود اجازه دهیم بنشینیم و احساسات سخت را تجربه کنیم، عجله می کنیم و به چیزی روی می آوریم که موجب فراموشی ناراحتیمان می شود. بنابراین اگرچه شاید به نظر برسد که ما به تلفن همراه خود «اعتیاد» پیدا کرده باشیم اما احتمالاً این داستان کامل نیست.

تلفن همراه خود را زمین بگذارید و ناراحتی را تحمل کنید

جالب اینجاست که حتی پیش بینی یک احساس دشوار می تواند میل به بی حسی را تحریک کند و به جای اینکه به ناراحتی متمایل شویم، خود را با هر چیزی که سریع‌ترین آرامش را به ما برمیگرداند محافظت می‌کنیم ، مانند وقت گذرانی در اینستاگرام یا بازی کردن.

به جای اینکه این عادات را به‌عنوان راهی بدانید که شریک زندگی‌تان عمداً شما را نادیده می‌گیرد، به این عادت‌ها به‌عنوان روشی نگاه کنید که شریک زندگی‌تان سعی دارد از ناراحتی و درد خود دوری کند.

کسانی که زندگی صمیمانه را می پذیرند، از اینکه بخواهند احساسات دشوار خود را دور بزنن، مصون نیستند. به نظر می رسد تفاوت آنها در این است که از خطرات آگاه هستند و یاد گرفته اند که چگونه در موقعیت های با آسیب پذیری بالا احساس امنیت کنند.

اگرچه ممکن است غیر واقعی به نظر برسد، یکی از اهداف اصلی درمان افزایش تحمل در برابر ناراحتی است. هنگامی که با افسردگی، اضطراب یا خشم مواجه می شوید به آن رسیدگی کرده و  آن را پنهان نکنید. زندگی از صمیم قلب مستلزم شهامت تجربه کامل زندگی است، همه فراز و نشیب ها.

زنان نیز به تلفن همراه پناه می برند

همسرم تلفن همراهش را به من ترجیح می دهد،چرا؟

این فقط شوهران نیستند که همیشه با تلفن همراه صحبت می کنند و از ناراحتی فراری هستند.شنیده می شود مردها نیز از همسران خود این شکایت را دارند.

"زمانی را به یاد می‌آورم که از فناوری به عنوان سپری در برابر آسیب‌پذیری در ازدواجم استفاده کردم. یکی از بچه‌های من در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت، و اگر شما پدر و مادر باشید، می‌دانید این چقدر دردناک است. من خیلی نگران بودم، و هر بار که آن افکار مضطرب شروع مب شد ... تلفنم را بیرون می آوردم."

"خرید آنلاین، فیس بوک، پینترست  هر چیزی که حواسم را پرت می کرد وقتی کسل کننده شد، متوجه شدم که در حال هجوم به یخچال برای خوردن تنقلات هستم. من دقیقاً می‌دانستم که دارم چه کار می‌کنم، اما به نظر نمی‌رسید متوقف شوم.من هر کاری می کردم جز فکر کردن به دردم و در حالی که همه این حواس‌پرتی‌ها باعث از بین رفتن درد می‌شد، بی‌حس کردن خودم به این معنی بود که از فرصت ارتباط و حمایت از فرزندم رها شدم."

می بینید، مشکل بی حسی این است که نمی توانید به طور انتخابی احساسات خود را بی حس کنید. فقط در نهایت سطح قابل تحملی از بدبختی را پیدا می کنید، بدون اینکه هرگز مشکلات واقعی را برطرف کرده باشید.

وقتی نمی خواهیم با چیزی در زندگی روبرو شویم، معمولاً فناوری چیزی است که به آن روی می آوریم. این یک تکیه گاه است. رها کردن آن تکیه گاه، چرخیدن و رویارویی با شریک زندگی خود، به خطر انداختن بی ثبات کردن رابطه خود برای ترمیم واقعی آن، شهامت می خواهد.

فناوری تثبیت کننده بدبختی است

تری رئال، مشاور روابط مشهور جهان، در کتاب خود با عنوان قوانین جدید ازدواج: آنچه باید بدانید تا عشق به نتیجه برسد، این نوع وسایل عاطفی را "تثبیت کننده بدبختی" می نامد. همانطور که او توضیح می دهد:

«تثبیت‌کننده‌های بدبختی چیزهایی هستند که مردم به جای روی آوردن به یکدیگر، درگیر ماندن و رویارویی با مشکلاتشان به آنها روی می‌آورند. مانند دریچه‌های بخار، نارضایتی شما را از بین می‌برند، بحران را از بین می‌برند، اما عدم رضایت را نیز تقویت می‌کنند.»

فناوری تثبیت‌کننده‌های بدبختی زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد همه چیز، از نمایش‌های نتفلیکس، خرید آنلاین، جست و جو در فیس‌بوک یا بازی کردن شیرینی‌جات اما تکنولوژی تنها راهی نیست که ما برای بی حس کردن انتخاب می کنیم.

سایر تثبیت کننده های بدبختی می توانند عبارتند از:

  • کار زیاد
  • ورزش
  • قمار
  • سوء مصرف مواد
  • درگیر شدن بیش از حد در زندگی فرزندان

مشکل این است که وقتی به تثبیت کننده های بدبختی روی می آورید، انگیزه ایجاد تغییر یا بهبود در زندگی خود را از دست می دهید. آنها شما را به اندازه کافی راحت می کنند که وضعیت موجود را به چالش نکشید.

اگر به دنبال احیای رابطه خود هستید برای خارج شدن از حد متوسط یادگیری پذیرش و تجربه احساسات دشوار یکی از اولین قدم هاست.

چگونه میان همسرم و تلفن همراهش فاصله بیاندازم؟

یعنی شوهرتان شما را برای گوشی یا وسیله دیگری ترک کرده است؟ بیایید در مورد راه هایی صحبت کنیم که به او کمک کنیم این عادت را ترک کند و در رابطه حضور بیشتری داشته باشد. به طور خاص، بیایید نگاهی به راه حل های احساسی و راه حل های عملی بیندازیم.

راه حل های احساسی

از او بخواهید که آسیب پذیری هایش را برطرف کند و یاد بگیرد که وقتی ناراحت است فرار نکند. به آرامی نشان دهید که اگر هر دو فراز و نشیب ها را تحمل کنید، به جای بی حسی، برای رابطه مفیدتر است.

هنگامی که با شریک زندگی خود درباره مدت زمانی که او صرف تلفن یا رایانه می کند صحبت کنید، به یاد داشته باشید که این یک مذاکره است. هر دو شریک حرفی برای گفتن دارند.

به عنوان مثال، مذاکره در مورد مدت زمان صرف شده روی تلفن همراه می تواند چیزی شبیه به:

A: "من دوست دارم با تو قدم بزنم بدون اینکه تلفن هایمان حواس ما را پرت کنند."

B: "نمی خواهم در حال حاضر تلفنم را کنار بگذارم زیرا منتظر تماس مهمی از رئیسم هستم. می‌توانیم یک ساعت دیگر به پیاده‌روی برویم، وقتی تماسم تمام شد؟"

اگر متعهد می شوید زمان کمتری را صرف بازی با تلفن همراه خود کنید، اما بعد از آن بیشتر از آنچه که توافق کرده بودید گرفتار می شوید، سعی کنید حالت تدافعی به خود نگیرید و نگویید: "خب، تو هم همیشه موبایلت دستته!" .

راه حل های عملی

علاوه بر کار عاطفی و رابطه ای که منجر به کنار گذاشتن فناوری به عنوان تثبیت کننده بدبختی می شود، راه های عملی نیز وجود دارد که می توانید تغییرات ملموس ایجاد کنید. من معمولا از مراجعه کنندگان می خواهم:

از اتاق خواب فقط برای خواب، رابطه جنسی و ارتباط استفاده کنید. لپ تاپ و تبلت را بیرون از اتاق بگذارید. تلفن های همراه را به جای پاتختی در آشپزخانه بگذارید. اگر همچنان به گوشی خود در اتاق نیاز دارید، آن را روی شارژر آن قرار داده و به حال خود رها کنید.

زمانی را در طبیعت بگذرانید. پیاده روی بیرون از خانه مکالمه و ارتباط را ایجاد می کند.

برنامه هایی را که نیاز ندارید حذف کنید.

زمان استفاده از تلفن همراه خود را پیگیری کنید. از اپلیکیشنی مانند Moment استفاده کنید. وقتی می بینید که چقدر زمان صرف تلفن خود می کنید، انگیزه بیشتری برای کنترل این عادت خواهید داشت. همچنین می توانید پیشرفت خود را ردیابی کنید و پیروزی ها را در طول مسیر جشن بگیرید.

گوشی های خود را رو به پایین بگذارید وقتی برای شام سر میز هستید این کار را تمرین کنید. در صورت لزوم به یکدیگر اطلاع دهید، "باید خیلی سریع تلفنم را چک کنم تا ببینم رئیسم به پیام من پاسخ داده است".

به یاد داشته باشید، پیشرفت یک شبه اتفاق نمی افتد، و این در ابتدا احساس ناراحتی می کنید  اما به شما قول می دهم ارزشش را دارد.

فناوری را ترک کنید: دوباره با شریک خود ارتباط برقرار کنید

این قابل درک است که بخواهید با همسرتان زمان با کیفیتی داشته باشید ؛بخواهید او در زندگی مشارکت داشته باشد زیرا شوهری که همیشه با تلفن همراه یا رایانه اش سر و کار دارد، مطمئناً تمام وجودش را به این رابطه نمی دهد.

همین الان دو دقیقه وقت بگذارید و درباره احساسات و تجربیاتی که خودتان از فناوری برای رهایی از فکر و خیال استفاده می کنید،گفت و گو داشته باشید. سپس در این هفته، خود را به چالش بکشید تا یک گام عملی برای بازیابی تجربه کامل خود از زندگی صمیمانه بردارید.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان