۰ نفر

اسرار سلامت؛ چگونه در خانواده عادات سالم ایجاد کنیم؟

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳
کد خبر: 685190
اسرار سلامت؛ چگونه در خانواده عادات سالم ایجاد کنیم؟

یک سبک زندگی سالم و فعال می تواند به شما در تنظیم وزن و پیشگیری از مشکلات سلامتی مانند دیابت، بیماری قلبی، آسم و فشار خون بالا کمک کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر خانواده دارید، مهم است که آنها را نیز  شاد نگه دارید و عادات سالم در میانشان به وجود آورید. اما تربیت خانواده همیشه آسان نیست. شما هم سرتان شلوغ است و فرزندانتان هم.

راه‌های ساده‌ای برای ایجاد عادات سالم و انتخاب‌های هوشمندانه برای خانواده‌تان وجود دارد. در اینجا 12 نکته آورده شده که به شما و خانواده شما کمک می کند تا سالم و شاد بمانید:

1. ورزش کنید

در خلال تبلیغات تلویزیونی یا بین قسمت‌های یک سریال، رقابت دوستانه‌ای داشته باشید تا ببینید چه کسی می‌تواند بیشترین کشش را انجام دهد، یک پلانک را طولانی‌ترین زمان نگه دارد یا بیشترین زمان در حرکت پل بماند. این بازی برای خانواده شما مفید است و منجر به عادات سالم می شود.

2. ببخشید

اشتباهات خود را نسبت به فرزندان خود بپذیرید و از او طلب بخشش کنید. با الگوبرداری از این رفتار، می‌توان به بهبود سلامت و رفاه خانواده کمک کرد و در عین حال به کودکان آموزش داد که کینه‌ها و تلخی‌ها را رها کنند و عذر خواهی را بیاموزند. از این مهم غافل نشوید چرا که یکی از ضروری ترین عادات سالم زندگی است.

3. وعده های غذایی را مدیریت کنید

سبزیجات رو چجوری بخوریم؟

در هر وعده غذایی یک میوه و سبزی جای دهید. بچه ها را مجبور به خوردن میوه و سبزیجات نکنید، بلکه آنها را در دسترسشان قرار دهید. حتما تغذیه سالم را الگو کنید. بچه های شما تماشا می کنند و عادات سالم را از والدین می آموزند.

4. از روابط فرزندان خود مطلع باشید

از روابط فرزند خود مطلع باشید. این قرار ملاقات ها رفتار، خواب، غذا خوردن و رشد اجتماعی فرزند شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

5. خواب با کیفیت داشته باشید

خواب عنصر اساسی موفقیت برای کودکان و سلامت برای انسان است. ساعت خواب زودهنگام و یک روال ثابت برای بیدار شدن را هدف قرار دهید. به یاد داشته باشید، کودکانی که به اندازه می خوابند بازدهی بالاتری دارند و عادات سالم در آنها هوششان را تقویت می کند.

6. چیزهای جدید را کشف کنید

فهرستی از فعالیت‌هایی که می‌خواهید با هم امتحان کنید تهیه کرده و آن را در جایی آویزان کنید که همه خانواده ببینند.

7. ایجاد قدرت

قدرت و انعطاف پذیری را در برنامه فعالیت بدنی خانواده خود بگنجانید. این می تواند به سادگی کشش در حین آگهی های بازرگانی یا انجام حرکات رایز در حین مسواک زدن باشد.

8. شادی را بیابید

هر روز چیزی برای خندیدن با خانواده خود پیدا کنید. خنده استرس و اضطراب را کاهش می دهد و عادات سالم را در خانه تقویت می کند.

9. با عزیزان وقت بگذرانید

با مهربانی با عزیزانتان اهمیت ایجاد روابط قوی را القا کنید. بچه ها یاد خواهند گرفت که دادن ، نه دریافت کردن، می تواند شادی واقعی ایجاد کند. 

10. اعتیاد به تلویزون و کامپیوتر

زمان استفاده از تلویزیون و کامپیوتر را به جایزه ای تبدیل کنید که فقط پس از انجام کارهای خانه و تکالیف مجاز است. زمان استفاده از تلویزیون و کامپیوتر را  به کمتر از دو ساعت در روز محدود کرده و صفحه نمایش را از اتاق خواب کودک خود دور نگه دارید تا اینگونه یکی از بهترین عادات سالم را در او به وجود آورید.

11. استرس را کاهش دهید

ویدیوهایی درباره یوگا برای کودکان و خانواده ها را به صورت آنلاین جستجو کرده یا سعی کنید تنفس عمیق را در برنامه خواب کودکان خود بگنجانید. کودکان مانند بزرگسالان استرس و اضطراب را تجربه می کنند و با تنفس صحیح می توانند وضعیت روحی خود را بهبود ببخشند.

12. شکرگزاری کنید

یک ظرف قدردانی درست کنید و همه را تشویق کنید که هر روز یادداشتی را با چیزی که از آن سپاسگزار هستند در ظرف بگذارند. در حالی که همه سر میز شام هستید، برای خواندن این یادداشت ها وقت بگذارید. قلب خود را به روی قدردانی باز کنید .

اگر متوجه شدید که در تلاش هستید تا خانواده‌تان را با خود همراه کنید تا به عادات سالم روی آورند، به یاد داشته باشید که خانواده مکان خوبی برای شروع است. ممکن است نتوانید خانواده خود را تغییر دهید، اما می توانید سفر سلامتی خود را شروع کنید. هنگامی که تغییراتی که شما ایجاد می شود را می بینند، به احتمال زیاد آنها نیز بخواهند وارد سبک تازه زندگی شما شوند.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان