۰ نفر

خانم ها، مراقبت عواقب ازدواج با آدم خسیس باشید

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۱۴
کد خبر: 681998
خانم ها، مراقبت عواقب ازدواج با آدم خسیس باشید

ازدواج با آدم خسیس چه عواقبی برای شما خواهد داشت؟ اگر به عنوان یکی از گزینه‌های ازدواج به آن فکر می‌کنید، بهتر است همه جوانب موضوع را در نظر بگیرید.

به گزارش اقتصاد آنلاین،در ازدواج با آدم خسیس، باید با مشکلاتی ازجمله نحوه پول گرفتن از همسر، دعوا بر سر مخارج، انزوای اجتماعی و بسیاری موارد آزارنده‌ی دیگر دست‌وپنجه نرم کنید. آدم خسیس زندگی خود همسرش و فرزندان را قربانی روز مبادا می‌کند. مهم نیست چقدر پول پس‌انداز داشته باشد، گویی هیچ‌گاه قصد خرج‌کردنش را ندارد. او به‌طور بیمارگونه‌ای در مصرف کوچک‌ترین چیزها صرفه‌جویی می‌کند و حتی برای هزینه‌های لازم زندگی نیز ارزش قائل نمی‌شود. در این مطلب به مشخصه‌های اصلی مرد خسیس می‌پردازیم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. همچنین شما می‌توانید از مشاوره قبل از ازدواج نیز استفاده کنید.  

ازدواج با آدم خسیس | انتظار تغییر نداشته باشید

ازدواج با آدم خسیس

اگر در حال حاضر دوست پسر خسیس دارید، می‌توانید امتحان کنید. توجه داشته‌ باشید که خساست به سختی درمان می‌شود؛ پس به این امید که پس از ازدواج با روان‌درمانی و قرص و دارو همسر خود را درمان کرده و او را تغییر دهید ازدواج نکنید. او هیچ‌گاه نمی‌تواند به آدم دست و دلبازی تبدیل شود. تشخیص به موقع این ویژگی در همسر آینده می‌تواند شما را برای تصمیم‌گیری بهتر یاری دهد و از یک عمر پشیمانی بازدارد. ممکن است با خود بگویید که مهم عشق و علاقه‌ است درصورتی که بعد ازدواج، درست زمانی که شور و شوق اولیه از بین رفت متوجه می شوید که مرتکب چه اشتباه بزرگی شده‌اید. زمانی که بسیار دیر شده است. درهنگام ازدواج این معیار را در انتخاب خود حتما درنظر بگیرید. 

تشخیص خساست و مدیریت هزینه

توجه داشته‌ باشید که بین خسیس‌ بودن و مدیریت خرج در زندگی مرز باریکی وجود دارد. هرچند این تفاوت کاملا محسوس است و نباید این‌ دو را باهم اشتباه گرفت. فردی که مبلمان خانه را هر هشت سال یکبار عوض می‌کند خسیس نیست. همچنین کسی که به دلیل کمبود درآمد با پیشنهاد همسرش برای سفرخارجی مخالفت می‌کند نیز خسیس نیست. پس هرچیزی را در نامزد خود به حساب خساست او نگذارید.فرد خسیس کسی است که به‌اندازه پول دارد اما نمی‌خواهد به آن دست بزند. چنین فردی حتی اگر میلیون‌ها پول در حساب خود داشته باشد  بازهم بر سر یک ۵۰۰ تومانی دعوا راه می‌اندازد. پس باتوجه به شرایط اقتصادی تلاش برای صرفه‌جویی به معنای خساست نیست، بلکه مشخصه‌ی بارز آن خرج نکردن با وجود پول کافی است. 

ازدواج با آدم خسیس | ترس از فقر

می‌خواهید بدانید ازدواج با چه مردانی اشتباه است؟ یکی از آن‌ها مرد خسیس است. مرد خسیس جزو مردانی قرار می‌گیرد که ممکن است به خود بیایید و ببینید زندگیتان پر از آت و آشغال شده‌است! آدم خسیس هیچ‌چیز را دور نمی‌اندازد. از جوراب کهنه‌ای که سوراخش را بارها دوخته تا قوطی رب، سطل ماست و ته مانده‌های مدادرنگی دوران دبستانش. آن‌قدر از فقیرشدن، آینده و مشکلات مالی می‌ترسد و استرس دارد که هیچ‌گاه نمی‌تواند زندگی عادی و بدور از نگرانی را برای شما رقم بزند.

آدم‌های خسیس معمولا وسواس عملی و فکری دارند. خسیس بودن آدم‌ها معمولا از کادو خریدن آن‌ها نیز مشخص می‌شود. پس در دوران نامزدی به این موضوع توجه کنید. 

ویژگی‌های فرد خسیس

قبل ازدواج با آدم خسیس باید از نشانه‌های او آگاه باشید. شما می‌توانید تشخیص دهید که جزو افراد نامناسب برای ازدواج باهم هستید یا نه. از نشانه‌های فرد خسیس در دوران نامزدی، کادو نخریدن است. او تا حد امکان از کادو خریدن طفره می‌رود. اگر هم بخرد معمولا چیز بسیار بی‌ارزشی می‌خرد که البته سال‌ها عمر کند و بادوام باشد. اگر درمورد خسیس بودن نامزدتان شک دارید، از اطرافیان و دوستانش پرس‌و‌جو کنید. درمورد خریدکردن و مسافرت‌رفتن با او صحبت کرده و روی عقایدش دقیق شوید. 

از نشانه‌ی دیگر فرد خسیس این است که زمانی که باهم برای گشت و گذار می‌روید معمولا کم‌هزینه‌ترین محل‌ها را برای تفریح انتخاب کرده و سعی دارد قانع‌تان کند که این‌کار صرفه‌جویی است. اگر بخواهید چیزی بخورید عمرا به کافی‌شاپ بیاید و معتقد است که درکنار خیابان هم می‌توان نوشیدنی خورد. رستوران که اصلا حرفش را نزنید! او برای توجیه خسیس بودنش استدلال‌های عقلانی زیادی دارد.

فرد خسیس علاقه‌ای به روابط اجتماعی ندارد

فرد خسیس معمولا علاقه‌ای به رفت‌وآمدهای خانوادگی و دعوت‌کردن مهمان ندارد. او دوستان محدودی دارد که ترجیح می‌دهد تنها تلفنی و درمدت کوتاه با آن‌ها ارتباط برقرار کند. اگر فردی اجتماعی هستید که می‌خواهید در زندگی روابط گسترده با خانواده فامیل و دوستانتان داشته ‌باشید، در کنار شخص خسیس نمی‌توانید طاقت بیاورید. اگر مهمانی به خانه‌تان بیاید مدام برای هزینه میوه‌ها و غذاهای باقی‌مانده غر می‌زند. او حتی علاقه‌ای به رفت و آمد و دعوت کردن خانواده‌ی خود نیز ندارد. اگر در انتخاب همسر آینده خود شک دارید از مشاور کمک بگیرید.

تاثیر خدمات روانشناسی بر ازدواج با آدم خسیس

ازدواج با آدم خسیس کار چندان راحتی نیست و مشکلات بسیار زیادی را در زندگی مشترک به وجود می‌آورد. در هنگام آشنایی قبل ازدواج بسیار مهم است که بتوانید خسیس بودن فرد را تشخیص دهید؛ اما شاید تشخیص آن برای شما چندان راحت نباشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از مشاوره ازدواج استفاده نمایید. روانشناس تمام موارد مهم در ازدواج را بررسی می‌کند که خسیس بودن نیز یکی از همین موارد است. روانشناسان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در هر کجا که هستید یاری‌تان کنند.