۰ نفر

حسرت هایی که در دوران پیری به سراغ انسان می آید

۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبر: 681539
حسرت هایی که در دوران پیری به سراغ انسان می آید

تا به حال کنار زن ها و مردهای میانسال داخل پارک نشسته اید؟ تا به حال به درد و دل های یک شخص پا به سن گوش کرده اید؟

در پیری حسرت این موارد رو میخوری

به گزارش اقتصاد آنلاین، به نظر شما همه این ها چه نقطه مشترکی می توانند با هم داشته باشند؟ جواب خلاصه شده فقط یک کلمه پر از تلخی : حسرت ها در زندگی گذشته !

حسرت های واقعی افراد در زندگی ، ریشه در کار هایی دارد که هرگز انجام نداده اند، حالا یا فرصت آن پیش نیامده است و یا موقعیت و شرایط آن ها در آن زمان ایجاب نکرده است که به دنبال کارهایی که دوست دارند بروند. در حقیقت کار هایی که افراد انجام می دهند و به خاطرشان حسرت می خورند، حسرت های کاذب هستند.

این موضوع، یکی از بزرگ ترین ترین موارد ایجاد احساس حسرت در میان اکثر افراد بوده است. وقتی که نوبت لحظات پایانی زندگی می‌ رسد، خیلی از افراد به‌ صراحت درمی‌ یابند که بخش بسیار بزرگی از امیال و آرزوهای خود را عملی نکرده‌ اند.

آن ها در می‌ یابند که علت مرگ آن ها تا حد زیادی به تصمیم‌ ها و انتخاب هایی که در طول زندگی گرفته‌ اند بستگی داشته است. شاید بتوان سلامتی را بزرگ‌ ترین منبع آزادی و آزادی انتخاب دانست و معمولا افراد تا وقتی زندگی سلامتشان را در خطر ندیده اند قدر این نعمت را نمی‌ دانند.

تلنگر

ای کاش شهامت داشتم زندگی خود را به شکلی سپری کنم که دوست داشتم؛ نه به شیوه‌ ای که دیگران از من انتظار داشتند.

حالا زمات آن رسیده که از هر روز نهایت استفاده را ببریم و کارهایی که دوست داریم را انجام دهیم.

جرات کنید و گام اول را بردارید و تا هنوز گوهر ارزشمند جوانی را از دست نداده‌ اید و گرفتار صدها و شاید هزاران حسرت نشده‌ اید، ”زندگی” را شروع کنید.

حسرت های دوران پیری

شروع نکردن یک کسب و کار در جوانی

– من عاشق شغل نجاری بودم و استعداد زیادی هم در این زمینه داشتم.

+ پس چرا وقتی جوان بودی شغل دیگری را انتخاب کردی؟

– نمی دانم پسرم، تو همین حالا به دنبال کاری که دوست داری برو!

+ مکالمه بالا به خوبی بوی حسرت می داد نه؟

هر جوانی در این فکر است که کار یا فعالیتی آغاز کند و یا صاحب کسب و کاری پردرآمد باشد و بتواند از این طریق به بعضی از آرزو‌های خود برسد.

یادتان باشد که کار شما همسر نامرئی شماست که تبعات خوب و بد آن تا لحظه مرگتان همراهتان است.

پس بدانید که هیچ گاه برای شروع دیر نیست و تنها کافیست یک قدم بردارید!

تلنگر

وقتی به میانسالی برسی، برای کارهایی که کرده ای دیگر هیجان نداری، حسرت تو کارهاییست که هرگز انجام نداده ای!

نداشتن رژیم غذایی سالم تر

افراد زیادی بوده اند که در زمان پیری حسرت خود را این مسئله می دانستند که چرا وقتی فرصت آن را داشتند، رژیم غذایی سالم تری در پیش نگرفتند.

جالب است بدانید که تنها در ایالات متحده آمریکا، سالانه حدود ۶۷۸۰۰۰ نفر بخاطر خوردن غذاهای مضر، جانشان را از دست می دهند و وقتی این دو آمار را در کنار یک دیگر بگذاریم، به نتیجه ای کاملا منطقی می رسیم و متوجه می شویم که چرا رژیم غذایی مضر می تواند در آینده سبب حسرت خوردن شود.

شما که دوست ندارید روزهای میانسالی خود را با قرص های رنگارنگ و ویزیت های پی در پی پزشکی بگذرانید؟

همین حالا نحوه زندگی خود را تغییر دهید و با عادت های تغدیه ای بد خود خداحافظی کنید تا شادابی و سلامت به استقبال روزهای میانسالی بروید!

نداشتن پس انداز برای بازنشستگی

اگر می خواهید دوران بازنشستگی خود را به دور از استرس و ناراحتی سپری کنید و هر روزی که می گذرد به فکر هزینه‌ ها و مخارج خود نباشید، نیاز دارید که از همین امروز به فکر پس‌ انداز پول های خود برای آینده و روزهای سخت پیری باشید.

در زمان بازنشستگی نمی‌ توان بطور کامل به حقوق ناچیز بازنشستگی و مزایای دریافت شده از بیمه‌ ها اتکا کرد.

بهترین راه برای این که نگران مشکلات و دشواری‌ های زمان بازنشستگی خود نباشید و از آن دوران نهایت لذت را ببرید، این است که همین امروز برنامه‌ریزی را شروع کنید و مقداری از پول خود را برای آینده‌ پس‌ انداز کنید.

نوسانات نرخ تورم و نداشتن پس‌ انداز کافی برای گذراندن زندگی، افسردگی‌ های حاصله از بالا رفتن سن و تلاش برای احیای دوباره عزت نفس از دست‌ رفته، از دلایل مهمی است که بازنشستگان به زبان می‌ آورند.

سرمایه گذاری نکردن در سهام املاک

اگر شما به تازگی اولین شغل خود را به دست آورده‌ باشید، در میانه سال‌ های زندگی و کار باشید یا اینکه به زودی، بازنشستگی در انتظارتان باشد، تصمیم‌ گیری برای سرمایه‌ گذاری اصولی یکی از عاقلانه‌ ترین تصمیمات زندگی‌ تان خواهد بود.

سهامداران از دو محل دریافت سود نقدی و افزایش قیمت سهام، سود به دست می‌ آورند. به علت غیرقابل پیش‌ بینی بودن رشد و افت قیمت سهام شرکت‌ ها، نمی‌ توان میزان سود احتمالی بورس را توضیح داد.

با این حال، در بورس پتانسیل زیادی برای کسب سود وجود دارد و به همین خاطر است که افراد زیادی به سمت آن جذب می‌ شوند.

اگر شما سهام املاک را جدی بگیرید، هنگام روزهای میانسالی که به دنبال کمی آرامش هستید، نیازی ندارید از استرس خرج و مخارج خود و خانواده از خواب شب بمانید.

وقت نداشتن برای خود و خانواده

افرادی که به روزهای میانسالی پا گذاشته اند، دیگر دوست و رفیق های دوران جوانی را ندارند و به خوبی این موضوع را درک می کنند که تنها چیزی که برای آن ها باقی مانده است خانواده است!

به خصوص اگر تلاش کرده باشند رابطه خوبی با خانواده خود داشته باشند، این روزها را کنار عزیزانشان به خوبی سپری می کنند.

اما متاسفانه کسانی که وقتی برای خانواده خود نداشته اند در روزهای میانسالی که نیار به همصحبت و محبت دارند متوجه می شوند که نمی توانند با خانواده به  راحتی ارتباط برقرار کنند و این پشیمانی دیگر جبران نمی شود.

توجه داشته باشید که تقویت پیوند خانوادگی تان نباید مشکل داشته باشد، فعالیت های سرگرم کننده زیادی وجود دارند که می توانند خاطرات شاد زیادی را به وجود بیاورند، به شما کمک کنند که بهتر یکدیگر را بشناسید و اجازه دهید دنیا را به روش های جدید تجربه کنید.

تلنگر

​ ​خانواده چیز مهمی نیست بلکه همه چیز است!

بیان نکردن احساسات

شاید بتوان گفت یکی از بزرگ ترین حسرت افراد میانسال این است که چرا به کسی که دوستش داشتند عشقشان را ابراز نکردند، چرا هنگام خوش حالی بلند نخندیده اند و چرا دست کسانی که برایشان عزیز بود را محکم تر فشار نداده اند.

بیایید همین امروز شروع کنیم به بیان احساس و عشقمان، شاید روزی در سنین پیری این حسرت تبدیل به عقده ای رها نشده در گلویمان شود.

سفر نکردن

با مسافرت کردن چیزهائی یاد می‌ گیرید که هیچ مدرسه‌ ای قادر به آموزش آن ها نیست و به خاطر داشته باشید که با بچه‌دار شدن، انجام این مهم بسیار سخت‌ تر می‌ شود.

همه مدام می‌ گویند که سفر کردن بسیار مهم است. ولی واقعاً این همه اهمیت به سفر برای چیست؟ مزیت‌ های سفر کردن تنها یک اتفاق لحظه‌ ای نیست: سفر کردن شما را از نظر جسمی و روحی تغییر می‌ دهد.

نداشتن زمان یا پول کافی بهانه خوبی برای سفر نکردن نیست. راه‌ های زیادی برای ارزان سفر کردن وجود دارد. اگر شغل تمام وقت دارید و ازدواج کرده اید، حتی با وجود داشتن فرزند هم می‌ توانید روز‌های آخر هفته یا در ایام تعطیلات سفر کنید.

جدی گرفتن زیاد زندگی و کینه گرفتن از افراد

وقتی که بزرگ می‌ شویم در پیچیدگی زندگی روزمره غرق می‌ شویم و فراموش می‌ کنیم که گاهی اوقات باید زمان را فراموش کرده و از زندگی لذت ببریم.

هرچند زندگی به این شکل شاید غیرمسئولانه به نظر بیاید و شما مسئول زندگی افراد دیگری در اطراف خود هستید. شما تا به حال یاد گرفته اید که زندگی  شوخی بردار نیست و همیشه باید مشغول کسب و کار و تلاش کردن برای کارتان باشید.

این مدل ذهنی اگر با رضایت درونی همراه نباشد شاید حس خوشبختی را از شما بگیرد. اگر می‌ خواهید که زندگی شکل خوشایندی داشته باشد و سرگرم کننده باشد باید سخت نگرفتن زندگی را بیاموزید و آن به این شکل هست که سرگرم شدن و سخت نگرفتن زندگی را اولویت خود بدانید.

باید بیاموزید که چگونه با تغییر مدل ذهنی خود می‌ توانید در کنار پرداختن به مسائل مهم، زندگی بهتری برای خود داشته باشید و لبخند رضایت همیشه برلبان شما بنشیند.

این را هم همیشه در نظر بگیرید که حرفی که امروز به شما گفته شد و باعث شد آزرده خاطر شوید در سال های بعد هیچ اهمیتی ندارد، پس خوشرویی و مهربانی را جدی بگیرید، چرا که در این دنیا فقط مهربانیست که هیچگاه تکراری نمی شود!

یک جرعه شعر

“میزی برای کار

کاری برای تخت

تختی برای خواب

خوابی برای جان

جانی برای مرگ

مرگی برای یاد

یادی برای سنگ

این بود زندگی؟”

― حسین پناهی

در آخر

زندگی شما تنها چیزیست که فقط مال شماست، آن طور که دوست دارید زندگی کنید و هرگز به حرف کسی که می خواهد دلخوشی هایتان را بگیرد اعتنایی نکنید.