۰ نفر

در زندگی مشترک و رابطه عاطفی قوانین را زیر پا بگذارید

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۲۸
کد خبر: 679757
در زندگی مشترک و رابطه عاطفی قوانین را زیر پا بگذارید

ما برای روابط عاطفی خود قوانین خاصی را تعریف می‌کنیم در حالی که خیلی وقت‌ها عمل کردن به آن‌ها به ضرر رابطه مان تمام خواهد شد. در ادامه قوانین منسوخی را که خیلی از زوج‌ها بدان اعتقاد دارند، برایتان آورده ایم تا در رابطه عاطفی تان به اشتباه نروید.

چند قانون زندگی مشترک که بهتره کنار بگذارید

به گزارش اقتصاد آنلاین، ما برای روابط عاطفی خود قوانین خاصی را تعریف می کنیم در حالی که خیلی وقت ها عمل کردن به آنها به ضرر رابطه مان تمام خواهد شد. در ادامه قوانین منسوخی را که خیلی از زوج ها بدان اعتقاد دارند، برایتان آورده ایم تا در رابطه عاطفی تان به اشتباه نروید.

شما باید در زندگی مشترک، خود واقعی تان باشید

رابطه عاطفی-زندگی مشترک

شما نباید علاقه یا افکاری که در سر دارید را از شریک زندگی تان پنهان کنید، اما این بدین معنی نیست که بدون هیچگونه فیلتری عمل کنید. ما به همان اندازه که می توانیم خوب باشیم، می توانیم بد هم باشیم. اما آیا عاقلانه است که تمام احساسات بدمان را در مقابل شریک زندگی مان بروز دهیم؟ درست است که در یک رابطه عاطفی سالم، دو طرف نباید نقش بازی کنند و باید خود واقعی شان باشند اما هر رابطه ای نیاز به مراقبت دارد، بنابراین گاهی لازم است که احساسات منفی خودمان را پنهان کنیم. به عنوان مثال زمانی که شما عصبانی هستید، نباید هر افکاری که در آن لحظه به ذهن تان می رسد را به زبان آورید یا این که در حالت عصبانی، فریاد بزنید. این رفتارهای مخرب نیاز به خودسانسوری دارند، پس جمله «ما باید خود واقعی مان باشیم» را به اشتباه برداشت نکنید.

رابطه جنسی باید طبق خواسته دو طرف باشد

یک رابطه جنسی سالم زمانی اتفاق می افتد که دو طرف رابطه از آن رضایت داشته باشند اما این بدین معنی نیست که در هر بار رابطه زناشویی هر دو طرف آمادگی لازم را داشته باشند. بعضی وقت ها شما به خاطر همسرتان این کار را انجام می دهید و گاهی هم او به خاطر شما. به عنوان مثال یک روز شما استرس دارید یا این که دلتان برای همسرتان تنگ شده و به او بیش از هر زمان دیگری نیاز دارید و یک روز هم برعکس، در این شرایط بهتر است که خواسته تان را صادقانه به زبان آورید. این کار نه تنها خودخواهی نیست، بلکه نیازی ست که باید از طریق شریک زندگی تان برطرف شود.

صادق باشید، حتی اگر موجب رنجش شریک زندگی تان شود

اشتباه برداشت نکنید، صداقت کلید موفقیت هر رابطه ای ست اما شما باید بدانید که کجا و چگونه صادق باشید. شما می توانید به بدترین شکل ممکن با شریک زندگی تان رفتار کنید و بی رحمانه ترین حرف ها را به او بزنید و نامش را صداقت بگذارید، اما این صداقت تنها رابطه شما را ویران می کند. اگر می خواهید حرفی را به زبان آورید که ممکن است موجب رنجش شریک زندگی تان شود یا اگر می خواهید از او انتقاد منفی کنید، حتی اگر از او ناراحت و عصبانی هستید، سعی کنید که با لحنی آرام و دوستانه باشد. بنابراین به گونه ای صداقت داشته باشید که کمترین آسیب را به شریک زندگی تان بزند.

فردی که مقصر است، اول باید عذر خواهی کند

حتی زمانی که مطمئن هستید اشتباه از شما نبوده، بهتر است که منتظر این که شریک زندگی تان اولین قدم را بردارد نباشید و برای حل اختلاف تان پیش قدم شوید. شاید او از روی غرور یا حتی خجالت جلو نمی آید، بنابراین بهتر است که شما این شرایط را برای او فراهم کنید. در این شرایط، طرف مقابل نیز گاردش را زمین می گذارد و راحت تر با شما حرف می زند. اگر شما همیشه اولین فردی هستید که برای دعوای پیش آمده عذر خواهی می کنید، ناامید نشوید. سعی کنید در مکالمه تان بحث را به جایی برسانید که طرف مقابل نیز اعتراف به پشیمانی کند. اگر باز هم عذرخواهی نکرد، به او گوشزد کنید که باید تغییراتی را در رابطه تان ایجاد کنید، در غیر این صورت شما اعتمادتان را به او از دست خواهید داد.

هیچوقت عصبانی به تختخواب نروید

حتما این جمله را شنیده اید که نباید تا زمانی که مشکل تان حل شود، بخوابید. این باور اشتباهی ست که اکثر زوج ها بدان پایبندند، در حالی که تحقیقات نشان داده زوج هایی که رابطه سالمی با هم دارند، قبل از این که در مورد اختلاف نظرشان با هم بحث کنند، کمی استراحت می کنند یا حتی به خواب می روند. تا زمانی که شما عصبانی، خسته و ناراحت باشید، نمی توانید با طرف مقابل تان حرف بزنید. بنابراین بهتر است که پس از دعوا با شریک زندگی تان توافق کنید که مثلا یک روز بعد در مورد مشکل تان حرف خواهید زد. شاید فردا که بیاید، به دلیل دعوایتان حتی بخندید. بنابراین خوابیدن، نه تنها مانع حل مشکلات شما نخواهد بود، بلکه ذهن شما را نیز برای گفتگویی موثر، بازتر می کند.

همیشه مرد باید صورت حساب را بپردازد

از زمانی که رسم بود تنها آقایان صورت حساب را بپردازند، زمان زیادی می گذرد. در واقع آقایان هیچ علاقه ای ندارند که همیشه مسئول خرید باشند، از این رو بهتر است که گاهی خانم ها هم برای پرداخت پیش قدم شوند. با این کار به شریک زندگی تان این حس را منتقل می کنید که شما نیز به او اهمیت می دهید. همین که طرف مقابل تان بداند این انتظار یک طرفه نیست، حس بهتری نسبت به شما و رابطه خواهد داشت، حتی اگر اجازه پرداخت را به شما ندهد.

همیشه مرد باید رابطه زناشویی را آغاز کند

معمولا آقایان برای شروع رابطه جنسی پیش قدم می شوند، اما این یک قانون نیست. اگر شما هم از رابطه تان رضایت کامل دارید، بهتر است گاهی شما نیز آغاز کننده باشید تا شریک زندگی تان بداند که شما هم به رابطه با او علاقه دارید. رابطه عاطفی یک رابطه دو طرفه است، بنابراین خودتان را در این زمینه محدود نکنید. اگر از بیانش خجالت می کشید، با نشانه هایی به او بفهمانید که به او نیاز دارید. اما اگر او در شرایط خوبی نبود، به این کار اصرار نکنید و آن را به زمان دیگری موکول کنید.

سورپرایزهای گاه و بیگاه تاثیرگذارتر از محبت های همیشگی ست

شاید فکر کنید که برای خوشحال کردن شریک زندگی تان باید او را با کارهای بزرگی مثل سفر رفتن، خرید یک دسته گل بزرگ یا هدیه ای گران قیمت، خوشحال کنید. اگر چه این سورپرایزهای گاه و بیگاه موجب خوشحالی او می شوند اما بدانید که محبت های کوچک اما مداوم تاثیر بیشتری روی او دارند. به عنوان مثال اگر هر روز او را در آغوش بگیرید و به او بگویید که دوستش دارید، بسیار تاثیرگذار تر از زمانی ست که پس از 1 ماه بی تفاوتی، ناگهان با یک دسته گل رز بزرگ از در وارد شوید. مطمئن باشید که رفتارهای محبت آمیز و عاشقانه شما، هر چند کوچک، به چشم طرف مقابل تان خواهد آمد.

به رفتارهای او نمره ندهید

بعضی ها اعتقاد دارند که نباید رفتارهای طرف مقابل را زیر ذره بین گذاشت و به تک تک آنها نمره داد، در حالی که این کار فواید زیادی برای رابطه تان دارد. مطمئنا رفتارهای خوب شریک زندگی تان بیشتر از رفتارهای بد او خواهد بود. در این شرایط، زمانی که شما به او نمره می دهید، در کنار رفتارهای بدش، رفتارهای خوب او را نیز خواهید دید. توجه به کارهای کوچک اما مثبتی که طرف مقابل برایتان انجام می دهد، می تواند رضایت شما را نسبت به رابطه بیشتر کند.