۰ نفر

چطوری به همسرم بگم باردارم؟ / چند نکته برای گفتن خبر بارداری به اطرافیان

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۵۲
کد خبر: 678571
چطوری به همسرم بگم باردارم؟ / چند نکته برای گفتن خبر بارداری به اطرافیان

بارداری چه برنامه‌ریزی‌شده باشد و چه ناخواسته، خبر مهمی برای زن و شوهر است. به‌تازگی متوجه شده‌اید باردارید و دنبال بهترین راه برای خبردادن به همسرتان هستید؟ در این مقاله، روش‌های خلاقانه دادن خبر بارداری به همسر را گفته‌ایم. با ما همراه باشید.

۱. به خودتان زمان بدهید

حتی اگر شما و همسرتان برای بارداری اقدام کرده‌ باشید، بازهم لحظه‌ای که نتیجه مثبت را روی بیبی‌‌چک یا برگه آزمایش ببینید، شوکه می‌شوید. اگر وقتی می‌خواهید بیبی‌چک بزنید یا آزمایش بدهید همسرتان پیش شما نیست، نیازی نیست سریع خبر بارداری‌تان را به او بدهید. کمی به خودتان زمان بدهید تا بتوانید این اتفاق خجسته را هضم کنید، بعد به فکر خبردادن به همسرتان باشید. اصلا شاید همسرتان در آن لحظه در موقعیت مناسبی نباشد، پس بهتر است صبر کنید و این خبر شگفت‌انگیز را در موقعیتی مناسب به او بدهید.

می‌توانید قبل از اطلاع‌دادن به همسرتان هرچقدر لازم دارید صبر کنید، چه چند ساعت و چه چند روز. این‌طوری می‌توانید تمام آن احساسات ناب را بدون هیچ فشاری تجربه کنید و لذت ببرید.

۲. زمان مناسبی را برای خبردادن به همسرتان انتخاب کنید

خبر بارداری یکی از مهم‌ترین خبرهای زندگی است. سعی کنید در شرایطی این خبر را به همسرتان بدهید که راحت است تا بتواند به‌خوبی واکنش نشان بدهد. قطعا واکنش او برای همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند، پس سعی کنید در زمان مناسبی این خبر را به او بدهید، یعنی زمانی که حالش خوب باشد و آماده صحبت‌‌کردن و شنیدن باشد.


در این زمینه بخوانید؛

با شوهر بیکار چطور می شه کنار اومد؟ + ۱۰ روش ابتکاری برای این شرایط

 

 

۳. انتظار واکنش خاصی نداشته باشید

ممکن است انتظار داشته باشید همسرتان با شنیدن خبر بارداری شما واکنش خاصی نشان بدهد و اگر شوکه شود یا نداند باید چه بگوید و فقط سکوت کند، ناراحت شوید. واکنش‌ نشان‌ندادن همسرتان را پای هیچ احساس بدی نگذارید. این رفتارها فقط به‌خاطر این است که او هنوز نتوانسته است این اتفاق بزرگ را هضم کند.

۴. از این اتفاق لذت ببرید

اگر بارداری‌تان برنامه‌ریزی‌شده باشد، این خبر بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. سعی کنید لذت ببرید و با هر روشی که دوست دارید این لذت را با همسرتان شریک شوید.

۱. برای هضم این اتفاق به خودتان زمان بدهید

اگر بارداری ناخواسته بوده است و با دیدن نتیجه مثبت شوکه شده‌اید، بهتر است قبل از انجام هر کاری به خودتان زمان بدهید تا بتوانید شرایط را بپذیرید و این خبر را هضم کنید. بعد از اینکه توانستید با این موضوع کنار بیایید، بهتر است به همسرتان هم خبر بدهید و درباره این موضوع باهم حرف بزنید.

۲. در زمان مناسب این خبر را به همسرتان بدهید

اعلام بارداری برنامه‌ریزی‌نشده و ناخواسته با زمانی که ماه‌ها برای بچه‌دارشدن تلاش کرده‌اید بسیار متفاوت است. به‌خاطر همین لازم است شرایط همسرتان را هم در نظر بگیرید و این خبر را در زمان و شرایط مناسب به او اعلام کنید.

۳. احساسات همسرتان را درک کنید و به او سخت نگیرید

ممکن است قبل از اینکه شما باهم حرف بزنید و هر تصمیمی بگیرید، همسرتان نیاز داشته باشد احساسات، ترس‌ها، خشم، شوک و نگرانی‌هایش را تخلیه کند. اگر نیاز به پیاده‌روی یا رانندگی دارد، به او فضای لازم را بدهید.

۴. روراست باشید

وقتی این خبر را به همسرتان می‌دهید، تا حد امکان واضح و صریح صحبت کنید. درباره اینکه چندماهه باردارید، چه احساسی دارید و تصمیمتان چیست با همسرتان صحبت کنید. وقتی درباره این موضوع و تصمیمتان واضح صحبت کنید و موضعتان را مشخص کنید، همسرتان هم بهتر می‌تواند با شما همراه شود.

ایده‌هایی که در این بخش می‌خوانید حاصل تجربیات مادرانی هستند که ایده خلاقانه و خاطره زیبای این اتفاق مهم را با ما در میان گذاشته‌اند.

۱. همسرتان را با پوشک نوزاد غافل‌گیر کنید

وسایل موردنیازتان را از فروشگاه بخرید و در آخر یک بسته پوشک نوزاد هم در سبد خریدتان بیندازید. وقتی به خانه رسیدید، برای تخلیه کیسه‌های خرید از همسرتان کمک بخواهید و اجازه بدهید او پوشک را بیرون بیاورد.

یکی از مامان‌ها می‌گوید: «پوشک در آخرین نایلونی بود که همسرم وسایلش را خالی کرد. وقتی چشمش به بسته پوشک افتاد، آن را بیرون آورد و با بهت و تعجب گفت این چیه و بعد هر دو زدیم زیر گریه!»

۲. همسرتان را با خبرهای شگفت‌انگیز بیدار کنید

یکی از مامان‌ها می‌گوید: «نیمه‌های شب با علائم خاصی از خواب بیدار شدم. هنوز پریودم عقب نیفتاده بود و مطمئن نبودم باردارم، اما نتوانستم صبر کنم و بیبی‌چک زدم. با دیدن دو خط قرمز روی بیبی‌چک نتوانستم منتظر شوم تا صبح شود. روی شوهرم پریدم که خواب بود و با خوشحالی بیبی‌چک را نشانش دادم!»

۳. خبر بارداری‌تان را با بسته پستی به همسرتان بدهید

با بیبی‌چک یا آزمایش متوجه شده‌اید باردارید و دوست دارید این خبر را غافل‌گیرانه به همسرتان بدهید؟ می‌توانید کتابی درباره آمادگی برای پدرشدن یا موضوعات مشابه بخرید و آن را بسته‌بندی‌شده و در صندوق پستی خانه‌تان بگذارید. وقتی شوهرتان به خانه آمد، به او بگویید بسته پستی برایش آمده است و منتظر واکنشش باشید.

۴. با شام به همسرتان خبر بدهید!

روی بشقاب همسرتان بنویسید «من باردارم» و سپس آن را در فر به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی‌گراد) حرارت دهید. بعد ظرف را بیرون بیاورید و شامش را بکشید تا نوشته زیر غذاها پنهان شود و بعد صبر کنید تا موقع خوردن غذا ناگهان شگفت‌زده و متحیر بشود و از تماشای حیرتش لذت ببرید.

۵. هدیه‌ای خاص به او بدهید

خرید تی‌شرتی که رویش نوشته است «بهترین پدر دنیا» یا نوشته‌ای مشابه دارد، ایده خلاقانه دیگری است که می‌توانید با آن همسرتان را شوکه کنید. فقط مسئله این است که می‌توانید تا زمان رسیدن این لباس به دست‌تان، این راز را پیش خودتان نگه دارید یا نه!

۶. چند سرنخ‌ در اطراف خانه بگذارید

چند مجله بارداری، پستانک یا کتاب راهنمای انتخاب نام کودک بخرید و هرکدام را جایی از خانه بگذارید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا همسرتان سرنخ‌ها را ببیند و منظورتان را متوجه شود، اما ارزشش را دارد.

۷. اجازه بدهید اول همسرتان بفهمد

یکی از مامان‌ها می‌گوید: «بیبی‌چک زدم و آن را روی روشویی گذاشتم. کاملا مطمئن بودم که نتیجه منفی است، اما در کمال ناباوری من باردار بودم و این را وقتی فهمیدم که شوهرم بیبی‌چک را برداشته بود و با نگاهی سرشار از شادی و بهت به من نگاه می‌کرد.»

۸. بیبی‌چک یا برگه آزمایش را کادوپیچ‌شده به او بدهید

وقتی پس از مدت‌ها تلاش و انتظار می‌فهمید باردار شده‌اید، حسی سراسر هیجان و شادی وجودتان را فرا می‌گیرد. مطمئن باشید همسرتان هم احساساتی مشابه شما دارد، حتی اگر واکنش خاصی نشان ندهد. بازکردن هدیه‌ای که نشان می‌دهد او به‌زودی پدر می‌شود، برایش بهترین هدیه دنیاست.