۰ نفر

نگاهی به مسائل مالی در زندگی مشترک / اینکه بعد از ازدواج می گن جیب من و تو نداره؛ درسته؟

۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۳:۰۲
کد خبر: 678401
نگاهی به مسائل مالی در زندگی مشترک / اینکه بعد از ازدواج می گن جیب من و تو نداره؛ درسته؟

قطعاً برای هر فردی تشکیل یک زندگی مشترک موفق یکی از مهمترین دغدغه ها می باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  اما این موفقیت همیشه به معنای موافق بودن و تفاهم کامل در زندگی نیست، بلکه تفاوت ها در کنار یکدیگر و پیدا کردن یک احساس یا نقطه نظر مشترک باعث یک زندگی موفق و سرشار از آرامش های فکری می شود. قطعاً بخشی از زندگی، مسائل مالی در زندگی مشترک است. ما در این مقاله به تمامی سوال هایی که در این زمینه برای افراد به وجود می آید پاسخ می دهیم.

موضوعاتی که قبل از ازدواج باید مطرح شوند چه چیزهایی می باشد؟

موضوع ازدواج برای هر فردی یکی از مهمترین مسائل و تصمیماتی است که باید در دوره ای از زندگی گرفته شود. انتخاب درست شریک زندگی در به دست آوردن یک زندگی مشترک سرشار از موفقیت و خالی از تلاطم و آرامش دخیل است. در جلساتی که برای آشنایی قبل ازدواج صورت می گیرد بهتر است تمامی عقاید و انتظارات خود حتی درخصوص مسائل مالی در زندگی مشترک هم به درستی بیان کنید و نکاتی را در نظر داشته باشید مانند:


در این زمینه بخوانید؛

چرا مردها بداخلاق میشن؟ / روانشناسی مردان بد اخلاق

    یک نفر، با وجود عشق و دوست داشتن زیاد همه نیازهای روحی و عاطفی شما را نمی تواند برطرف کند، منتظر یک ابر قهرمان نباشید.

    عشق و دوست داشتن به تنهایی نمی تواند یک زندگی موفق را بسازد، در زندگی مسائل مالی، ایمان، صداقت، تعهد در کنار یکدیگر زمینه ساز یک زندگی موفق خواهد شد.

    اگر مدام توقعات زیاد داشته باشید نه تنها به تمامی آنها نخواهید رسید بلکه ذهن شما آماده خشم و عصبانیت می شود و در نتیجه اوقات خود و شریک زندگیتان را تلخ خواهید کرد.

    هر زندگی موفقی خالی از بحث نیست، اما بحث هایی که مخرب است و نتیجه ای در بر ندارند را باید متوقف کرد، بحث و گفتگو باید دوستانه باشد و به تفاهم مشترک در زمینه مورد رسید.

    دروغ بزرگترین دشمن زندگی است حتی به اصطلاح مصلحتی آن، عواقب جبران ناپذیری مانند عدم اعتماد را در بر خواهد شد.

    تعهد و وفاداری هر زندگی را با ثبات نگه می دارد. اگر در گذشته شریک عاطفی داشته اید و هنوز وی را فراموش نکرده اید بهتر است ابتدا ریشه خاطرات را بسوزانید و سپس انتخاب کنید، جایگزین کردن افراد نه تنها به شما کمک نخواهد کرد بلکه زمینه یک زندگی ناموفق را در پیش خواهد داشت زیرا نیمی از احساس و عواطف شما در گذشته باقی مانده است و یک زندگی مشترک نیمه احساس نمی خواهد احساسات کامل را طلب می کند.

    مسائل مالی در داشتن یک زندگی مشترک بسیار مهم است، در این زمینه حداقل و حداکثر نیاز های مالی خود را بیان کنید.

حال اگر دست ب انتخاب زده اید و شریک زندگی خود را انتخاب کرده اید از مسائل مهم زندگی غافل نشوید مانند:

خواسته های مالی خود و درخواست پول از شوهرتان را منطقی انجام دهید، مسائل مالی را با در نظر گرفتن میزان درآمد همسرتان در نظر بگیرید تا علاوه بر حس همکاری در این زمینه همسرتان بتواند نیازهای شما را پاسخگو باشد، زمان و وقت گذاشتن برای یکدیگر را با کاهش حجم کارها افزایش دهید، در زندگی مشترک تهدید نکنید زیرا که اعتماد شریک زندگیتان را از بین می برید.

به مسافرت بروید، اگر مشکلی به وجود آمد دنبال مقصر نگردید بلکه فضای یک بحث و گفتگوی دوستانه را مهیا کنید و مشکلتان را رفع نمایید، مدام با یکدیگر صحبت کنید، داشتن تعهد بصورت یک روند پیوسته زندگی شما را حفظ می کند، صداقت از مهمترین رکن ها در زندگی است، زندگی زناشویی به گذشت افراد وابسته است و گذشت باعث آرامش و دلخوشی بیشتر در زندگی می شود، در زندگی دو نفره خود،قدردانی از یکدیگر را فراموش نکنید.

نقش پول در زندگی مشترک چیست؟

به درستی که در این روزگار هر زندگی نیاز به درآمد کافی دارد، پول به میزانی که بتواند مایحتاج زندگی مشترک را رفع کند بسیار نیاز است، اما همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که فاکتور مالی یکی از اصول مورد نیاز در زندگی مشترک است و فاکتورهایی مانند ایمان، صداقت و تعهد از مهمترین مسائل در زندگی است. قطعاً اگر فرد دارای ثروت فراوان باشد اما از سه فاکتور بیان شده برخوردار نباشد زندگی مسیر خوبی را طی نخواهد کرد و با شکست مواجه می شود.

مدیریت مالی زن و شوهر شاغل چگونه صورت میگیرد؟

اگر در زندگی متاهلی، هر دو شاغل باشند مدیریت مالی نیازمند برنامه ای هدفمند و دقیق می باشد. در یک زندگی مشترک موفق هیچ چیز برای یک فرد نیست، بلکه هر دو نفر به یک میزان از یک چیز برخوردار هستند. با یکدیگر برنامه ریزی و مشورت کنید. سعی کنید تمامی اقلام و کارهایی که نیازمند هزینه مالی هستند در یک دفترچه مشترک یادداشت کنید و میزان حقوق دریافتی هر دو نفر نیز یادداشت شود، می توانید یک کارت مشترک حساب بانکی تهیه کنید و هر دو میزان دریافتی حقوق را به آن واریز کنید، پس از دخل و خرج ماهانه هر آنچه در کارت می ماند برای هر دو طرف است و می توانید با توجه به نیازهای خود از آن کارت استفاده لازم را انجام دهید.

اما اگر همسر شما از میزان درآمد بالاتری نسبت به شما برخوردار است و یا اصلاً به حقوق شما در رفع نیاز های مالی زندگی نیاز نمی باشد، میتوان در صورت تمایل و مشورت با یکدیگر، مقدار زیادتری از مسائل مالی را بر عهده وی قرار داد و شما در کنار او به پس انداز بپردازید و در مواقع لزوم از آن در زندگی مشترک خود استفاده کنید.

سخن پایانی

قطعاً پول و تمامی مسائل مالی یکی از عوامل زندگی مشترک می باشد. اما به تنهایی یک زندگی موفق را نمی سازد زیرا که زندگی متاهلی علاوه بر در بر داشتن مسائل مالی خواهان فاکتورهای اساسی مانند ایمان، صداقت، تعهد و گذشت می باشد. از برنامه ریزی و مشورت غافل نشوید، اگر یک زوج در حال فعالیت است و تمام مسئولیت مسائل مالی بر عهده وی قرار دارد بهتر است همسر خود را از میزان دریافت حقوق آگاه کند و مقداری از حقوق را در اختیار او بگذارد. اگر هر دو نفر شاغل هستند برای برطرف کردن مشکلات مالی بهتر است جیب من را تبدیل به جیب ما کنند و با ساختن یک حساب مشترک زندگی خود را به بهترین نحو بسازید. این نکته را در نظر داشته باشید که مادامی که دو قلب یکی شوند تمامی مسائل قابل حل کردن است.