۰ نفر

ویژگی عشق در میانسالی / عاشق شدن در میانسالی نامتعارف است؟

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۲:۵۶
کد خبر: 678119
ویژگی عشق در میانسالی / عاشق شدن در میانسالی نامتعارف است؟

در جامعه امروزه شاید این تصور وجود داشته باشد که عشق در میانسالی به عنوان یک امر نامتعارف سنجیده شود و علت های آن به طور یقین ریشه در نوع تفکرات و ارزش های فرهنگی در هر جامعه خواهد داشت به طوری که برخی از جوامع عشق میانسالی را نه تنها ناپسند نمی دانند بلکه آن را تشویق می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ عشق در میانسالی؛ نه تنها پدیده ی ناشایستی نیست بلکه بسیار پسندیده و توصیه شده است زیرا عشق در هر سنی و در هر شرایطی می تواند فرد را با انگیزه تر و مقاوم تر کند تحقیقات نشان می دهد افرادی که به لحاظ عاطفی و روحی تنها هستند نمی توانند به راحتی در مقابل مشکلات ایستادگی کنند و در مقابل افراد عاشق با انگیزه و پایداری بیشتری در مسیر زندگی و ناملایمات آن قدم بر می دارند.

چرا در سنین بالا عاشق می شویم

عشق می تواند در سنین مختلفی در فرد ایجاد شود و افرادی که در سنین میان سالی عاشق می شوند به خوبی نشان می دهند که عشق یک احساس نهفته در تمام افراد است که در برخی از موارد بروز پیدا می کند. اما این موضوع که عشق در میان سالی به چه دلیلی در فرد بروز پیدا کرده است و ریشه یابی این عامل بسیار دارای اهمیت می باشد زیرا در برخی از موارد ممکن است این عشق به دلیل کمبودهای موجود در گذشته و زندگی حال فرد باشد. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که خصوصیات عشق جاویدان و واقعی چگونه است؟

عشق در میان سالی می تواند در مواردی مخرب باشد و آسیب های جدی را به کانون خانواده وارد می کند برقراری این روابط و عشق خارج از چارچوب خانواده است که موجب از هم پاشیدگی آن می شود امروز این موضوع یک آسیب جدید در روابط زن و شوهر و بالا رفتن آمار طلاق است زیرا بیشتر زوج ها احساس می کنند در سنین بالا به تازگی عشق واقعی خود را پیدا کرده اند و این موجب می شود تا خیانت که یک رفتار نامتعارف است در برخی از موارد با عشق در میان سالی توجیه شود.


در این زمینه بخوانید؛

چطوری عشق قدیمم را فراموش کنم؟

درست یا نادرست بودن عشق میان سالی:

با این تفاسیر باید دید که عشق در  میان سالی در چه مواردی می تواند به انتخابی درست منجر شود و در چه مواردی این انتخاب نادرست و مخرب خواهد بود. باید متذکر شده که عشق واقعی و درست همواره در چارچوبی خاص و عقلانی بروز پیدا می کند این عشق به صورت کامل و با بلوغ کامل خود را نشان می دهد.

دوام عشق در سنین بالا

زمانی که عشق از روی عطش زیاد و غیر منطقی باشد به نوعی که تمام جوانب زندگی فرد را تحت تأثیر خود قرار دهد و حتی در برخی از موارد آثار مخربی نیز داشته باشد می تواند خطر ساز و غیر متعارف باشد. بنابراین بیشتر شما باید خصوصیات عشق واقعی را بشناسید و به خوبی به آن واقف باشید تا انتخابی درست داشته باشید.

عشق واقعی به نوع قابل توجهی فرد را در مسیر درستی از زندگی قرار می دهد و استرس و تنش را از فرد دور می کند عشق واقعی با احساس گناه و نا امیدی همراه نیست و تنها آرامش و امنیت را به دو طرف هدیه می دهد.

عشق های واقعی در آینده دارای دوام و پایداری بیشتری هستند اما عشق های غیر منطقی و نامتعارف مشکلاتی را پی روی فرد می گذارد که دوام رابطه عاطفی را کم می کند و موجب تزلزل آن خواهد شد. در بهترین شکل ممکن برای درست پیش رفتن یک رابطه عاشقانه و داشتن انتخابی درست در عشق میان سالی فرد می تواند با مراجعه به مشاور آن را در چارچوبی صحیح و هدفمند قرار دهد.

سرانجام عشق میان سالی:

 این سؤال بسیار مهم است که علت دوام نداشتن عشق های آتشین چیست؟ عشق در میان سالی و در سنین مختلف باید طبق نظر فرد تعریف شود تا به خوبی به ریشه اصلی و علت وجود عشق در او پی برد برخی عشق در این سنین را پر کردن تنهایی و یا کامل شدن می دانند اما برخی با وجود متأهل بودن به دنبال یافتن احساسی جدید و شوری جدید هستند که نشان می دهد عشق و احساسات آنها گذرا و به دلیل مشکلات ریشه ای در زندگی زناشویی یا گذشته می باشد.

تفاوت عشق جوانی و میان سالی :

عشق و جوانی در واقع مکمل هم هستند و اکثر انسان ها نگاهی منفی به مقوله عشق در میانسالی یا پیری دارند، از نظر آنها وجود عشق در پیری و میانسالی بسیار قبیح بوده و در واقع یک نوع رسوایی تلقی می شود.

البته نوع عشق در سنین مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و امکان دارد با شور و هیجان درسالهای جوانی آغاز شود و این عشق در سالهای بعد نیز میان این زوج با عواملی مثل صمیمیت، دوستی، تفاهم، توجه و تعهد ادامه یابد.

مانسالی بین جوانی و پیری است و در دوران جوانی، تفکرات انسان دارای شور و هیجان، قدرت، نشاط و سلامتی است، در میانسالی نیز داشتن یک شریک عاطفی خوب می تواند این دوران را سرشار از شور، آسایش و معنا نماید.

آیا برای عشق محدودیت سنی وجود دارد ؟

هر کدام از انسان ها، در هر سنی می توانند عشق را تجربه کنند و در این مورد هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، اما دلیل عاشق شدن در سن پایین, اغلب به خاطر احساس تنهایی است و افراد معمولا برای پر کردن خلاء تنهایی خود عاشق می شوند، ضمن اینکه خیلی به دنبال توجه و محبت می باشند.

زناشویی عشق میانسالی

این نوع عاشق شدن بسیار مخرب بوده و موجب تنش، تپش قلب و بی قراری خواهد شد، این افراد به جای شناخت کامل از طرف مقابل، عاشق و دلباخته وی می شوند و به تدریج او را شناسایی خواهند کرد، حال چه بسا صفات بد او را اصلا نبینند و به اصطلاح کر و کور می شوند، اما در صورتی که در سنین بالا یا میانسالی به دلیل داشتن تجربه بیشتر و پختگی، خیلی عقلانی و منطقی تر در این باره فکر می کنند و بعد از بدست آوردن شناخت کافی از طرف مقابل، عاشق و دلباخته وی خواهند شد و در این صورت علاقه آنها نیز شدیدتر است.

به هر صورت افراد چه جوان و چه میانسال لازم است، آگاهانه مسیر عاشق شدن و ازدواج را انتخاب نمایند تا سرانجام خوبی داشته و پایان خوبی برای آنها رقم بخورد، از این رو سن و سال در موضوع عاشقی اهمیتی ندارد، بلکه آنچه مهم است، اینکه دل های آنها با هم یکی باشد، انسانها زمانی که عاشق می شوند، معنای زندگی برایشان مفهوم تازه ای پیدا می کند و احساس کامل شدن می کنند، ضمن اینکه روابط عاشقانه تاثیر شگرفی بر سلامت روان و جسم آنها خواهد گذاشت.

عاشق شدن در میانسالی

علت وجود عشق سوم در میان روابط زن و شوهر بسیار گسترده و متعدد است اما چیزی که بیشتر دارای اهمیت است میزان شیوع این مورد در بیشتر روابط زن و شوهری است که تحت عنوان عشق در میانسالی از آن یاد می شود و در بیشتر موارد تصور می کنند که عاشق شده اند اما در حقیقت به دنبال رفع کمبود های خود هستند.