۰ نفر

رفتارهای اشتباه مردان که آنها را از چشم زنان می اندازد

۶ آبان ۱۴۰۱، ۲:۰۶
کد خبر: 676930
رفتارهای اشتباه مردان که آنها را از چشم زنان می اندازد

وقتی رابطه‌ای خراب میشه یا به نفس نفس میفته، قطعاً پای دو نفر در میون بوده و نمیشه بار اشتباه رو به تنهایی روی دوش مرد یا زن گذاشت.

آقای عزیز، با این رفتار از چشم همسرت می افتی

به گزارش اقتصاد آنلاین، ریشه خیلی از مشکلاتی که به تارو پود رابطه زناشویی ما آسیب میزنن، برمیگرده به اینکه نمی‌دونیم شریک زندگیمون چه نگاهی به دنیای اطرافش داره و طبیعیه که دید اون با دید ما خیلی فرق کنه.ما نمی‌تونیم و نمی‌خوایم که پارتنر خودمون رو تغییر بدیم، ولی می تونیم توی رفتار خودمون کندوکاو کنیم، اشتباهاتمون رو بشناسیم، اون‌ها رو برطرف کنیم و تأثیری که این تغییر روی پارتنرمون میذاره رو با تموم وجودمون لمس کنیم.توی این مقاله می‌خوایم به چندتا از مهم‌ترین رفتارهای اشتباه مردان در رابطه به خانم‌ها اشاره کنیم. همراهمون بمونید.

رفتارهای اشتباه مردان: طلاقت میدم

رفتارهای اشتباه مردان

وسط دعوا که حلوا خیرات نمیکنن، مگه نه؟ پس بذار تهدید کنم که طلاقت میدم، تا هم بحث و دعوا رو جمع کنم و هم بهش بفهمونم چقدر ناراحت و عصبیم، اون که میدونه این حرف از ته دلم نیست!

بین رفتارهای اشتباه مردان، این میتونه بزرگ‌ترین اون‌ها باشه. بنای ازدواج روی تعهد دو طرفه، وقتی به عنوان یک مرد زنت رو با «طلاق» تهدید می‌کنی نه تنها امنیت این تعهد رو زیر سؤال بردی، بلکه با دست‌های خودت دروازه‌ای رو باز کردی که شاید دیگه به راحتی بسته نشه.

پس همیشه یادت باشه «فکر کردن به طلاق» با «به زبون آوردن کلمه طلاق» متفاوته، اگر واقعاً چنین قصدی نداری، مراقب باش که با همین دو کلمه ساده، امنیت و آرامش زنت رو برای همیشه از بین نبری.

زن دوم میگیرم

تهدید زن گرفتن برمیگرده به گذشته‌های خیلی دور که مردها برای مطیع کردن همسرانشون به زبون میاوردن و اصطلاحاً قائله رو ختم می‌کردن. گذشت تا رسیدیم به دوره‌ای که عبارت «میرم زن می‌گیرم» به جای تهدید، تبدیل شد به شوخی و تیکه کلام آقایون که چه توی جمع و چه درخلوت دوتایی، با بروز کوچیک‌ترین مسئله‌ای اون رو به زبون میارن.

«منو سر لج ننداز، میرم زن می‌گیرم…»

غافل از اینکه بدونن همین یه جمله ساده، چقدر زن رو نسبت به زندگی زناشویی دلسرد و نسبت به آینده ناامید میکنه.

رفتارهای اشتباه مردان: دارم به مرگ فکر می‌کنم

شاید باورتون نشه، اما پشت این ظاهر تنومند و قوی، یه پسر بچه کوچیک و مشتاق توجه پنهون شده که گاهی با جمله‌هایی مثل «دارم به مرگ فکر می‌کنم» سعی می‌کنه توجه و محبت شما رو به خودش جلب کنه!

از یه عطسه کوچیک، بدهی جزئی، از یه پر کاه کوه میسازه و با «جو مردن» سعی میکنه توجه شما رو به خودش جلب کنه، یا فقط میخواد شوخی کنه و شما رو اذیت کنه، اما نمی‌دونه همین اذیت‌های کوچیک روحیه حساس خانم‌ها رو خراب میکنه و اون‌ها رو مضطرب میکنه. نگران کردن خانومتون به چه قیمتی؟

شوخی های حاوی فحش

یکی دیگه از رفتارهای اشتباه مردان اینه که بعد از ازدواج به همسرشون به چشم دوست دوره دبیرستانشون نگاه میکنن و صرفاً به خاطر صمیمیتی که موج میزنه، به خودشون اجازه میدن با همون لحن، با همون کلمات، با همون شوخی‌های حاوی فحش‌وتوهین با همسرشون صحبت کنن، درحالی که اینکار کاملاً اشتباهه.

شاید فکر کنین که همسرتون به شوخی‌هایی مثل «عوضی»، «کثافت»، «ضعیفه» و … (اونقدر زیاد و بدن که نمیشه همشون رو عنوان کرد) عادت کرده، اما خواهش می‌کنیم مرزهای صمیمیت رو جابه‌جا نکنین!

زندگی خیلی از زوج‌ها با همین شوخی‌های ساده از هم پاشیده، تا دیرنشده توی انتخاب زبون صحبت با همسرتون تجدیدنظر کنین.

شوخی و مسخره کردن اعضای خانواده زن

آقای باهوش، خوب حواستو جمع کن! این یکی از خط قرمزهای پررنگ خانوماست! حتی اگه همسرت غیر ارادی زبون باز کرد و چیزی در مورد خونواده خودش گفت، شوخی بیجا یا مسخره کرد، تو میتونی باهوش باشی و از این موقعیت به نفع خودت استفاده کنی، میتونی تشویقش کنی که پیش هیچ‌کسی در مورد خونواده خودش جوک نسازه.

اما کافیه غفلت کنی و پشت‌بندش توهم یه جوک خوشمزه بپرونی. هیچ زنی تحمل نداره همسرش خونوادش رو مسخره کنه، پس یا گارد میگیره و باهات بحث میکنه یا سعی میکنه اون رو با خونواده خودت تلافی کنه که در هر صورت دودش توی چشم خودت میره!

پس هوشیار باش و هیچوقت از این خط قرمز عبور نکن.

رفتارهای اشتباه مردان: خشونت بیش از حد

اگه رابطه زناشویی سالم باشه و دو طرف مشکلات کنترل خشونت نداشته باشن، یه درخواست ساده مثل «آشغال‌ها رو می‌بری بیرون؟» نباید باعث جنگ و دعوا بشه. اما آقایونی که با مشکل خشونت بیش از حد دست و پنجه نرم میکنن متأسفانه از هر موقعیتی برای سرزنش، ناراحتی، مقاومت و فرارکردن از زیر بار مسئولیت استفاده میکنن.

نه احساسات خودشون رو بیان میکنن و نه اجازه بیان احساسات رو به همسرشون میدن. همه افراد هم باید مراقب باشن که با انتقاد یا سوءتفاهم، اون‌ها رو از خودشون عصبانی نکنن. اگه این ویژگی‌ها رو توی خودتون می‌بینید، کلاهتون رو قاضی کنین، به نظرتون زندگی کردن با شخصی مثل شما آسونه؟

رعایت نکردن بهداشت فردی

قصد جسارت نداریم! اما آقایون به دلیل نوع کارشون که سنگین و بیرون از خونست، بیشتر در معرض آلودگی‌ها هستن، بنابراین لازمه که بیشتر از خانم‌ها حواسشون به تمیزی خودشون و رعایت کردن نکات بهداشت فردی باشه. اما متأسفانه کاملاً برعکسه و می‌بینیم که خانم‌ها بیشتر از آقایون مراقب تمیزیشون هستن.

این از اون دسته رفتارهای اشتباه مردان است که به کررات موجب دلسردی و دل‌زدگی خانم‌ها نسبت به زندگی زناشویی شده و آقایون حتی روحشون هم خبر نداره که علت چیه.

گفتن جمله ی تو بی احساسی

خانم‌ها با توجه به باور کلی که درمورد «دختر خوب» یا «زن محجوب» وجود داره، از دوره نوجوانی یاد می‌گیرن که احساساتشون رو همونطور که هست، رک ومستقیم بیان نکنن و احساسات اون‌ها نسبت به شریک زندگی‌شون همیشه در هاله‌ای از شرم‌وحیا پنهون میشه.

حتی اگه از جانب همسرت بی‌توجهی می‌بینی و احساسی که دنبالشی رو بهت منتقل نمی‌کنه، بجای طعنه وکنایه، شیوه محبت کردن رو به همسرت یاد بده، شاید مشکلش فقط اینه که بلد نیست احساسش رو بیان کنه. با رفتارت بهش بفهمون که توهم به عنوان یک مرد به محبت احتیاج داری.

رفتارهای اشتباه مردان: تو از پس هیچ کاری بر نمیای

آقایون این جمله آزاردهنده رو به زبون میارن تا برتری خودشون رو نسبت به همسرشون اعلام کنن یا با القای حس «بی‌عرضه بودن» به همسرشون، کاری کنن که زن اصطلاحاً از شوهرش حساب ببره؛ قرن 21 و این طرز فکر کهنه و نم گرفته؟

حتی اگه قصد داری از زنت انتقاد کنی، طوری این‌کار رو بکن که شخصیت شریک زندگیت پای‌مال نشه، چون درادامه برای حفظ زندگیت به اعتمادبه‌نفس‌ همسرت احتیاج داری! به قول قدیمیا «یکی به نعل بکوب، یکی به میخ» از خوبیاش بگو، از نقاط قوتش بگو، تحسینش کن، این وسطا انتقادتم جوری برسون که باعث ناراحتی و سرشکستگی همسرت نشه.

تحقیرکردن یکی از رفتارهای اشتباه مردان در رابطه با خانم‌هاست، مراقب جمله‌هایی که به زبون میاری باش.

منفی بافی و غر زدن در مورد کار و زندگی

دو حالت داره، یا همسرتون از صبح که بیدار شده مشغول رسیدگی به کارهای خونه و خونواده، تمیزکاری، پخت و پز و نگهداری بچه‌ها بوده و دم غروب با یه دنیا ذوق و اشتیاق چشم‌به‌راه شماست، یا اون هم مثل شما، پا به پای شما، بیرون از خونه کارکرده و خسته و مونده به پناهگاه امنتون پناه آورده تا استراحت کنه.

در هر کدوم از این حالت‌ها، اصلاً منصفانه نیست که به عنوان یه مرد مقتدر خستگی کار و محیط بیرون رو وارد خونه کنین و شروع کنین به غر زدن و منفی بافی در مورد زندگی، «آی چرا در دبه بازه، چرا … »

این باعث میشه بعد از مدتی همسرتون هیچ میلی به باز کردن سر صحبت با شما نداشته باشه، چون عملاً می‌دونه نتیجش به کجا ختم میشه!

گفتگوی مداوم در مورد گذشته

جایی خوندم که نوشته بود حتی قشنگ‌ترین باغچه‌ها رو هم که شخم بزنی، حداقل یک کرم پیدا می‌کنی و چه تمثیل جالبی! یکی از مهم‌ترین مسائلی که نیازه آقایون یاد بگیرن، اینه که کمتر در مورد گذشته شریک عاطفیشون تجسس یا صحبت کنن.

گذشته هرچقدر هم که زیر و روش بکنیم، تغییر نمی‌کنه. حرف زده شده، سنگ پرتاب شده، کارکرده، هیچ کدوم برنمی‌گردن.

پس یاد بگیرین توی حال زندگی کنین تا از عمری که می‌گذره لذت ببرین.

عدم حساسیت نشون دادن (مرد بی غیرت برای زن زننده است)

البته منظور ما اصلاً تعصب بیجا و غیرت آزاردهنده نیست، از حس مالکیت شیرینی حرف می‌زنیم که از جانب مرد با کلام خوش توی وجود همسرش نفوذ میکنه و بهش میفهمونه که مردش از اون در برابر مردان دیگه، آسیب‌های جامعه و هرنوع فشاری که ممکنه ذره‌ای جسم و روح لطیف همسرش رو آزرده کنه، مراقبت میکنه.

اصلاً غیرت مردانه یکی از شاخصه‌های جذابیته و عدم‌حساسیت شما نسبت به همسرتون، این حس رو به اون القا میکنه که هیچ ارزشی برای شما نداره!

کلام آخر

راه تغییر همیشه بازه، تنها چیزی که لازمه اینه که بدونیم به عنوان یک مرد رفتارمون اشتباهه و «بخوایم» که تغییر کنیم. ما یک دوره آموزشی در زمینه رشد شخصی مردان تهیه کردیم که مخاطبمون فقط مردها هستن و توی این دوره بهتون یاد میدیم که چطور هم از درون و هم از بیرون در نگاه اول جذاب و غیر قابل پیش بینی به نظر بیاین، اعتماد به نفستون افزایش پیدا کنه و مهارت‌های بادی لنگویج رو یاد بگیرین.

اگر توی هر کدوم از این زمینه‌ها با مشکل مواجهین، این دوره برای خود شماست.

به نظر شما دیگه کدوم رفتارهای اشتباه مردان به پایه‌های رابطه آسیب جبران‌ناپذیر وارد میکنه؟ نظرات خودتون رو با ما و همراهانمون به اشتراک بذارین.