۰ نفر

۷ تفاوت بزرگ بین زن و شوهر که حتما باید بدانید!

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۳:۲۷
کد خبر: 672917
۷ تفاوت بزرگ بین زن و شوهر که حتما باید بدانید!

حتما روزهایی را تجربه می کنید که دائما با همسرتان سر و کله می زنید؟ این بحث ها و دعواها در روابط زناشویی یک امرطبیعی است و ناشی از تفاوت ها میان زن و شوهر می شود. البته تفاوت‌ میان زن و مرد خوب است، تا زمانی که از آن برای دوری از یکدیگر استفاده نکنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ اما در ازدواج، دانستن تفاوت‌های بین زن و مرد به زمان نیاز دارد و یادگیری نحوه برخورد با آن‌ها نیز به زمان نیاز دارد. بنابراین باید تلاش کنید تا تفاوت های یکدیگر را بشناسید و با هم به تفاهم برسید. در بخش خانواده و زناشویی مهم ترین تفاوت های زن و مرد بررسی شده است.

۱.مغز زن و مرد

تفاوت های زن و مرد، مردان تمایل دارند هر بار روی یک چیز تمرکز کنند و تا زمانی که آن کار به پایان برسد روی آن کار می مانند. از طرف دیگر، زن می‌تواند چندین کار را همزمان انجام دهد، گاهی اوقات کارها را تکمیل یا شروع کرده و یا در زمان بعد واگذار کند. بنابراین زن و مرد باید این تفاوت ها را بشناسد و به آنها احترام بگذارند.


زناشویی

۲.تفاوت های زن و مرد در زمینه پول

گفته می شود که مردان بهای کامل را برای چیزی که نیاز دارند می پردازند در حالی که زنان چیزی را که نیاز ندارند، نمی خرند و یا منتظر تخفیف می ماند. ایده پشت این موضوع این است که زن و شوهر می توانند انگیزه های متفاوتی در هنگام خرید کالا داشته باشند. خطوط ارتباطی را باز نگه دارید و کاملاً در حد بودجه خود انتخاب کنید.

۳.سبک های رابطه

تفاوت های زن و مرد، در روابط، زنان با به اشتراک گذاشتن احساسات به هم نزدیک تر می شوند. مردان ترجیح می‌دهند  فعالیت‌های مشترک را انجام دهند. انجام کاری با هم مستلزم تمرکز روی یک چیز است در حالی که برقراری ارتباط با احساسات پیچیدگی های بیشتری را در بر می گیرد. هدف برقراری رابطه و تعامل است، اما مردان و زنان راه های مختلفی برای دستیابی به آن دارند.

۴.تفاوت های زن و مرد دز زمینه سبک های ارتباطی

مردان از زبان مختصر و کوتاه استفاده می کنند. زنان به یک استایل مفصل و طولانی تمایل دارند. هر دو می خواهند چیزی خاص را به اشتراک بگذارند، اما به روش های مختلف. برای پر کردن این تفاوت، بهتر است با آگاهی از این تفاوت و سازگاری با یکدیگر شروع کنید.

۵.خواسته ها

زناشویی

تفاوت های زن و مرد، زن و مردان خواسته های متفاوتی دارند و این مساله غیر طبیعی نیست. تا زمانی که سعی کنیم خواسته های آنها را همانند خواسته خود ما برآورده کنیم، هیچ مشکلی پیش نمی آید. باید از او بپرسید که چه نیازهایی دارد و تلاش کنید نیازهای او را بر آورده کنید. به علاوه از نیازهای خود نیز برای همسر تان بگویید تا او هم نیازهای شما را بشناسد.

۶.تفاوت های زن و مرد در زمینه ارزش ها

تفاوت های زن و مرد، برخی از مردان ممکن است برای ابراز قدرت و کارایی ارزش قائل باشند. برخی از زنان ممکن است به نظم و انضباط اهمیت دهند. ایده آل این است که هر چه مدت طولانی تری از ازدواج تان بگذرد، ارزش های شما همسوتر می شود. این به شما کمک می کند تا بهتر همدیگر را بفهمید و لحظات شادی را با هم داشته باشید.

۷.انگیزه ها

تفاوت های زن و مرد، زنان و مردان انگیزه های مختلفی دارند. زنان تمایل به پرورش، ارتباط و حمایت دارند. اما مردان وقتی در محافظت، تعقیب و دفاع موفق می شوند احساس رضایت می کنند. به دلیل این انگیزه، ترس های زنان و مردان متفاوت است. مردان از بی احترامی و شکست و زنان از انزوا می ترسند. داشتن این دانش به شما کمک می کند، بفهمید که چرا همسرتان ممکن است به تجربیات خاصی واکنش نشان دهد.

زناشویی