۰ نفر

مشکلاتی که در ازدواج با مرد کوچکتر دچارش می شوید

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۵
کد خبر: 672091
مشکلاتی که در ازدواج با مرد کوچکتر دچارش می شوید

ازدواج با مرد کوچکتر از خود چه عواقبی می‌تواند داشته باشد؟ تفاوت سنی مناسب در ازدواج میان زن و مرد یکی از عوامل مهمی است که رضایت از زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آیا ازدواج با مرد کوچکتر از خودم مرا دچار مشکل خواهد کرد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر زن و مرد از نظر سنی با هم تناسب داشته باشند یعنی مرد با فاصله سنی مشخصی (بین 3 تا 7 سال) از زن بزرگتر باشد؛ از نظر عقلی، فیزیکی، تجربی، جنسی و غیره نیز با یکدیگر هماهنگ‌تر خواهند بود. با این حال بسیاری از مردان تمایل دارند با زن کوچکتر از خود ازدواج کنند و برای زنان نیز مشکلی وجود ندارد. این افراد معتقدند عشق سن و سال نمی‌شناسد و مهم تفاهم و درک متقابل است. 

ازدواج با مرد کوچکتر از خود | چرا بهتر است مرد بزرگتر باشد؟

زمان و سن مناسب برای ازدواج از اولین مسائلی است که در ازدواج مطرح می‌شود. تناسب سنی دختر و پسر با یکدیگر از عوامل مهم ایجاد تفاهم و تناسب بیشتر میان آن دو است. هر چقدر این فاصله سنی بیشتر شود میزان تفاهم میان زن و مرد کمتر خواهد شد. اگر هم که سن زن بیشتر از مرد باشد تفاهم کمتری به وجود می‌آید. البته در این امر نیز مثل اصول و امور دیگر استثناهایی وجود دارد. ممکن است در اطراف شما چنین ازدواجی اتفاق افتاده باشد و طرفین هم از زندگی‌شان راضی باشند ولی به صرف این چند مورد نمی‌توان ریسک کرد. شاید شما نتوانید مانند آن‌ها درست انتخاب کنید و زندگیتان را مدیریت نمایید. 

ازدواج

مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر از خود

در ازدواج‌هایی که مرد کوچک‌تر است معمولا مشکلاتی به وجود می‌آید که عبارتند از:

1. مادری کردن در ازدواج با پسر کوچک تر

وقتی زن بزرگ‌تر باشد چون خود را پخته‌تر و باتجربه‌تر از مرد کم‌سن و سال می‌‌‌داند، در طول زمان سعی می‌کند همسر خود را کنترل نماید. زن مانند مادر شروع به نصیحت و سرزنش شوهر خود خواهد کرد و در این شرایط زن دچار خستگی، درماندگی و استیصال می‌‌شود و مرد برای حفظ اقتدار مردانه، شروع به مقابله در مقابل همسرش می‌کند.

2. سرد شدن رابطه عاطفی

 اگر مردی به خاطر توان اقتصادی زن با او ازدواج کرده باشد، ممکن است زن احساس عشق واقعی از مرد نگیرد و به خاطر مسئولیت امور مالی، دچار فرسودگی جسمی‌‌ و روانی شود و رابطه به تعارض و سردی کشیده شود.

3. مرد کوچک‍تر حوصله‌تان را سر می‌برد

پس از گذشت مدتی ممکن است از خامی و بی‌تجربگی و رفتارهای متفاوت همسرتان دلزده شوید و او برایتان خسته کننده شود. همانطور که گفته شد زنان سریع‌تر به رشد ذهنی می‌رسند و مرد کوچک‌تر از نظر ذهنی و رفتاری بسیار متفاوت از شما رفتار خواهد کرد. 

4. ازدواج با مرد کوچکتر از خود | دست کشیدن از علائق

ممکن است برای جلب رضایت همسرتان، از علائق و تمایلات خود فاصله بگیرید و پا به پای همسرتان، به انجام فعالیت‌های مورد علاقه او بپردازید. مسلما همسرتان دوستان و روابط اجتماعی خاص خود را دارد و شما برای پذیرفته شدن در این جمع‌ها مجبور به تغییر خود باشید. این تغییرات شاید در ابتدا لذت بخش به نظر برسد اما به تدریج متوجه می‌شوید که از خودتان فاصله گرفته‌اید. مطالعه مقاله تفاهم در زندگی مشترک میتواند مطالب مفیدی به شما ارائه دهد.

5. شک کردن به خود

ممکن است پس از گذشت مدتی که سن‌تان بالاتر رفت، خودتان را با زنان هم سن و سال اطراف همسرتان مقایسه کنید و دچار کمبود اعتماد به نفس شوید. حتی ممکن است به این دلیل به همسرتان نیز شک کنید و نسبت به او بی اعتماد شوید. بی اعتمادی به همسر پایه و اساس بسیاری از مشکلات در زندگی مشترک است. 

6. کاهش کیفیت رابطه جنسی

به طور معمول زنان زودتر به بلوغ جنسی می‌رسند در نتیجه نیازهای جنسی‌شان زودتر از مردان فروکش می‌کند. معمولاً خانم‌ها در میانسالی دچار سردی در روابط زناشویی می‌شوند. تصور کنید اگر سن مرد از زن کمتر باشد دوران سردی زن دقیقاً با دوران شور و هیجان همسرش مصادف می‌شود. خانم‌ها به علت زایمان و شیر دهی زودتر طراوت جسمی و شادابی خود را از دست می‌دهند و روند پیری را سریع‌تر تجربه می‌کنند. 

ازدواج با مرد کوچکتر از خود | جلوگیری از اختلاف

با وجود تمام این مسائل و مشکلات، بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند با فرد مورد نظر خود که از او کوچکتر است ازدواج کنند. آن‌ها اینگونه استدلال می‌کنند که عشق و تفاهم مهم است نه تفاوت سنی. در این شرایط رعایت نکات زیر می‌تواند از بروز اختلافات احتمالی در آینده جلو گیری کند.

قدرت مدیریت را به مرد واگذار کنید. به او میدان بدهید تا در زندگی خود را نشان دهد و سعی در کنترل او نداشته باشید. رضایت خانواده‌ها را جلب کرده و بدون رضایت آن‌ها ازدواج نکنید. زن باید دغدغه حفظ شادابی و جوانی خود را داشته باشد و زیاد به ظاهر و پوست خود اهمیت دهد. مشاوره ازدواج دریافت کنید و در انتخاب همسر خود سرانه عمل نکنید. 

تاثیر خدمات روانشناسی بر ازدواج

ازدواج مساله بسیار پیچیده‌ای است که موارد بسیار زیادی بر آن تاثیر می‌گذارند. همانطور که گفته شد ازدواج با مرد کوچکتر از خود مشکلات خاصی را به دنبال دارد. اما اگر همچنان قصد دارید که با فرد مورد نظر خود ازدواج کنید، توصیه می‌شود که قبل هر اقدامی با یک روانشناس مشورت نمایید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا تفاهم میان خود را بسنجید و در صورت عدم تفاهم، راه‌هایی را جهت ایجاد آن به شما آموزش می‌دهد.