۰ نفر

ازدواج با چندمین فرزند خانواده بهتر است؟

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۶
کد خبر: 671797
ازدواج با چندمین فرزند خانواده بهتر است؟

شاید باورش سخت باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد این که یک زوج فرزند چندم خانواده خود هستند، روی احتمال موفقیت ازدواج آن‌ها اثر می‌گذارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزنامه خراسان؛ پیدا کردن شریک مناسب زندگی اغلب چالش برانگیز است و این موضوع کمی پیچیده‌تر می‌شود، وقتی روان شناسان اعلام می‌کنند، این که یک زوج فرزند چندم خانواده خود هستند، روی احتمال موفقیت ازدواج آن‌ها اثر می‌گذارد. بر اساس چندین پژوهش انجام شده توسط روان شناسان، این که فرزند چندم خانواده هستید و فرزند چندم را برای ازدواج انتخاب می‌کنید، روی سلامت ازدواج‌تان ارتباط مستقیمی دارد. یکی از جدیدترین آن‌ها، توسط محققان دانشگاه مریلند، معتبرترین دانشگاه آمریکایی انجام شده است. این تحقیق روی دو هزار و ۳۶۰ زوج انجام شده و می‌تواند به عنوان معیاری برای تعیین این که آیا دو نفر با هم تطابق خوبی دارند یا خیر، عمل کند. البته موضوع مهم که نباید فراموش شود و پژوهشگران تحقیق هم به آن اشاره کرده‌اند، این است که این فقط یک راهنمای کلی است و همه ازدواج‌ها و افراد از این الگو پیروی نمی‌کنند.


وام ازدواج

بهترین انتخاب: فرزند آخر

تامل برانگیزترین انتخاب: فرزند اول

اگر شما فرزند اول باشید که با آخرین فرزند یک خانواده ازدواج کنید، شانس بسیار خوبی برای ازدواج موفق دارید. فرزند اول به فرزند آخر چیز‌های کوچکی درباره سازمان دهی و مدیریت زندگی می‌آموزد، در حالی که فرزند آخر کمک می‌کند تا فضا روشن بماند و به فرزند اول یادآوری می‌کند که همه چیز را آن قدر جدی نگیرد. این در حالی است که وقتی فرزند اول با فرزند اول ازدواج کند، جنگ قدرت بین آن دو شکل می‌گیرد. فرزندان اول اغلب کمال‌گرا هستند و دوست دارند همه چیز طبق نظر آن‌ها انجام شود. شایان ذکر است این ازدواج محکوم به شکست نیست فقط لازم است از انتقاد کردن از طرف مقابل دست بردارید.

اگر شما فرزند وسط هستید

بهترین انتخاب: فرزند آخر

تامل برانگیزترین انتخاب: فرزند وسط

اگر شما فرزند وسط باشید که با فرزند آخر یک خانواده ازدواج کنید، شانس بسیار خوبی برای ازدواج موفق و پایدار دارید. فرزند وسط سازشکار است و تمایل دارد برای فرزند آخر که معمولاً از نظر اجتماعی برون‌گرا هستند، شریک خوبی باشد. آن‌ها همچنین ارتباطات خوبی دارند، زیرا فرزندان وسط توسط فرزندان آخر تهدید نمی‌شوند، بنابراین مشکلات ارتباطی آن‌ها چندان مشکل ساز نیست. این در حالی است که فرزندان وسط اغلب در ابراز احساسات خود ناتوان هستند بنابراین بدترین انتخاب برای آن‌ها یک فرزند وسط دیگر است. آن‌ها تمایلی به رویارویی با یکدیگر در خصوص مسائل ندارند، زیرا احساس می‌کنند که این کار ارزش ندارد و در عوض احساسات خود را پنهان می‌کنند. ظاهراً فرزندان وسط بهترین انتخاب را برای ایجاد یک ازدواج پایدار دارند، زیرا آن‌ها با یادگیری سازش و مذاکره با خواهر و برادر خود بزرگ می‌شوند.

اگر شما فرزند آخر هستید

ازدواج

بهترین انتخاب: فرزند اول

تامل برانگیزترین انتخاب: فرزند آخر

درباره انتخاب فرزند اول و آخر که زوج خوبی هستند، در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، اما ازدواج دو فرزند آخر یعنی شروع هرج و مرج به احتمال زیاد. در این زندگی باید از همان ابتدا وظایف افراد مشخص شود این که چه کسی قبض‌ها را پرداخت و چه کسی خانه را مرتب می‌کند! این زوج‌ها به راحتی می‌توانند دچار مشکلات فراوانی شوند، زیرا هر دو عادت کردند که دیگران مسئولیت رابطه را به دوش بکشند.

اگر شما تک فرزند هستید

بهترین انتخاب: فرزند وسط

تامل برانگیزترین انتخاب: تک فرزند

بیشتر مردم تصور می‌کنند که تک فرزند در روابط، شبیه اولین فرزند است، زیرا در نهایت آن‌ها اول هستند، اما این موضوع درست نیست. تک فرزند با فرزند اول می‌تواند زوج خوبی باشد به این شرط که تک فرزند به شکل فرزند اول عمل نکند. همچنین تک فرزند با فرزند آخر می‌تواند مشکلاتی را داشته باشد، ولی فرزندان وسط و تک فرزند با هم معمولا سازگاری خوبی دارند. ناموفق‌ترین حالت زمانی است که با یک تک فرزند دیگر ازدواج می‌کنند. هر دو به نوعی عادت دارند در مرکز توجه باشند و قرار گرفتن در چنین رابطه‌ای برای هر دو نفر رقابت ایجاد می‌کند.