۰ نفر

اگر مشغله کاری شما زیاد است این ۱۰ نکته را بخوانید

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۴
کد خبر: 671643
اگر مشغله کاری شما زیاد است این ۱۰ نکته را بخوانید

در زندگی مدرن، بیرون آمدن از کار در پایان ساعات کاری امری دشوار است. فناوری زندگی را بهبود می‌بخشد و فرصت‌های جدید را ایجاد می‌کند، اما کارهای ما را کاهش نمی‌دهد.

مدیریت رابطه با همسر و خانواده با وجود شب کاری

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حال حاضر، بسیاری از کارکنان بیرون آمدن از کار در پایان ساعات کاری زمانی که در گوشی‌های هوشمندشان مدام ایمیل می‌آید را کار دشواری می‌دانند. نکته منفی در اینجا داشتن زمان کمتری با خانواده است. چگونه این روند را متوقف می‌کنید و زمان استراحت به خود می‌دهید؟ ما در این مقاله نکات مفید را با شما به اشتراک می‌گذاریم، تا اجازه ندهید کار جای خانواده را در زندگی شما بگیرد.

1.دستگاه‌های خود را خاموش کنید

فشار بر کارکنان مدرن بسیار زیاد است. این باعث می‌شود پس از پایان زمان کاری به کار کردن ادامه دهند. البته بیشتر کارکنان برای این اضافه کاری پولی دریافت نمی‌کنند. حتی یک پدیده ی جدید وجود دارد که در آن کارکنان زمان تعطیلات خود را صرف رسیدن به کارهای عقب مانده خود می‌‌کنند به جای اینکه استراحت کنند.

کار کردن مداوم باعث آسیب رسیدن به سلامت شما است. شما نیاز به زمان برای استراحت و بهبود دارید. این کار شما را در کار نیز مؤثرتر می‌کند. پس هنگامی‌که به خانه بازگشتید، دستگاه‌های خود را خاموش کنید. از کار خود دور شوید و از سپردن زمان با خانواده‌تان لذت ببرید، چند سرگرمی انجام دهید و استراحت کنید.

کار زیاد

اگر به پاسخ دادن به ایمیل‌ها عادت دارید این کار ممکن است دشوار باشد. پس وضعیت خود را به تدریج تغییر دهید. این باید به بخشی از روال شما باشد. در طی چندین هفته، در فعالیت‌های خانوادگی بیشتری حضور خواهید داشت.

2. درخواست زمان کار انعطاف پذیر کنید

تغییر ساعت کاری می‌تواند تأثیری عظیم داشته باشد. برای مثال ممکن است بخواهید زودتر یا دیرتر کار خود را شروع کنید. با مدیر خود صحبت کنید تا ببینید آیا این امکان وجود دارد یا خیر؟ این امر می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای شما ایجاد کند تا زمان بیشتری را با عزیزان خود صرف کنید.

3.  مسیر حرفه‌ای خود را تغییر دهید

اگر ساعتهای کاری جدید امکان پذیر نیست، تغییر مسیر حرفه‌ای می‌تواند فرصت‌های جدید را برایتان ایجاد کند. فرصت‌های بی‌پایانی برای شما وجود دارند. به طور فعال دنبال شغل دیگری گشتن می‌تواند دنیایی جدید را برای شما باز کند. پس‌از‌همه، بسیاری از کسب و کار های مدرن با تعادل کار و زندگی سازگار هستند. گام بعدی شما می‌تواند منجر به یک کار بهتر و همچنین زمان بیشتری با خانواده شود.

4. از راه دور کار کنید

 شما می‌توانید تعادل زندگی کاری خود را به طور چشمگیری با کار از راه دور بهبود بخشید. البته هر مسیر شغلی امکان کار از راه دور را نمی‌دهد. اما اگر صنعت شما این امکان را برایتان فراهم می‌کند، می‌توانید این امر را از کارفرمای فعلی خود درخواست کنید.

5. قبل از رفتن به خانه، آرام باشید

بازگشت به خانه پس از کار با استرس و ناراحتی، تنها می‌تواند احساسات منفی در خانواده شما ایجاد کند. به همین منظور، قبل از اینکه به خانه برسید، کمی زمان به آرام کردن خود اختصاص دهید.

به عنوان مثال، به یک ورزشگاه بروید یا اطراف منطقه قدم بزنید. کمی خرید کنید. یک کتاب که می‌خواهید بخوانید خریداری کنید. برای بچه‌ها یک هدیه بخرید. آرام شدن قبل از برگشتن  به خانه می‌تواند ذهن شما را از کار منحرف کند. نتیجه آن لذت بردن از زمان با خانواده، خواهد بود.

6. شب جمعه را به شب خاصی تبدیل کنید

برای بسیاری از کارکنان، شب جمعه روز تفریح و استراحت است. روزی است که منتظر آن هستیم  آن را گرامی می‌داریم. بنابراین آن را به مناسبت فوق‌العاده ویژه تبدیل کنید. مناسبتی که در طول هفته انتظار آن را بکشید.

اگر هر هفته فعالیت‌های لذت بخشی به تقویم خود اضافه می‌کنید، مطمئن شوید شب جمعه اولویت است. این یک فرصت برای جشن گرفتن در آخر هفته است. شما می‌توانید آن را با خانواده‌تان انجام دهید. برای مثال، فیلم دیدن، یا بیرون غذا خوردن.

7. در مورد چیزی غیر از کار صحبت کنید

اگر زندگی‌تان فقط در مورد کار است و فقط در مورد آن صحبت می‌کنید، سعی کنید دامنه مکالمه خود را گسترش دهید.

شما می‌توانید مراحل زندگی حرفه‌ای خود را به منظور برقراری ارتباط با افراد با صحبت کردن در مورد چیزی فراتر از کار تقویت کنید. برای مثال، برای پیدا کردن نقاط مشترک، با همکاران خود درباره زندگی خانوادگی صحبت کنید.

8. سطوح استرس خود را کاهش دهید

استرستأثیر نامطلوب بر هر کسی می‌گذارد. با گذشت زمان، می‌تواند روحیه شما را نابود کند و احساس منفی به شما بدهد. مبارزه با آن با انجام فعالیت‌های مثبت می‌تواند تضمین کند که زمان خوبی را با خانواده‌تان سپری خواهید کرد. یوگا یکی از این نمونه‌هاست اما بسیاری از گزینه‌های دیگر وجود دارد.

همان‌طور که انتظار داشتید، برنامه‌های آرام‌بخش زیادی برای کمک به شما وجود دارد. Headspace نمونه‌ای از آن است . این برنامه رایگان است و راهنمایی در مورد مدیتیشن برای کاهش اضطراب، افسردگی و استرس ارائه می‌دهد.

9. مشغول بودن را به عنوان امری منفی تلقی کنید

 مهم نیست که چقدر کار دارید، استراحت امری ضروری است. در حقیقت، اگر شما با کار درگیر هستید، بهره‌وری شما کاهش خواهد یافت. در سلامت روانی شما نیز مشکلاتی به‌ وجود خواهد آمد.

یک مکتب فکری وجود دارد که نشان می‌دهد مشغله‌کاری برای کسب‌و‌کار بد است. در واقع، در حال حاضر یک واکنش علیه آن وجود دارد. در مقاله علمی آمریکایی، چرا مغز شما نیاز به استراحت بیشتر‌ دارد استدلال می‌شود:

در طول تاریخ مردم به این نکته پی برده‌اند که چنین عزت نفسانی برای مشغولیت دائمی در واقع به بهره‌وری بیشتر نمی‌انجامد و به ویژه سالم نیست. اگر مغز زمان زیادی را به استراحت برای ایجاد ایده‌های نوآورانه داشته باشد چه می‌شود؟

استراحت باعث افزایش بهره‌وری و خلاقیت می‌شود. برای رسیدن به بالاترین سطح عملکرد ما ضروری است و صرفاً خاطرات پایدار را در زندگی روزمره تشکیل می‌دهد. ذهن سرگردان ما را در زمان غلبه می‌کند تا ما بتوانیم از گذشته یاد بگیریم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. لحظه‌های تنفس حتی ممکن است لازم باشد که قطب‌نما اخلاقی را در نظم کار و احساس خود را حفظ کند. نوآورانه‌ترین ایده‌ها؟ 

10. تفریح بیشتر‌ داشته باشد

 بر اینکه تفریح بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی شما باشد تمرکز کنید. به جای تضعیف تنش و تعهدات کاری، فرصت‌های جدیدی برای تمرکز بر روی آن پیدا کنید.

 شما می‌توانید روابط خود را با فعالیت‌های سرگرم‌کننده خانوادگی بهبود بخشید. همان‌طور که در بالا ذکر شد، می‌توانید تمرکز خود را به سمت ساختن تعطیلات آخر هفته سرگرم‌کننده هدایت کنید.