۰ نفر

برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس موقع شستشو از این ادویه استفاده کنید!

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبر: 682942
برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس موقع شستشو از این ادویه استفاده کنید!

برای شستن لباس می توانید از مواد طبیعی و بدون ضرر استفاده کنید. شاید یکی از این مواد فلفل سیاه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ثابت نگه داشتن رنگ لباس؛ خیلی وقت ها اتفاق می افتد که شما یک لباس زرق و برق دار و زیبا را خریداری کرده اید و یک ماه پس از خرید، لباس شروع به تغییر رنگ می کند. در مورد لباس های سیاهی که قبل از اینکه بفهمید، خاکستری می شود چطور؟ خوشبختانه، یک ترفند ساده برای رفع این مشکل وجود دارد. تنها چیزی که شما نیاز دارید مقداری فلفل سیاه است!

سالهاست افراد از فلفل سیاه به عنوان راهی برای از بین بردن لکه های باقی مانده روی لباس استفاده می کنند. شواهد نشان می دهد این ادویه داخل ماشین لباسشویی به عنوان "کاغذ سنباده" عمل می کند بنابراین، می تواند گزینه خوبی برای مراقبت از لباس باشد.

برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس توجه داشته باشید که فلفل سیاه تاثیری زیادی در محو کردن لکه های تیره مانند آبی یا سیاه دارد پس آیا تا بحال این ترفند شست و شو را امتحان کرده اید؟ البته به خاطر داشته باشید که این ترفند را افراد قدیمی توصیه کرده اند و اطمینان کامل در مورد کارایی آن وجود ندارد.

می توانید زمانی که لباس های رنگی را می شویید آن را امتحان کنید اما، از استفاده آن روی لباس های سفید یا رنگ روشن خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد لکه های نامطلوب می شود.

جلوگیری از پوسیدگی لباس ها

علی رغم ثابت نگه داشتن رنگ لباس با این ادویه ؛ استفاده از فلفل مانع از پوسیدگی و فرسودگی تدریجی لباس می شود. باید بدانید باقی ماندن ذرات ریز مواد شویند لابلای بافت لباس ها هنگام شستشوی آنها به تدریج موجب پوسیدگی بافت پارچه می شود.

برای جلوگیری از فرسودگی لباس ها در ماشین لباسشویی یک قاشق چایخوری فلفل بریزید و با کمترین درجه حرارت لباس ها را بشویید، فلفل کمک می کند که ذرات کوچک مواد شوینده از پارچه خارج شده و داخل آن باقی نماند.


ماندگاری رنگ لباس ها

ثابت نگه داشتن رنگ لباس مهمترین کارایی این ادویه است .استفاده از فلفل سبب می شود رنگ لباس های شما حفظ شود. حتی اگر لباسهایتان تغییر رنگ داده و رنگ و رو رفته شده اند، هنگام شستشوی آنها یک قاشق چایخوری فلفل سیاه را به شوینده های لباسشویی معمول خود اضافه کنید و با آب سرد لباس ها را بشویید. پس از شستشو متوجه می شوید که لباس های شسته شده به رنگ اصلی خود باز می گردند.

جلوگیری از چروک شدن لباس ها

 علاوه بر ثابت نگه داشتن رنگ لباس این ادویه نه تنها به حفظ تناژ اصلی لباس های رنگی کمک می کند، بلکه برخی ها ادعا می کنند از چروک شدن لباس جلوگیری می کند، به همین دلیل بسیاری از افراد به دلیل جلوگیری از چروک شدن لباس از این ادویه استفاده می کنند

کاربرد فلفل در شستشوی لباس ها,شستن لباس با فلفل ,با کمی فلفل به جنگ تغییر رنگ لباس‌ها بروید

آماده سازی ماده اولیه

 برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس با استفاه از فلفل سیاه نخست ، باید فلفل سیاه را تا مقدار کافی خرد نموده و اطمینان پیدا کنید که به طور کامل پودر شده است یا می توانید پودر فلفل بخرید. توجه داشته باشید که فلفل را از جاهای معتبر خریداری کنید تا ناخالصی نداشته باشد زیرا وجود داشتن ناخالصی سبب میشود تاثیر خوبی روی لباس ها نداشته باشد.

سفارش شده بعد از آماده شدن ادویه، حدود دو قاشق غذاخوری از آن را داخل مخزن پودر ماشین لباسشویی بریزید. توجه داشته باشید در محفظه مربوط به شوینده بریزید زیرا اگر در محفظه نرم کننده و سفید کننده لباس بریزید تاثیر فلفل روی لباس صفر خواهد بود.

آماده کردن ماشین لباسشویی

در نهایت برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس، تنها ماشین لباسشویی را روشن و از برنامه های معمول استفاده کنید. با آغاز چرخه شستشو، آلودگی ها برطرف می شود و بعد از پایان کار، می توانید لباس های خود را مثل همیشه خشک کنید. نگران بو گرفتن لباس های خود نباشید. هنگامی که آنها را روی بند برای خشک شدن انداختید بوی فلفل سیاه برطرف خواهد شد.

شستشوی لباس با فلفل چطور عمل می کند؟

برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس؛  باقیمانده صابون سبب می شود لباس های شما زودتر کدر و کمرنگ (بور) شود. به علت بافت فلفل، باقیمانده صابون فرصتی برای چسبیدن به لباس پیدا نمی کند. به این ترتیب لباس های شما هنگامی که از ماشین لباسشویی بیرون می آیند کدر به چشم نمی آید. به جز این کار از تغییر رنگ هم پیشگیری می کند.