۰ نفر

اسرار خانه داری؛ گوشت کوب برقی چه کاربردهایی دارد؟

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۱۱
کد خبر: 682249
اسرار خانه داری؛ گوشت کوب برقی چه کاربردهایی دارد؟

دیگر نیازی نیست برای تهیه یک پوره سیب زمینی صاف و لذیذ و یا گوشت کوبیده خوشمزه، پس از خوردن آبگوشت و … به خود زحمت کوبیدن آنها را بدهید.

راهنمای کامل استفاده از گوشت کوب برقی+ کاربرد

به گزارش اقتصاد آنلاین، گوشت کوب برقی، در کمتر از ۲۰ ثانیه با سرعت مثال زدنی این کار را به راحتی برای شما انجام می‌دهد! البته این تنها کارایی گوشت کوب برقی نیست. در این مقاله قصد داریم این بار در مورد انواع گوشت کوب برقی، کارایی انواع گوشت کوب برقی، مزایا و کاربرد گوشت کوب برقی و نحوه استفاده از گوشت کوب برقی با شما صحبت کنیم. پس با ما همچنان همراه باشید.

چنانچه گوشت کوب برقی دارید ولی به دلیل خراب شدن قطعات از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید تعمیر گوشت کوب برقی خود را به ما بسپارید.

گوشت کوب برقی یک وسیله کارآمد ولی واجب نیست، اما با کمک آن می‌توان کارها را راحت‌تر انجام داد و با بودنش نیازی به بسیاری از وسایل جانبی بزرگ و جاگیر نخواهید داشت. گوشت کوب برقی می‌تواند غذا را به راحتی برای شما پوره کند و حلیم یا کشک بادمجان را برای‌تان له ‌کند. اگر از مدل‌های چندکاره آن خریداری کنید، بسیاری از کارها همچون همزدن تخم مرغ‌ها برای تهیه کیک و یا سس، خرد کردن مواد غذایی مثل پیاز و سبزیجات و رنده کردن مواد غذایی مختلف را برای شما انجام می‌دهد. حتی اگر تیغه‌های جانبی بیشتری داشته باشد، برای خرد کردن یخ نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

با وجود گوشت کوب برقی در خانه، کارها راحت‌تر و ساده‌تر انجام می‌شود.

 گوشت کوب برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

قبل از اینکه با انواع گوشت کوب برقی آشنا شوید، بهتر است بدانید، یک گوشت کوب برقی از چه اجزایی تشکیل شده‌است؟

گوشت کوب برقی چهار قطعه اساسی دارد، که عبارتند از:

گوشت کوب برقی

بدنه

پایه

تیغه مقاوم

ظرف یا لیوان پلاستیکی

یک گوشت کوب برقی، اغلب از دو یا سه تیغه ساخته شده که یکی رو به بالا و دیگری رو به پایین است. جنس تیغه‌ها متنوع بوده، اما بهترین نوع تیغه گوشت کوب برقی، تیغه‌ استیل است. بدنه از پایه جدا می‌شود و می‌توان قسمت پایه را از بدنه جدا کرده و به راحتی در ماشین ظرفشویی یا به صورت دستی شست. یک حلقه پلاستیکی بزرگ روی گوشت کوب برقی وجود دارد، که برای آویزان کردن آن استفاده می‌شود. علاوه براین یک ظرف یا لیوان مدرج از جنس پلاستیک یا پیرکس همراه گوشت کوب برقی موجود است، که می‌توانید مواد را برای مخلوط کردن درون آن بریزید. سبک طراحی این قطعه، سبب شده تا مواد غذایی از آن بیرون نریزد.

گوشت کوب برقی یک وسیله‌ی کارآمد برای افراد پرمشغله است تا مواد غذایی را در کمترین زمان ممکن له یا پوره کنند.

گوشت کوب‌های برقی انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی هرکدام از آنها می‌پردازیم:

گوشت کوب برقی تک کاره

کوشت کوب‌های تک کاره، ساده‌ترین نوع گوشت کوب‌های برقی هستند و اغلب تیغه آن به دو صورت ۴ پر و یا ۲ پر در بازار موجود است. گوشت کوب برقی تک کاره، بسیار سبک بوده و با چشم همزدنی مواد غذایی را تبدیل به پوره خواهد کرد. ایرادی که می‌توان از این مدل گرفت، این است که قدرت تنظیم سرعت ندارد و تنها متعلقاتش یک لیوان پلاستیکی درجه بندی شده به حجم ۷۰۰-۶۰۰ میلی لیتر  و یک میله جدا شونده قابل شست و شو، در ماشین ظرفشویی و یا دستی است.

این گوشت کوب برای پوره کردن مواد غذایی کارایی داشته و تنها متعلقات آن یک لیوان مدرج پلاستیکی ۷۰۰-۶۰۰ میلی لیتری است.

گوشت کوب برقی دوکاره

گوشت کوب برقی دوکاره یکی دیگر از انواع گوشت کوب بوده و همراه گوشت کوب برقی، یک همزن برقی نیز دارد و می‌توان علاوه بر پوره کردن مواد غذایی از آن جهت همزدن تخم مرغ برای تهیه کیک و یا سس نیز استفاده کرد. اغلب گوشت کوب‌های دوکاره، دو سرعته هستند و روی گوشت کوب دو دکمه وجود دارد. تمامی اجزای آن از لیوان گرفته تا تیغه گوشت کوب و همزن برقی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی یا دستی هستند.

البته همیشه گوشت کوب‌های دوکاره شامل یک گوشت کوب برقی و همزن نیستند. در برخی مدل‌ها، گوشت کوب برقی دوکاره شامل یک گوشت کوب برقی و یک خردکن برقی است. در هر دو صورت میله فلزی گوشت کوب با فشردن دکمه‌ای از دسته، آزاد و دسته به همزن یا خردکن متصل می‌شود. البته در مدل‌های قدیمی میله به صورت پیچی از بدنه جدا شده و به ظرف کوچک خردکن که اغلب یک محفظه پلاستیکی با تیغه ۲ پره است، متصل می‌شود.

گوشت کوب برقی دوکاره می‌تواند ترکیب گوشت کوب برقی به همراه خردکن یا همزن برقی باشد.

بهترین نوع تیغه گوشت کوب برقی، تیغه‌ استیل است.

گوشت کوب برقی سه کاره

گوشت کوب برقی سه کاره نیز یکی دیگر از انواع گوشت کوب برقی‌هاست و شامل سه قطعه گوشت کوب برقی، همزن و خردکن است. هزینه این مدل کمی بالاتر بوده اما با خرید آن، شما می‌توانید یک همزن و یک خردکن با هم در کنار گوشت کوب برقی، داشته باشید. با این خرید می‌توان با تیغه گوشت کوب برقی، مواد غذایی همچون سیب زمینی، کتلت، گوشت آبگوشت و … را پوره و یا مخلوط و آماده کرد. با وجود همزن آن می‌توان تخم مرغ‌ها را برای تهیه کیک و سس همزد و یا با وجود خردکن این گوشت کوب برقی سه‌ کاره، پیاز و سبزیجات را خرد کرد. هرچند کیفیت عملکرد همزن و خردکن آن به مانند دستگاه تک خردکن یا همزن نیست، اما برای مصارف سبک و محدود، رضایت بخش خواهد بود.

گوشت کوب سه کاره را می‌توان برای مصارف محدود همزن یا خردکن استفاده کرد.

گوشت کوب برقی چهار کاره

یکی از مجهزترین انواع گوشت کوب برقی، گوشت کوب برقی چهارکاره است. در این مدل گوشت کوب علاوه بر لیوان مدرج، یک همزن برقی، خردکن و چند تیغه برای رنده وجود دارد. تیغه‌های این گوشت کوب برقی در دو مدل عمودی و افقی هستند و  به بهترین وجه، مواد غذایی را بدون له شدن خرد می‌کنند. موتور این نوع گوشت کوب برقی، اغلب پر قدرت بوده و سرعت تنظیم موتور نیز دارد. مدل چهارکاره گوشت کوب برقی به شما علاوه بر آبمیوه، پوره سیب زمینی، سبزیجات خرد شده و صیفی‎جات رنده شده را بدون آن که له شده باشند، تحویل می‌دهد. البته با همزن برقی آن نیز می‌توانید تخم مرغ‌ها را هم بزنید و یا سس تهیه کنید. خلاصه گوشت کوب برقی چهار کاره هر آنچه نیاز دارید را در یک بسته کوچک اما کارآمد، در اختیارتان قرار می‌دهد.

گوشت کوب چهارکاره شامل یک گوشت کوب برقی، همزن برقی، خرد کن برقی و چند قطعه تیغه رنده است که درون یک ظرف غذاساز قرار گرفته‌اند.

گوشت کوب برقی چه مزایایی دارد؟

گوشت کوب برقی یک وسیله کوچک بوده که جابه‌جایی آن راحت است. حتی اگر از انواع چندکاره آن هم خریداری کنید، بازهم جابه‌جایی آن از یک مخلوط‌کن و یا خردکن و … آسان‌تر خواهد بود.

سرعت پوره کردن یا خرد کردن مواد غذایی در گوشت کوب برقی بسیار بالاست.

مزیت بعدی آن این است که فضای زیادی را در کابینت یا آشپزخانه اشغال نمی‌کند.

و نکته‌ی چهارم نحوه کار کردن با آن پیچیده و گیج کننده نیست و شما را سریع به هدف‌تان می‌رساند.

مهم‌ترین مزایای گوشت کوب برقی این است که کار کردن با آن راحت بوده و جای زیادی نیز در کابینت اشغال نمی‌کند.

گوشت کوب برقی چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهیم در مورد کاربرد گوشت کوب برقی صحبت کنیم، باید بگوییم انواع گوشت کوب برقی، کارایی متنوعی دارند. اما به طور کلی گوشت کوب‌های برقی، برای موارد زیر استفاده می‌شوند:

تهیه آبمیوه‌های متنوع همچون آب طالبی، شیک‌های مختلف، شیر موز و ….

خرد کردن سبزیجات و پیاز و …

پوره کردن سیب زمینی پخته، هویج پخته و …

همزدن تخم مرغ

له کردن مواد غذایی همچون حلیم یا کشک بادمجان و…

خرد کردن یخ (در مدل‌های خاص)

تهیه کیک (در صورت داشتن همزن)

رنده کردن مواد غذایی (در مدل چهار کاره)

با توجه به اینکه گوشت کوب برقی انواع مختلف دارد، کاربرد گوشت کوب برقی نیز متفاوت خواهد بود.

نحوه استفاده از گوشت کوب برقی چگونه است؟

یکی از مزایای گوشت کوب برقی که در بخش‌های قبلی نیز در مورد آن صحبت کردیم، نحوه کار کردن آسان و ساده آن است.

اگر گوشت کوب برقی تک کاره باشد، اغلب یک سرعت دارد. کافی است دست‌تان را روی دکمه نگه داشته تا تیغه گوشت کوب بچرخد.

مواد غذایی را بهتر است درون لیوان گوشت کوب بریزید و برای اینکه ترکیب مواد غذایی در آن به خوبی انجام شود، گوشت کوب برقی را ضمن کار، حرکت دهید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند.

برای اینکه مواد غذایی به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند، از مواد غذایی پخته استفاده کنید.