۰ نفر

برای جدا کردن آدامس از لباس چه کنم؟

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۰۰
کد خبر: 679731
برای جدا کردن آدامس از لباس چه کنم؟

یکی از کشفیات جالب انسان ها در زمینه خوراکی ها آدامس بود که در سال ۱۸۶۹ ابداع شد . این خوراکی جذاب و خوشمزه امروزه برای بسیاری از مصرف کنندگان مشکلاتی به وجود آورده است و لباس های زیبای آن ها را مورد تهدید قرار داده است .

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در ادامه مطلب شما را با روش های جدا کردن آدامس از لباس آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود .

منجمد کردن آدامس

یکی از شیوه های قدیمیجدا کردن آدامس از لباس منجمد کردن آدامس است . شما برای بهره مند شدن از این روش کافی است لباس خود را داخل ظرف یا کیسه ای قرار دهید و بعد آن را به مدت ۲ الی ۳ ساعت داخل فریزر یخچال خود بگذارید . حال بعد از منجمد شدن شما به وسیله ی یک چاقو می توانید آدامس را از روی لباستان جدا کنید .

توجه داشته باشید هنگامی که شما می خواهید لباس را در داخل کیسه و ظرف قرار دهید ، نقاط دیگر لباس به آدامس برخورد نکند و قسمت آلوده شده به سمت بیرون باشد .


اسپری حالت دهنده مو

حتماً هنگامی که از اسپری های حالت دهنده مو استفاده کرده اید متوجه سفت شدن و چسبیده شدن تارهای موی خود به یکدیگر شده اید . حال شما می توانید از اسپری حالت دهنده مو برای سفت شدن آدامس چسبیده شده بر روی لباس خود استفاده کنید و آن را بعد از سفت شدن به واسطه چاقو از سطح لباس خود بردارید.

الکل

الکل هم همانند اسپری حالت دهده موی سر عمل می کند و آدامس چسبیده شده روی لباس را سفت می کند و به شما این اجازه را می دهد که با یک چاقو لکه آدامس را از روی لباس خود بر دارید .

مقوا

مقداری مقوا را بر روی لک آدامس گذاشته و فشار دهید . بعد قسمت پشت لباس را با یک اتو حرارت دهید تا آدامس چسپیده شده به لباس به مقوا منتقل شود .

این روش بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما دسترسی راحتی به قسمت پشت لک آدامس داشته باشید .

چسب اسکاچ

مقداری چسب اسکاچ را برداشته و بر روی لک آدامس قرار دهید و با انگشت اشاره خود بر روی لک فشار بیاورید و سپس چسب را به سرعت از روی لباس بر دارید . این روش را آنقدر با چسب تمیز انجام دهید که آثار لک از روی لباس شما از بین برود.

توجه داشته باشید که میزان فشاری که بر روی لک می آورید جوری باشد که آدامس به دیگر نقاط لباس شما نفوذ نکند .

لک بر لباس

اگر کمی در اینترنت جستجو کنید حتماً با لک برهای خوب لباس در سایت های فروشگاهی آشنا خواهید شد و می توانید با تهیه آن ها لک آدامس را از سطح لباس خود پاک کنید .

توجه

در تمامی روش های ذکر شده شما باید بعد از اتمام هر روش لباس خود را با مایع لباسشویی شستشو دهید .