۰ نفر

لباس های سفید باید اینجوری بشورید

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۴۵
کد خبر: 679727
لباس های سفید باید اینجوری بشورید

رنگ سفید نشانه ی پاکیزگی است و اکثر افراد به دلیلی اینکه این رنگ با پوستشان سازگار است در استایل خود بسیار از آن استفاده می کنند. اما متأسفانه یا خوشبختانه نگهداری از لباس سفید کمی سخت است و شما برای شستشوی آنها باید به مواردی توجه کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ استفاده از جوش شیرین زمانی کاربرد دارد که لباس های سفید شما کدر شده باشد. برای این کار کافی است شما لباس خود را در مخلوط ۴ لیتر آب و یک فنجان جوش شیرین به مدت ۸ ساعت خیس کنید. این ترکیب کمک می کند رنگ لباس شما بازیابی شود و کدری آن از بین برود.

لکه ها را سریع حذف کنید

اگر لباس های  سفید شما کثیف شد هر چه سریع اقدام به از بین بردن لکه های به وجود آمده کنید. نگذارید لکه ها کهنه شوند. اگر در موقعیتی هستید که به شوینده ها دسترسی ندارید، بهتر است در اولین فرصت لباس خود را با آب گرم و مایع شوینده شستشو دهید تا بعداً لکه ها را پاک کنید.


شستن لباس سفیدشوینده های مخصوص

اگر لکه ی به وجود آمده روی لباس شما به راحتی با شوینده های معمولی از بین نرفت بهتر است از شوینده های قوی تر استفاده کنید. به طور مثال ترکیب دو لیتر آب گرم، یک پیمانه مایع ظرفشویی و یک پیمانه سفید کننده می تواند کمک خوبی در این زمینه به شما کند. البته می توانید از شوینده دامستوس سبز هم برای حذف لکه ها استفاده کنید.

آب لیمو

به طور معمول ساده ترین روش برای تمیز کردن لباس های سفید شستشو با آب داغ و گرم است. حال افراد می تواند برای درخشان کردن لباس های خود از چند قطره آب لیمو حین شستشو با آب داغ کمک بگیرند.

آفتاب

یکی از لکه برهای قوی و طبیعی نور خورشید است. شما می توانید بعد از شستشو لباس خود را برای مدتی مقابل نور خورشید قرار دهید.

لباس های خود را جدا نگه داری کنید

چه هنگام شستشو و چه هنگام گذاشتن در کمد لباس های سفید خود را جدا از دیگر لباس های رنگی نگه دارید. معمولاً لباس های رنگی می توانند لباس های سفید را کدر کنند.