۰ نفر

آخرین جزییات از ماجرای تخریب خانه باغ خانواده الناز رکابی / علت تخریب چه بود؟

۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبر: 685799
آخرین جزییات از ماجرای تخریب خانه باغ خانواده الناز رکابی / علت تخریب چه بود؟

چند روز گذشته بود که انتشار فیلمی از سوی داود رکابی، برادر الناز رکابی، ورزشکار سنگ‌وردی کشور، با موج‌سواری رسانه‌های ضد انقلاب، حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان؛  چند روز گذشته بود که انتشار فیلمی از سوی داود رکابی، برادر الناز رکابی، ورزشکار سنگ‌وردی کشور، با موج‌سواری رسانه‌های ضد انقلاب، حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد.

در پی انتشار این فیلم، رسانه های ضد انقلاب، تلاش کردند تا ماجرای تخریب ساخت و ساز متعلق به خانواده رکابی را با حواشی الناز رکابی در رقابت های آسیایی صخره‌نوردی در مهرماه مرتبط کنند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد واقعیت ماجرا چیز دیگری است و انچه این روزها شاهد آن هستیم، روایت کاملا واورنه از واقعیت ماجرا است.

ساختمان متعلق به برادر الناز رکابی، بدلیل ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی تخریب شده است.

همچنین عملیات تخریب ساختمان نیز به ماه‌ها پیش از رقابت های الناز رکابی در مسابقات آسیایی کره جنوبی و حواشی آن و همچنین زمان انتشار فیلم است.

علت انگیزه برادر الناز رکابی در انتشار فیلم در این برهه زمانی مشخص نیست و به نظر می‌رسد این فرد باید درخصوص اقدام خود توضیحاتی ارائه کند.

در همین زمینه، رئیس کل دادکستری استان زنجان در ارتباط با فیلم منتشر شده و جزییات ماجرا گفت: عدم توجه داود رکابی، مالک ساختمان به اخطارهای جهاد کشاورزی مبنی برساخت و ساخت غیر مجاز منجر به تخریب این ویلا شد .

رئیس کل دادگستری زنجان ضمن تشریح پرونده گفت :در مورخه 1400/7/26 پرونده‌ای از سوی اداره جهاد کشاوری استان علیه برادر الناز رکابی عضو تیم ملی صخره نوردی جمهوری اسلامی ایران به اتهام ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی به میزان ۱۲۰ متر مربع مطرح و اخطارهای متعدد به نامبرده مبنی بر تخریب خود شخص که پس از شکایت دستگاه متولی به دستگاه قضایی با ارائه مستندات پس از طی رسیدگی مراحل بدوی و تجدیدنظر، نامبرده طی دادنامه ای محکوم به قلع و قمع بنای احداثی و پرداخت جریمه نقدی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی افزود: در مورخه 1401/3/4  اداره جهاد کشاورزی استان اعلام کرد که محکوم علیه ۹۰ متر مربع از تغییر غیر مجاز کاربری را برطرف کرده و به میزان ۳۰ متر مربع بصورت غیر مجاز باقی مانده است که این قسمت باقیمانده در مورخه ۲۱/۰۳/۱۴۰۱ توسط ماموران اداره جهاد کشاورزی تخریب شده است.

وی گفت : در فضای مجازی اینطور ادعا شده است که تخریب به علت اتفاقاتی که در مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا در سئول کره جنوبی رخ داده، انجام شده است که قویا این ادعا و خبر، تکذیب می شود، چرا که تاریخ اجرای حکم تخریب با تاریخ مسابقه الناز رکابی نزدیک ۴ ماه فاصله هست.

گفتنی است، روح‌الله حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان درطی اظهار نظری درباره ماجرای تخریب این خانه‌باغ گفت: تذکر اولیه توسط گشت‌های کشیک در چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰ صادر شده است؛ مأمور جهاد کشاورزی شهرستان متوجه می‌شود این خانه‌باغ در اطراف شهر زنجان (روستای کوشکن) غیرقانونی ساخته شده و اصلاً ویلا مجوزی نداشته است.

وی گفت: پس از چندین بار اخطار، خانواده رکابی به اخطارهای این سازمان بی‌اعتنایی کردند و کار به اعلام شکایت به قوه قضاییه رسید، رأی اولیه بهمن ماه سال ۱۴۰۰ صادر شد و بعد از رأی تجدیدنظر بالاخره این ویلا ۲۱ خرداد ماه امسال تخریب شد، بارها تذکر داده شده بود که وسایل و تجهیزات ویلا خارج شود ولی هیچ‌گونه اعتنایی نشده بود.