۰ نفر

کودک ربایی خونین؛ دختر را کشتند و پسر زخمی شده است

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۵۶
کد خبر: 679385
کودک ربایی خونین؛ دختر را کشتند و پسر زخمی شده است

صبح پنجشنبه ۱۲ آبان زن و مردی افغانستانی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کرده و از ربوده شدن دختر و پسر کوچکشان خبر دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران،  مادر بچه‌ها زمانی که مقابل افسر پرونده قرار گرفت، گفت: مدتی است که به ایران آمده و در خانه‌ای حوالی خاوران زندگی می‌کنیم. عصر چهارشنبه زنگ خانه به صدا درآمد و زمانی که مقابل در رفتم دو زن را دیدم. یکی از آنها چادر به سر داشت و دیگری مانتویی بود. آنها مدعی شدند از یک مرکز خیریه آمده‌اند و در رابطه با وضعیت مالی ما پرسیدند.

وقتی بچه‌هایم را که دختری سه ساله و پسری ۵ ساله هستند در حیاط دیدند، گفتند می‌خواهیم لباس و کفش برای بچه‌ها بخریم و بعد از من خواستند سایز دقیق کفش بچه‌هایم را به آنها بگویم. از آنجایی که قبلاً هم مواردی پیش آمده بود که نیکوکاران برای بچه‌ها لباس آورده بودند، برای دیدن سایز دقیق کفش‌هایشان به سمت در ورودی راهرو رفتم. چند لحظه‌ای طول نکشید اما وقتی برگشتم نه از دو زن ناشناس که صورت‌هایشان را با ماسک پوشانده بودند خبری بود و نه از بچه‌هایم. از دیروز تمام محله را جست‌وجو کردیم و از دوست و آشنا کمک خواستیم اما هیچ ردی از بچه‌ها به‌ دست نیاوردیم.

کودک‌ربایی یک میلیاردی

تحقیقات کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران برای یافتن دو کودک آغاز شد، اما ساعاتی نگذشته بود که خانواده دو کودک در تماس با پلیس اظهار داشتند فردی با آنها تماس گرفته و در قبال آزادی بچه‌ها یک میلیارد تومان خواسته است.

پدر و مادر این دو کودک اظهار داشتند وقتی به آدم‌رباها گفته‌اند توانایی پرداخت این پول را ندارند، آنها گفته‌اند ما می‌دانیم شما به تازگی خانه‌ای در افغانستان خریده‌اید و وضع مالی خوبی دارید.

وقتی مأموران به کنترل تماس آدم‌ربایان پرداختند مشخص شد صداهایی که پخش می‌شود تغییر یافته و ضبط شده است. همین موارد باعث شد پلیس به این نتیجه برسد که کودک‌ربایان افرادی آشنا هستند و علاوه براینکه از جزئیات زندگی این خانواده خبر دارند نمی‌خواهند صدایشان شناسایی شود.

رها کردن ۲ کودک

در حالی که تحقیقات برای شناسایی آدم‌ربایان ادامه داشت، شامگاه جمعه 13 آبان رهگذران در پارک ولایت با دو کودک در حالی روبه‌رو شدند که به نظر می‌رسید بی‌هوش باشند. رهگذران بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و زمانی که امدادگران به محل رسیدند در معاینات اولیه مشخص شد دختر 3 ساله فوت کرده است، اما پسر 5 ساله هنوز زنده است اما به سختی نفس می‌کشد.

دو کودک به بیمارستان منتقل شده و با تأیید مرگ دخترک، مأموران بیمارستان با بازپرس محمدتقی شعبانی تماس گرفته و موضوع مرگ کودک ناشناس را اعلام کردند، اما در ادامه تحقیقات مشخص شد این دو کودک همان دو خواهر و برادر افغانستانی هستند که از سوی دو زن ناشناس ربوده شده بودند.

در بررسی وضعیت جسمی کودکان آثار ضرب و شتم و همچنین کبودی روی گردن بچه‌ها مشهود بود و همین موضوع دو احتمال را برای مرگ دختر کوچولو مطرح کرد. اولین فرضیه قتل بر اثر خفگی بود و احتمال بعدی این بود که به خاطر بی‌قراری بچه‌ها، آدم‌ربایان به آنها مواد مخدر یا داروی خواب‌آور خورانده باشند که همین مسأله باعث وخامت حال دو کودک و در نهایت مرگ آنها شده است.

پسر 5 ساله که همچنان در بیمارستان تحت درمان است به خاطر شوکی که به او وارد شده قادر به صحبت نیست. جسد دخترک نیز برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران به پزشکی قانونی منتقل شد و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.