۰ نفر

بوی تعفن در ساختمان راز قتل پسر ۲۹ ساله توسط پدر را فاش کرد

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبر: 675729
بوی تعفن در ساختمان راز قتل پسر  ۲۹ ساله توسط پدر را فاش کرد

پدری که متهم است پسر معتادش را به قتل رسانده به علت نقض حکم در دیوان عالی کشور به خاطر شبهه در سلامت روانی بار دیگر محاکمه و به حبس و دیه محکوم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا،  اواخرمرداد سال قبل  مدیر یک ساختمان مسکونی در خیابان پیروزی تهران با کلانتری ۱۱۰ شهدا تماس گرفت و گفت: چند روزی است که بوی تعفن مشکوکی از خانه واحد طبقه اول بیرون می‌آید. چند باری به نمایندگی از همسایه‌ها با مالک واحد که مرد میانسالی به نام اکبر است، صحبت کردم و در مورد بوی تعفن توضیح خواستم اما وی علت بوی بد را زباله‌های انباشته شده در خانه‌شان عنوان کرد با این حال ما قانع نشدیم چراکه بوی تعفن بسیار شدید است.

 بعد از ۴ روز وقتی دیدیم مشکل بوی تعفن حل نشد به او مشکوک شدیم چراکه چند روزی است  از پسر معتاد اکبر خبری نیست این در حالی است که اکبر با پسرش وحید هر روز دعوا می‌کردند.

 حمام بوی تعفن می داد

با ورود مأموران به خانه اکبر مشخص شد که بوی تعفن از داخل حمام خانه می‌آید پس از باز کردن در حمام با جسد متعفن پسر اکبر مواجه شدند که با دستور قضایی جسد این پسر ۲۹ ساله به پزشکی قانونی انتقال داده و خودش نیز  بازداشت شد.

پس از معاینه جسد کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کردند: «مقتول به علت خونریزی ناشی از بریدگی‌های جسم تیز فوت کرده است.»

در ادامه اکبر در همان بازجویی اولیه به قتل پسرش اعتراف کرد و گفت: چند سالی بود که وحید به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده بود و سر این موضوع و خرج تهیه مواد با هم درگیر شدیم . اگر ما خانه نبودیم وحید وسایل خانه را می‌فروخت تا مواد تهیه کند. روز حادثه دوباره سر پول مواد با هم درگیر شدیم و من از شدت عصبانیت با قیچی که در دستم بود چند ضربه به او زدم.

با اعترافات صریح متهم، گزارش پزشکی قانونی و گزارش پلیس و بازسازی صحنه جرم پرونده تکمیل و به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

کنترل نکردن یک لحظه عصبانیت

در آن جلسه متهم با تکرار اظهاراتش در مرحله بازجویی عنوان کرد که از کارش پشیمان است و در یک لحظه نتوانسته عصبانیتش را کنترل کند. قضات هم پس از بررسی مدارک و گزارش‌های موجود در پرونده وی را به حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. اما حکم در دیوان عالی کشور تأیید نشد و قضات دیوان عالی کشور خواستند تا سلامت روان متهم مورد بررسی قرار گیرد.

به این ترتیب اکبر برای انجام آزمایش‌های روانی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان این سازمان پس از معاینات لازم اعلام کردند: «اکبر از سلامت روان برخوردار است»

با این گزارش پرونده برای بررسی دوباره  به شعبه دوم کیفری رفت و متهم بازهم اظهاراتش را تکرار کرد و گفت: هیچ پدری حاضر نیست فرزندش را به قتل برساند من در اوج عصبانیت کاری کردم که زندگی‌ام نابود شد و بشدت پشیمانم.پس از اظهارات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و وی را به ۵ سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.