۰ نفر

کشف اجساد سلاخی شده در پشت بام یک بیمارستان

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷
کد خبر: 674308
کشف اجساد سلاخی شده در پشت بام یک بیمارستان

عصر روز پنج‌شنبه، ویدیوها و تصاویری از ده‌ها جسد پوسیده روی بام بیمارستان "نیشتر" در شهر "ملتان" در ایالت پنجابِ پاکستان منتشر شد که در وضعیت وحشتناکی روی هم تلنبار شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این خبر سبب ایجاد وحشت در بین مردم پاکستان شده و رسانه‌های این کشور روز جمعه از آغاز تحقیقات دولت محلی ایالت پنجاب در مورد این اجساد خبر دادند.

به نوشته روزنامه پاکستانی "دان"، "چاودری زمان گوجر"، مشاور وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان در جریان بازدید از بیمارستان نیشتر که وابسته به دانشگاه پزشکی پنجاب است، متوجه وجود ده‌ها جسد در پشت‌بام این بیمارستان شد.

عصر روز پنج‌شنبه، ویدیوها و تصاویری از پشت‌بام این بیمارستان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد ده‌ها جسد در حالی که اعضای بدنشان بریده یا سینه‌شان شکافته شده است در اتاقی تلنبار شده‌اند. تصاویر همچنین نشان می‌دهد برخی اجساد سلاخی شده روی بام و زیر آفتاب قرار دارند.

استانداری پنجاب روز گذشته (جمعه) در نامه‌ای رسمی، خواستار توضیح دانشگاه پزشکی پنجاب و بیمارستان نیشتر درباره این اجساد شد. در این نامه، استاندار پنجاب از رئیس بیمارستان نیشتر خواسته است ظرف ۳ روز آینده در مورد هویت اجساد و علت نگهداری‌شان در چنین وضعیتی توضیح کامل بدهد.

در همین حال، مسئولان بیمارستان به رسانه‌ها گفتند که فقط چهار جسد در پشت بام بیمارستان وجود دارد که برای مقاصد آموزشی در اختیار دانشجویان رشته پزشکی قرار می‌گیرند و به این دلیل در پشت بام بیمارستان نگهداری می‌شوند.

دکتر سجاد مسعود، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی نیشتر با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد با افرادی که اجساد را در فضای باز قرار داده‌اند برخورد قاطع خواهد شد. او وجود ده‌ها جسد را رد کرد و گفت: فقط ۴ جسد روی پشت‌بام وجود دارد که به‌طور طبیعی خشک شده و برای تحصیل دانشجویان پزشکی استفاده می‌شود.

اما ویدیوهای منتشرشده ده‌ها جسد فاسدشده را نشان می‌دهند که در وضعیت فجیعی روی هم تلنبار شده و پوسیده‌اند.

از سوی دیگر مونس الهی، وزیر پیشین ایالت پنجاب به نقل از رئیس دانشگاه پزشکی نیشتر، گفته است: این اجساد متعلق به افرادی است که هویتشان شناسایی نشده و پلیس به بیمارستان تحویل داده است.

رئیس دانشگاه پزشکی نیشتر گفت: ما در صورت نیاز برای مقاصد پزشکی از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

با این حال مونس الهی در ادامه گفته است که این اجساد هنگامی که به بیمارستان تحویل داده شدند به حدی آسیب دیده بودند که امکان نگهداری آن‌ها در سردخانه و استفاده آموزشی از آن‌ها وجود نداشت. بیمارستان این اجساد را گذاشته تا کامل تجزیه شوند و سپس، استخوان‌های آن‌ها برای مقاصد آموزشی استفاده شوند.

با این حال، گمانه‌زنی‌های متفاوتی در مورد این اجساد وجود دارند. برخی کاربران پاکستانی در رسانه‌های اجتماعی می‌گویند این اجساد را برای کرکس‌ها روی بام گذاشته‌اند. برخی دیگر نیز این اجساد را به جنایتی سازمان‌یافته در ایالت پنجاب نسبت داده‌اند که ممکن است در اثر تنش‌های قومی و گروهی رخ داده باشد.

به گزارش ایندیپندنت، هنوز هیچ نهاد رسمی شمار دقیق جسدهای کشف‌شده را اعلام نکرده است.