۰ نفر

مادر افسرده در خیابان پیروزی خودش و فرزندش را زنده زنده سوزاند

۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۹:۵۵
کد خبر: 673498
مادر افسرده در خیابان پیروزی خودش و فرزندش را زنده زنده سوزاند

رسیدگی به این پرونده از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به دنبال وقوع آتش سوزی مهیب در خانه ای در خیابان پیروزی آغاز شد.همسایه ها به محض اطلاع از آتش سوزی در خانه قدیمی آتش نشانی را خبر کرده بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا؛ ماموران آتش نشانی وقتی به خانه مورد نظر رفتند و به مهار شعله ها پرداختند با پیکر سوخته پسر ۴ ساله و بدن نیمه جان یک زن جوان به نام مینا رو به رو شدند. زن جوان به بیمارستان و جسد فرزندش با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. در حالی که شواهد نشان میداد آتش سوزی عمدی رخ داده است ماموران پلیس به بررسی پرداختند‌.

مادر مینا که به شدت اشک می ریخت به ماموران پلیس گفت :دخترم مدتی بود به افسردگی مبتلا شده بود. به همین خاطر همسرش او و پسرشان را به خانه مان آورد تا در کنار من و همسرم باشند. من از دخترم مراقبت می کردم و امیدوار بودم اوضاع روحی اش بهتر شود. اما چند روز بود مینا اصرار داشت تا به خانه اش برگردد .به همین خاطر من و همسرم وقتی اصرار او را دیدیم راضی شدیم تا چند روز به خانه اش برود و همسرش او را به خانه برگرداند.

وی ادامه داد: او چند روزی بود که همراه پسرش به خانه شان برگشته بود و من هر روز با او تماس تلفنی داشتم.آخرین بار چند بار با او تماس گرفتم اما پاسخ نداد .من که نگران شده بودم بلافاصله به سمت خانه دخترم رفتم و با صحنه وحشتناکی روبه رو شدم. خانه دخترم شعله ور بود و ماموران آتش نشانی در حال مهار آن بودند. من همراه ماموران به داخل خانه رفتم و با جسد سوخته نوه ام روبه رو شدم. پیکر نیمه جان دخترم نیز به بیمارستان منتقل شد و حالا تحت درمان قرار دارد.

در حالیکه تحقیقات در این زمینه آغاز شده بود مینا به خاطر شدت سوختگی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد و در بررسی های پلیسی مشخص شد زن افسرده دست به خودسوزی زده و فرزندش نیز در این آتش سوزی کشته شده است.

با افشای خودسوزی زن جوان، همسرش به دادگاه کیفری یک استان تهران رفت و درخواست کرد تا دیه فرزندش از صندوق بیت المال به پرداخت شود. او در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به قضات گفت: من و همسرم اختلافی با هم نداشتیم. اما همسرم مدتی بود به بیماری روانی مبتلا شده و به شدت افسرده بود. به همین خاطر او را به خانه مادرش بردم تا کنار خانواده اش باشد اما او اصرار داشت به خانه برگردد. من آن روز در محل کارم بودم که مینا خودش و فرزند مان را در خانه به آتش کشید و پسر ۴ساله ام بی‌گناه کشته شد. من هنوز با این موضوع کنار نیامده ام و از نظر روحی به هم ریخته ام. حالا در خواست دارم تا دیه فرزند بی گناهم از صندوق بیت المال به من پرداخت شود.

بنا بر این گزارش، با پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.