۰ نفر

آخر هفته جنایی در تهران/ از کشف استخوان انسان در اطراف امامزاده داود تا مرگ دختر ۲۰ ساله در اتوبان

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳
کد خبر: 672513
آخر هفته جنایی در تهران/ از کشف استخوان انسان در اطراف امامزاده داود تا مرگ دختر ۲۰ ساله در اتوبان

در ۲ روز آخر هفته، ۵حادثه در پایتخت رخ داد که باعث تشکیل ۵پرونده جنایی در دادسرای جنایی تهران شد و حالا تحقیقات برای رازگشایی از این پرونده‌ها آغاز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، چهارشنبه سیزدهم مهرماه  گزارش جنایتی به بازپرس جنایی تهران اعلام شد. این حادثه در یکی از خیابان‌های پایتخت رقم خورده بود و بررسی نشان می‌داد که در جریان یک درگیری مرگبار، پسر نوجوانی به قتل رسیده است. ماجرا از این قرار بود که ۲ نوجوان ۱۷و ۱۵ساله آن روز در حال کری‌خوانی برای هم بودند که بحثشان جدی شد و با یکدیگر درگیر شدند. در جریان این دعوا، نوجوان ۱۵ساله با چاقو ضربه‌ای به نوجوان ۱۷ساله زد و جان او را گرفت.

به‌دنبال این حادثه متهم به قتل دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: هنوز شوکه‌ام و باورم نمی‌شود که دست به جنایت زده‌ام. من هرگز قصد آدمکشی نداشتم و همه‌چیز از یک شوخی ساده و کل‌کل‌های عجیب شروع شد.

وی درحالی‌که اشک می‌ریخت ادامه داد: آن روز به همراه مقتول که از بچه‌های محله‌مان بود، در خیابان بودیم و بر سر مسائل عجیب با هم شوخی و کل‌کل می‌کردیم. اصلا نفهمیدیم که چطور بحثمان از شوخی به جدی تبدیل شد و مقتول که به‌شدت عصبانی شده بود به من حرف‌های نامربوط زد. من هم که چاقو همراهم بود آن را از جیبم بیرون آوردم و ضربه‌ای به سمت مقتول رها کردم و اصلا فکرش را نمی‌کردم همین یک ضربه پرتاب‌کردن به قیمت جان وی تمام می‌شود. وی گفت: پس از اینکه او زخمی شد وحشت کردم و وقتی به بیمارستان منتقل شد دعا می‌کردم اتفاقی برایش رخ ندهد اما متأسفانه جانش را از دست داد و من بازداشت شدم.

پس از اعتراف این متهم، پرونده به‌دلیل آنکه متهم هنوز به سن قانونی نرسیده و زیر ۱۸سال سن دارد برای ادامه رسیدگی به دادسرای اطفال فرستاده شد.

دومین پرونده‌ای که در روز چهارشنبه سیزدهم مهرماه در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد، مربوط به کشف استخوان‌هایی در امامزاده داوود بود. ماجرا از این قرار بود که عصر چهارشنبه فردی برای گردش و تفریح به امامزاده داوود رفته بود که ناگهان چشمش به استخوان‌هایی خورد که پای کوه افتاده بود. وی فورا با پلیس تماس گرفت و طولی نکشید که مأموران راهی آنجا شدند و موضوع را به قاضی جنایی تهران اعلام کردند. به دستور بازپرس جنایی استخوان‌های کشف شده به پزشکی قانونی فرستاده شد تا با انجام آزمایش تخصصی مشخص شود که متعلق به انسان هستند یا حیوان. درصورتی که استخوان‌ها متعلق به انسان باشند، تحقیقات پلیس برای شناسایی هویت قربانی و کشف اسرار این حادثه آغاز خواهد شد.

همچنان که تیم جنایی سرگرم تحقیق برای رازگشایی از پرونده‌های تشکیل شده بودند، آخرین گزارش روز چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰به قاضی جنایی تهران اعلام شد. این حادثه درگیری مرگبار یک مرد دکه‌دار با یک بلال‌فروش در یکی از مناطق تهران بود. ماجرا از این قرار بود که مرد دکه‌دار بر سر مشتری با مرد بلال‌فروش درگیر شده بود. مرد دکه‌دار می‌گفت مرد بلال‌فروش باید بساطش را جمع کند چون او مشتری‌هایش را می‌پراند اما مرد بلال‌فروش حاضر نمی‌شد بساطش را جمع کند و هردو بر سر جذب مشتری رقابت می‌کردند تا اینکه شب حادثه وقتی درگیری میان آنها بالا گرفت مقتول که دکه‌دار بود با شیشه نوشابه به سمت قاتل رفت که عامل جنایت با چاقو ضرباتی به وی زد که همین موجب قتل وی شد. به‌دنبال این حادثه مرگبار متهم به قتل فراری شد که نام وی در لیست متهمان تحت تعقیب قرار گرفته است.

چهارمین حادثه مرگبار بامداد پنجشنبه ۱۴مهر ماه به قاضی محمد وهابی بازپرس جنایی تهران اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که یک خودروی پژو در اتوبان صیاد شیرازی واژگون شده و دختری ۲۰ساله جانش را از دست داده و پسری جوان به‌شدت مصدوم شده بود که برای درمان به بیمارستان انتقال یافت. مأموران در بازرسی از خودروی آنها یک شیشه مشروبات الکلی کشف کردند که در ادامه تحقیقات مشخص شد آنها از مهمانی بازگشته بودند که پرونده این حادثه مرگبار به دادسرای ارشاد فرستاده شد.

 اما آخرین حادثه که بامداد پنجشنبه به بازپرس محمد وهابی اعلام شد درگیری ۲ مرد جوان در خیابان بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که آنها بر سر اختلافات جزئی با هم درگیر شدند و هردو نفر در جریان این دعوا با ضربات چاقو زخمی شده بودند که به بیمارستان انتقال یافتند اما یکی از آنها جان باخت و دستور دستگیری متهم به قتل که تحت درمان است صادر شده است تا به‌زودی تحقیقات تکمیلی از وی صورت بگیرد.