۰ نفر

کلاهبرداری با رسید جعلی؛ شیوه جدید خالی کردن حساب بانکی را بشناسید

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۱۴
کد خبر: 667088
کلاهبرداری با رسید جعلی؛ شیوه جدید خالی کردن حساب بانکی را بشناسید

سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر گفت: به‌دنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها با رسیدهای جعلی، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری شیادی خبر داد که با نرم افزار رسیدساز جعلی از چندین شاکی سرقت کرده بودند.

وی افزود: با اقدامات فنی و پلیسی و پیگیری مستمر پلیس فتا، در نهایت این شیاد مورد شناسایی قرار گرفت که پس از هماهنگی با مقام قضائی  در مخفیگاه خود دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از انتقال متهم به پلیس فتا، در بازجویی و تحقیقات تکمیلی مشخص گردید که متهم پس از خرید اجناس مختلف از طریق وب‌سایت‌های درج آگهی رایگان با نشان دادن یک رسید بانکی به مشتری که از طریق برنامه‌های رسیدساز جعلی ساخته شده بود، اعلام می‌کرد که هزینه را واریز نموده در حالی که اصلا مبلغی به حساب واریز نمی‌شد.

رییس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه در این روزهای اربعین حسینی بازار سیاه معامله ارز خصوصا در نزدیکی مرزها بسیار داغ  است به هموطنان هشدار داد: شهروندان جهت هرگونه فروش ارز بجز مراجع معتبر به جایی مراجعه نکنند و اگر در فعال کردن پیامک حساب بانکی خود تاخیر داشته‌اند هرچه سریعتر اقدام نمایند  تا از هرگونه تراکنش واریز و برداشت بانکی در حساب خود آگاه باشند.

وی خاطرنشان کرد:عموم مردم می‌توانند در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  گزارش کنند و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.