۰ نفر

کشف پیکر جوان مفقود شده در سیلاب فشم

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷
کد خبر: 658044
کشف پیکر جوان مفقود شده در سیلاب فشم

مسئول مدیریت بحران فرمانداری شمیرانات اعلام کرد: پیکر بی‌جان مفقودی سیلاب در فشم، که جوانی ۱۸ ساله از اتباع افغانستانی بود، پس از ۵ روز عملیات جست‌وجو، دقایقی قبل کشف شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بابک صابونی اظهار داشت: مفقودی این جوان شامگاه هفتم مرداد توسط برادر وی، مبنی بر ناپدید شدن او پس از دومین بارش شدید باران طی روزهای اخیر اعلام شد و از زمان گزارش واصله تاکنون، عملیات جست‌وجو در روزهای متوالی توسط مدیریت بحران بخشداری رودبارقصران، آتش‌نشانی و شهرداری اوشان فشم میگون، سگ‌ زنده‌یاب و امدادگران هلال احمر انجام گرفت.

وی افزود: پیکر بی‌جان گمشده سیلاب فشم، حوالی ساعت ۱۵ امروز (سه‌شنبه) در مجاورت دریاچه خلیج فارس لواسان کشف شد.

بنا براین گزارش، با کشف جسد این جوان در سیلاب فشم و کشته شدن مادر باردار ۲۳ ساله در سیلاب روز گذشته زایگان، آمار فوتی‌های شمیرانات به ۲ نفر رسید.

بارش‌های شدید باران به صورت منقطع از بامداد ۶ مرداد ماه جاری در سطح شمیرانات آغاز و ستاد مدیریت بحران شهرستان همچنان بنا بر هشدارهای هواشناسی در آماده‌باش به سر می‌برد.

عملیات پاکسازی و ... در برخی مناطق ادامه دارد و هنوز میزان خسارات برجای مانده از حوادث اخیر برآورد نشده است.

رودبارقصران با آب و هوایی کوهستانی دارای ۲ شهر اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۱۶ روستا از توابع شهرستان شمیرانات با جمعیتی افرون بر ۱۷ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این بخش به سبب شرایط جوی و کوهستانی و عبور رودخانه در سنوات مختلف دست‌خوش حوادث طبیعی از جمله ریزش بهمن، رانش زمین، طغیان رودخانه، وقوع سیلاب، ریزش سنگ و در نهایت تخریب زیرساخت‌ها، سازه‌های مسکونی، و برخی مواقع تلفات جانی می‌شود.