۰ نفر

۳۸۵ منطقه کشور درگیر سیل است

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۴۴
کد خبر: 656925
۳۸۵ منطقه کشور درگیر سیل است

رییس جمعیت هلال‌احمر هشدار داد: موضوع سیل مانند زلزله نیست و از قبل به مردم هشدار داده می‌شود، بنابرین انتظار می‌رود تا مردم بیشتر هوشیار باشند و به هشدارها توجه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جمعیت هلال احمر؛ کولیوند گفت: ۳۸۵ نقطه از کشور، ۲۰ استان، ۱۱۱ شهرستان و ۲۹ محور مواصلاتی متاثر از سیلاب است و تا کنون در جریان این سیلاب‌ها ۵۳ نفر جان خود را از دست داده و تا این لحظه ۱۶ نفر همچنان مفقود هستند.

وی ادامه داد: بیشترین آسیب متاثر از سیلاب در کشور در استان تهران بوده است. امام‌زاده داوود در غرب استان و شهرستان فیروزکوه و دماوند در شرق به خصوص منطقه زرین دشت و روستای آتشان‌ بیش از نقاط دیگر آسیب دیده‌اند.

وی با اشاره به تداوم عملیات جست‌وجو و نجات گفت: عملیات جست‌وجو در کن و امامزاده داوود به مرحله آخر رسیده اما در فیروزکوه همچنان ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر از امدادرسانی ۳ هزار نجاتگر و امدادگر این جمعیت در مناطق سیل زده سراسر کشور خبر داد و گفت: عملیات پاسخ به این سانحه دشوار و پیچیده بوده اما خوشبختانه موفقیت‌های زیادی حاصل شده است. به عنوان نمونه روز گذشته مردی ۴۰ ساله در امامزاده داوود بعد از ۱۶ ساعت در رودخانه پایین دست توسط امدادگران نجات یافت و جان سالم به در برد.

وی ادامه داد: افراد زیادی از مکان‌های ناایمن به محل های ایمن منتقل شدند و اسکان اضطراری برای تعداد زیادی از خانوارها در چادرهای هلال احمر فراهم شده‌است. همچنین اقلام غذایی و زیستی بدون کاستی در حال توزیع در میان متاثرین است.

کولیوند پیرامون وضعیت امدادرسانی در شهرستان فیروزکوه گفت: متاسفانه به دلیل ریزش کوه در این شهر، دسترسی به راه‌های مواصلاتی و خدمت رسانی با موانع دشواری روبرو بود.