۰ نفر

انهدام باند کلاهبرداری با شگرد وعده سفر کربلا

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 654906
انهدام باند کلاهبرداری با شگرد وعده سفر کربلا

رییس پلیس فتا تهران از متلاشی شدن باند ۶ نفره کلاهبرداران تلفنی با موضوع برنده شدن سفر زیارتی کربلا خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود بعنوان مجری یک برنامه قرآنی با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش‌های هیجانی و دیگر اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما برنده خوش شانس سفر به عتبات عالیات شده اید. از دیگر ترفند‌های این متهمان، تماس تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی صدا و سیما و ... بوده است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت افزود: تعداد شکات پرونده به بیش از ۹۰ نفر رسیده و همچنان نیز در حال افزایش است.

او ادامه داد: مجرم با استفاده از ترفند‌های زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که محتوای پیامکی که برای وی ارسال می‌شود را برای او بخواند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود می‌شود.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان که در قالب یک شبکه حرفه‌ای ۶ نفره در حال فعالیت بودند شناسایی و پس از تشریفات قضایی در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام سایبری بیان کرد: در میان شکات این پرونده، افراد مختلفی وجود داشتند، از فردی که هزینه سفر به کربلا را از حسابش سرقت کرده بودند تا خانواده‌ای که هرچه داشتند برای تهیه جهیزیه دختر خود به حسابشان واریز کرده بودند و توسط این مجرمان به سرقت رفته بود.

به گفته وی مجموع ارزش ریالی وجوه سرقت شده تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال بوده است.