۰ نفر

نحوه دریافت خسارت خودرو پس از برخورد با اشیای ثابت

۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 653655
نحوه دریافت خسارت خودرو پس از برخورد با اشیای ثابت

شاید شما در شهر با صحنه تصادف خودرو با اشیای ثابت برخورد کرده باشید، آیا می‌دانید که راهی وجود دارد که رانندگان می‌توانند از این طریق،خسارت‌های که به خودرویشان وارد شده را از شرکت‌های بیمه دریافت کنند؟ اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید مطلب پیش رو را دنبال کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  همشهری آنلاین، رییس ‌اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد که رانندگان دارای بیمه بدنه در صورت تصادف خودرو با اشیای ثابت، می‌تواند خسارت خود را با همان کروکی که افسرکارشناس تنظیم می‌کند از شرکت‌های بیمه دریافت کنند.

سرهنگ «احسان مؤمنی» در برنامه زنده «شهر امن» در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و درباره نحوه دریافت خسارت پس از برخورد و تصادف با اشیای ثابت توضیح داد.

مؤمنی در این برنامه گفت: «در تصادفات خودرو با شیء ثابت یا اموال دولتی و یا بیت‌المال و یا اموال شخصی، راننده صحنه تصادف را باید حفظ کرده و در اطراف خودرو علائم ایمنی و هشدار دهند نصب کند.»

وی افزود: «بعد از رعایت نکات ایمنی، راننده خودرو ‌باید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرد تا افسر کارشناس در صحنه حادثه حضور پیدا کرده و به بررسی تصادف بپردازد.»

سرهنگ مؤمنی توضیح داد: «اگر خسارت به اموال دولتی و اموال شخصی وارد شده باشد افسر کارشناس کروکی تنظیم کرده و شرکت بیمه مکلف به جبران خسارت اموال وارده است.»

گفتنی است که اگر رانندگان دارای بیمه بدنه باشند می‌توانند خسارت خود را با همان کروکی که افسرراهنمایی و رانندگی تنظیم می‌کند از شرکت‌های بیمه دریافت کنند.