۰ نفر

رجزخوانی در فضای مجازی حادثه آفرید!

۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۹:۱۸
کد خبر: 649729
رجزخوانی در فضای مجازی حادثه آفرید!

نوجوان 15 ساله‌ای که با رجزخوانی در فضای مجازی، حریف می‌طلبید، عصر چهارشنبه گذشته جنایت هولناکی را در مشهد رقم زد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خراسان، رجزخوانی دو نوجوان 15 و 17 ساله در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی از پاییز سال گذشته زمانی آغاز شد که نوجوان 17 ساله کارگاه رویه  کوبی مبل را ترک کرد اما کل کل‌های غرورآمیز بین او و شاگرد 15 ساله کارگاه ادامه یافت و به فضای مجازی کشید به گونه‌ای که رجز خوانی‌های آنان با توهین و فحاشی درهم آمیخت.

طولی نکشید که هیجانات دوران نوجوانی با «منم منم» گره خورد و به «حریف طلبی» در شبکه‌های اجتماعی انجامید. دو کارآموز حرفه مبل سازی که روزی همکار بودند حالا برای یکدیگر خط و نشان می‌کشیدند و «چشم غره» می‌رفتند تا جایی که همین حریف طلبی‌های غرورآمیز عصر چهارشنبه گذشته به درگیری فیزیکی رسید و نوجوان 15 ساله با ضربات کاردی یک دم، همکار سابقش را به شدت مجروح کرد.

این گزارش حاکی است: چند دقیقه بعد، پیکر خون آلود «امین- س» در حالی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت که تلاش کادر درمانی برای بازگرداندن او به زندگی، بی نتیجه ماند و این نوجوان جان خود را از دست داد. با مرگ این نوجوان بر اثر عوارض ناشی از ضربات کارد، مراتب به قاضی ویژه قتل عمد مشهد گزارش شد و بدین ترتیب قاضی دکتر صادق صفری در اوایل شب هنگامی به سوی مرکز درمانی حرکت کرد که گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی و پزشک قانونی نیز وارد بیمارستان شده بودند. بررسی‌های میدانی و مقدماتی قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد حکایت از آن داشت که پیکر نوجوان 17 ساله پس از نافرجام ماندن عملیات احیاء، به سردخانه بیمارستان منتقل شده است بنابراین دامنه تحقیقات با مشاهده آثار ضربات کارد بر قفسه سینه مقتول، به خیابان پنجتن 15 کشید، جایی که درگیری فیزیکی بین دو نوجوان، حادثه هولناکی را رقم زده بود.

ادامه بررسی‌های تخصصی بیانگر آن بود که متهم به قتل،  بعد از ارتکاب جنایت، به یک طلافروشی پناه برده است که مالک آن از بستگان وی بود. به همین دلیل قاضی صفری ضمن صدور دستورات میدانی برای بازبینی دوربین‌های مدار بسته، از کارآگاهان نیز خواست به ردزنی قاتل بپردازند. این درحالی بود که تحقیقات نشان می‌داد، نوجوان 15 ساله (متهم به قتل) که «ابوالفضل- د» نام دارد به سمت خروجی شهر در حرکت است.

بنابر این گزارش با آن که طبق اظهارات برخی از شهود محلی، «امین» قبل از مرگ، نام قاتل خود را بر زبان رانده بود اما باز هم بررسی‌های قاضی ویژه قتل عمد تا پاسی از شب همچنان ادامه داشت. مالک طلافروشی درباره این حادثه تلخ و تاسف بار به مقام قضایی گفت: من در مغازه خودم نشسته بودم که از رهگذران و اهالی محل شنیدم درون کوچه درگیری شده است. هنوز لحظاتی از این ماجرا نگذشته بود که «ابوالفضل- د» در حالی که چاقویی در دست داشت وارد مغازه‌ام شد. انگار از صحنه حادثه گریخته بود. طولی نکشید که پشت سر او «امین» (مقتول) هم با سر و وضعی خون آلود مقابل مغازه آمد. او نیز چاقویی در دست داشت و خون زیادی از پیکرش روی زمین می‌ریخت. به او گفتم برو بنشین! در این هنگام افراد زیادی در محل تجمع کردند که «ابوالفضل» نیز در این گیر و دار از مغازه خارج شد و فرار کرد.

گزارش ها حاکی است: با توجه به اهمیت موضوع و شناسایی زودهنگام عامل این جنایت هولناک، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان با  دستور سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) وارد عمل شدند و با راهنمایی‌های قاضی ویژه قتل عمد، در حالی محل اختفای  متهم فراری را شناسایی کردند که گروه دیگری از کارآگاهان با هدایت سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) هماهنگی‌های درون خانوادگی را برای معرفی متهم فراری و تسلیم شدن وی به قانون انجام می‌دادند تا «ابوالفضل – د» برای جلوگیری از حوادث تلخ دیگر، زیر چتر قانون قرار گیرد.

بنابراین گزارش، هنوز شب به نیمه نرسیده بود که بالاخره تلاش‌های پلیس و دستورات ویژه قضایی نتیجه داد و حلقه‌های قانون بر دستان نوجوان 15 ساله گره خورد. با انتقال «ابوالفضل- د» به اتاق بازجویی در پلیس آگاهی خراسان رضوی، قاضی دکتر صفری نیز شبانه عازم آگاهی شد و بدین ترتیب بازجویی از متهم 15 ساله در حضور مقام قضایی ادامه یافت. این نوجوان که آثار پشیمانی در چهره‌اش موج می‌زد و اشک پهنای صورتش را خیس کرده بود، درباره این جنایت تکان دهنده گفت: از اردیبهشت تا مهر سال گذشته، «امین» در کارگاه رویه کوبی مبل نزد ما کار می‌کرد اما از برج 7 (مهر) دیگر کار نکرد و از آن جا رفت.

با وجود این ما همچنان در فضای مجازی با یکدیگر ارتباط داشتیم و کل کل می‌کردیم تا جایی که این رجزخوانی‌ها و خط و نشان کشیدن‌ها به فحاشی و توهین‌های زشت و حریف طلبی کشید. حدود هفته قبل بود که یک روز «مرحوم» در حالی که حال طبیعی نداشت ناسزاهای بسیار زشتی را به من گفت اما بعد از این موضوع باز هم با یکدیگر آشتی کردیم!

تا این که امروز (روز حادثه) در خیابان پنجتن جلوی مرا گرفت و به طور ناگهانی سیلی به صورتم نواخت. من هم که از کل کل‌های مجازی و توهین و فحاشی‌های او عصبانی بودم در حالی چاقویم را بیرون کشیدم که او نیز چاقویش را بیرون آورد. این نوجوان 15 ساله در ادامه اعترافاتش مدعی شد: او نتوانست با چاقو ضربه‌ای به من بزند اما من چند ضربه به او زدم! تیغه چاقوی من حدود 25 سانتی متر و یک دم بود که با آن ضربات را بر پیکر او فرود آوردم! من و او به تنهایی با هم درگیر شدیم و کس دیگری در این ماجرا نقش نداشت. متهم این پرونده جنایی در ادامه ادعاهایش افزود: وقتی «امین» خون آلود شد من هم به درون طلافروشی یکی از بستگانم رفتم که در همان نزدیکی بود ولی مرحوم و دوستانش پشت سر رسیدند که مرا بزنند. من هم که ترسیده بودم از شلوغی محل و تجمع دیگران استفاده کردم و به آرامی از آن جا گریختم!

وی در پاسخ به سوال قاضی دکتر صفری که پرسید آیا هنگام ارتکاب قتل، مواد مخدر یا مشروبات الکلی استفاده کرده بودید؟ گفت: نه! زمانی که با او درگیر شدم هیچ نوع ماده مخدر یا مشروبات الکلی مصرف نکرده بودم!

در پی اعترافات صریح متهم، وی با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت تا ابعاد دیگر این جنایت به طور تخصصی واکاوی و بررسی شود.