۰ نفر

نشست گاز سمی در بندر العقبه اردن با ۵ کشته و ۲۳۴ مصدوم

۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۳۷
کد خبر: 648495
نشست گاز سمی در بندر العقبه اردن با ۵ کشته و ۲۳۴ مصدوم

سخنگوی اداره امنیت عمومی اردن خبر داد که در پی نشت گاز سمی از یک مخزن در بندرگاه العقبه، پنج نفر کشته شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «عامر السرطاوی» سخنگوی اداره امنیت عمومی  اردن بعد از ظهر امروز دوشنبه از نشت گاز سمی از یک مخزن در بندرگاه العقبه خبر داد.

شبکه خبری «المملکه» به نقل از السرطاوی گزارش داد، در جریان این حادثه تا این لحظه، پنج نفر کشته و ۲۳۴ نفر دیگر هم مصدوم شده‌اند. این گاز سمی از یک مخزن نشت کرده است.

وی گفت که متخصصان و گروه شناسایی مواد خطرناک تا این لحظه در حال بررسی این مخزن هستند تا بتوانند از نشست گاز جلوگیری کنند.

نشست گاز سمی در بندر العقبه اردن

این مسئول اردنی با اشاره به تلاش متخصصان برای مهار این حادثه، تصریح کرد، ساحل جنوبی استان عقبه در پی نشت این گاز تخلیه شد.

این شبکه خبر داد، کشتی که در آن نشت گاز صورت گرفته به خاطر این بوده است که یک مخزن حاوی گازهای سمی از روی کشتی به پایین افتاده بوده است.

این در حالی است که محل نشست گاز با مناطق مسکونی فاصله زیادی دارد. افراد مصدوم به بیمارستان نظامی «هاشم» در شهر «لاعبه»، بیمارستان اسلامی و بیمارستان خصوصی دیگری منتقل شدند. یک بیمارستان صحرایی هم در نزدیکی بیمارستان هاشم دایر شد..

خبرنگار شبکه المملکه خبر داد، منطقه صنعتی که در منطقه جنوب شهر عقبه قرار دارد، به این منطقه نزدیک است. در ورودی شهرک صنعتی هم ممنوعیت عبور و مرور  برقرار است وتردد کامیون‌هایی که به بندر جدید العقبه می‌آیند، متوقف شده است.

به گفته وی، برای کنترل این حادثه نیروهای دریایی در نزدیکی کشتی حضور دارند. این حادثه هنگام جابجایی نفتکش مملو از این گاز سمی رخ داده است.