۰ نفر

هکر صرافی پایتخت در دام پلیس فتا

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶
کد خبر: 644166
هکر صرافی پایتخت در دام پلیس فتا

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که اقدام به هک یکی ازصرافی‌های کشور وبرداشت غیرمجاز بیش از ۱۴ میلیارد ریال از حساب دیگران کرده بود خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سامع خورشاد صبح امروز (سه‌شنبه ۲۴ خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درپی مراجعه یکی از مدیران عامل صرافی مازندران‌ به مراجع قضائی و انتظامی استان مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حسابش، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: طبق اعلام مدیر صرافی، رمزارزهای برداشت شده به حساب فردی مشخص واریز شده، که پس از شناسایی آن و احضار به ‌پلیس فتا در اظهارات خود بیان کرد کارت خود را در اختیار فردی که با قیمت بالا کارتم را اجاره می‌کرد قرار دادم و از ماجرای هک صرافی ‌اطلاعی ندارم. ‌

رئیس پلیس فتا مازندران تصریح کرد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهم مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای وی مورد شناسایی قرارگرفت که در یک عملیات غافلگیرانه متهم سایبری در پایتخت دستگیر و ادله دیجیتال وی جمع‌آوری گردید.

این مسؤول بیان کرد: با شروع تحقیقات از متهم، وی منکر هرگونه بزه انتسابی شد ولی پس از مواجهه ‌با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از ‌سوی کارشناسان این پلیس، ضمن اعتراف به جرم انتسابی، در ‌خصوص علل و انگیزه خود از ارتکاب این جرم گفت‌ در مدت زمان سه ماه به میزان ۱۴ میلیارد ریال رمز ‌ارز برداشت کردم.