۰ نفر

تنها ۷۰ مالباخته از سارقان بانک ملی شکایت کردند! + عکس

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۰
کد خبر: 644130
تنها ۷۰ مالباخته از سارقان بانک ملی شکایت کردند! + عکس

دو متهمان اصلی سرقت بزرگ از بانک ملی شعبه دانشگاه تهران ساعت 2 بامداد دیروز 23 خردادماه صحنه سرقت را بازسازی کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  رکنا، ساعت دو بامداد دوشنبه 23 خرداد امسال، متهمان پس از انجام تحقیق و بازجویی در دادسرای جنایی تهران پس از 72 ساعت که از دستگیری و تحقیقات پلیسی گذشته بود، برای بازسازی صحنه جرم راهی محل شدند.

خودروی پلیس که حامل دو نفر از متهمان اصلی پرونده سرقت بانک ملی بود، مقابل بانک در خیابان انقلاب تهران توقف کرد. از آنجایی که سارقان رأس ساعت دو بامداد 13 خرداد وارد بانک شده بودند، تیم تحقیق نیز آنها را همان ساعت به بانک منتقل کردند تا به بازسازی صحنه سرقت بپردازند.

این بازسازی در مقابل دوربین تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی پایتخت و با حضور قاضی نصرتی، سرپرست دادسرای ویژه سرقت پایتخت، سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ و افسر پرونده و تیم تحقیق صورت گرفت.

بازسازی+صحنه+سرقت+از+بانک+ملی++

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که بانک 1040 صندوق امانات دارد که 264 صندوق آن تحویل مشتری‌ها داده شده و از این تعداد 168 صندوق مورد سرقت قرار گرفته است.

تاکنون حدود 70 مالباخته پرونده سرقت از بانک ملی به شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت مراجعه و شکایت خود را ثبت کرده‌اند. یکی از افرادی که شکایت خود را ثبت کرده مرد طلافروشی بود که 10 میلیارد تومان طلا در صندوق امانت بانک داشت. دیگری پزشک جراحی بود که 650 میلیون تومان سکه و ارز داخل صندوق قرار داده بود. مرد میانسالی که از سال 97 صندوق اجاره کرده بود نیز در میان شاکی‌ها بود ارزش اموال مسروقه وی 4 میلیارد و 500 میلیون تومان، برآورد شده است.  شاکی بعدی فردی بود که 130 سکه طلا و مقداری ارز در صندوق به امانت گذاشته بود. پس از بازسازی صحنه سرقت همچنان ثبت شکایت از شاکی‌ها و برآورد میزان سرقت‌ها ادامه دارد.

بنابر این گزارش، ساعت 8 صبح دوشنبه 16 خرداد خبر سرقت بزرگ از صندوق امانات بانک ملی مقابل دانشگاه تهران به پلیس اعلام شد. اما 48 ساعت بعد سارقان شناسایی و 10 نفر از آنها در تهران و شهرهای اطراف و سه نفر نیز در ترکیه بازداشت شدند. تحقیقات در رابطه با این سرقت ادامه دارد.