۰ نفر

کلاهبرداری میلیاردی با رسید ساز جعلی

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۱
کد خبر: 642675
کلاهبرداری میلیاردی با  رسید ساز جعلی

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری سه عضو یک باند خبر داد که با اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی از شهروندان کرده بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزنامه خراسان، سرهنگ علی عباسی کسانی  اظهارکرد: پس از مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتای کرمانشاه و طرح شکایت مبنی بر این که پس از درج آگهی با موضوعاتی مانند دستگاه موتوربرق، دستگاه بستنی‌ساز و کنسول بازی پلی‌استیشن در سایت های اینترنتی از آن ها کلاهبرداری شده است ، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: افراد شاکی اعلام کردند شخصی از طریق شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و پس از جلب اعتمادشان با ارسال رسید بانکی و بیان این که مبلغ را از طریق پایا انتقال داده و طی چند ساعت آینده به‌ حساب شما واریز می‌شود، کالا را تحویل گرفته و با وجود گذشت زمان تاکنون هیچ مبلغی به ‌حساب شان واریز نشده است.

سرهنگ عباسی کسانی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های فنی به‌ عمل‌آمده معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده و به منظور دریافت کالا از تاکسی‌های آنلاین  یا پیک استفاده می کرده است.

رئیس پلیس فتای کرمانشاه خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس، اعضای این باند که سه نفر بودند شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با بیان این که اعضای این باند اقدام به کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی از 18 نفر کرده‌ بودند، افزود: فروشندگان پس از دریافت رسید پرداخت، حتماً موجودی حساب خود را چک کنند و به یاد داشته باشند که پیامک واریز بانک را فعال کنند و درصورتی‌ که خدمات پیامکی ندارند، از طریق دستگاه خودپرداز موجودی خود را بررسی کنند.