۰ نفر

مامور پلیس فرشته نجات دختر بچه شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 642389
مامور پلیس فرشته نجات دختر بچه شد

کودک ۷ ساله ای که پس از وقوع سانحه رانندگی و ایجاد لخته خون در گلویش در آستانه خفگی و مرگ قرار داشت با حضور به موقع یکی از کارشناسان پلیس‌راه از مرگ نجات یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا، فرمانده پاسگاه پلیس‌راه اتوبان زنجان - تبریز در خصوص اقدام خود و نجات جان کودک 7 ساله ، گفت: از وقوع حادثه تصادف در اتوبان زنجان - تبریز در کیلومتر ۱۹ و برخورد یک دستگاه کامیون با تریلر در جاده مطلع شدم.

سرهنگ ایمان‌علی حسینی افزود: با مشاهده این صحنه خود را به خودروی آسیب دیده رسانده و مشاهده کردم با برخورد دو دستگاه خودرو، دو سرنشین آن‌ها که یکی از مصدومان دختر بچه ۷ ساله‌ای بود، بی‌هوش شده است.

وی تصریح کرد: با بررسی وضعیت دختر بچه ۷ ساله متوجه شدم نفس نمی‌کشد اما خوشبختانه هنوز نبض داشت و با توجه به تجربیات گذشته حدس زدم که ممکن است راه تنفسی‌اش مسدود شده باشد.

قدردانی از پلیس

این مامور وظیفه‌شناس پلیس‌راه ادامه داد: از آنجایی که ممکن بود تا زمان رسیدن نیروهای اورژانس زمان برای نجات جان کودک از دست برود، ابتدا دهان کودک را باز کردم که متوجه شدم مقدار زیادی خون در گلوی او جمع شده و حالت لخته پیدا کرده است و پس از آن، کودک را به آرامی به پهلو برگردانده و سر کودک را به سمت پایین قرار دادم که همین باعث شد لخته‌های خون از دهانش خارج شود.

وی یادآور شد: پس از خارج شدن لخته‌های خون و باز شدن مجاری تنفسی، کودک شروع به نفس کشیدن کرد و سپس به گریه افتاد و پس از آن متوجه شدم خوشبختانه خطر رفع شده و کودک نجات پیدا کرده است.

گفتنی است، پس از بهبودی نسبی مصدوم، والدین کودک به همراه فرزندشان در پاسگاه پلیس‌راه اتوبان زنجان - تبریز حضور یافته و از عملکرد پلیس‌راه قدردانی کردند.