۰ نفر

زمان پایان آواربرداری متروپل مشخص نیست

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبر: 639526
زمان پایان آواربرداری متروپل مشخص نیست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: نمی‌توانیم زمان مشخصی برای پایان آواربرداری متروپل اعلام کنیم زیرا در هر مرحله آواربرداری باید کار جست‌وجو و نجات را نیز انجام دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وحید شعبانی با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی در حادثه متروپل آبادان، اظهار کرد: مراحل آواربرداری و عملیات امدادی در متروپل ادامه دارد. نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان از ابتدای وقوع این حادثه در محل حضور دارند و آواربرداری وارد فاز جدیدی شده است. در دو محور شمالی و شرقی همزمان دو کار در حال انجام است؛ نخست اینکه به وسیله ادوات و تجهیزات سنگین، آواربرداری سازه‌های بتنی بزرگ به منظور دسترسی به پیکرهای گرفتار در زیر آوار در حال انجام است.

وی افزود: تیم جست‌وجو و نجات به همراه تیم‌های آنست (سگ‌های زنده‌یاب) و تیم‌های تخصصی در این زمینه نیز در حال تلاش برای پیدا کردن پیکرها در زیر آوار هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از نظر تجهیزات، ادوات، عوامل لجستیک و نیروهای انسانی در سطح استاندارد قرار داریم اما طول کشیدن آواربرداری مربوط به برخی مشکلات است؛ نخست اینکه بخشی از سازه باقی‌مانده ناپایدار است و آواربرداری غیراصولی موجب می‌شود که سازه فرو بریزد و ابعاد حادثه را چند برابر کند بنابراین این مساله موجب شده کمی کار طول بکشد.

شعبانی ادامه داد: برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده که آواربرداری مانع رسیدن به پیکرها نباشد. تلاش ما بر این است که با محوریت پیدا کردن پیکرها، کار آواربرداری انجام شود.

وی عنوان کرد: نمی‌توانیم زمان مشخصی برای پایان آواربرداری متروپل اعلام کنیم زیرا هر در مرحله آواربرداری باید کار جست‌وجو و نجات را نیز انجام دهیم. تلاش ما بر این است که در اولین فرصت در چند روز آینده این کار به سرانجام برسد.