۰ نفر

ماجرای خودسوزی در شهر بم

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۳۷
کد خبر: 639386
ماجرای خودسوزی در شهر بم

فردی میانسال اقدام به خودسوزی و دیگرسوزی در اتاق رییس اداره صنعت، معدن و تجارت(صمت) شهرستان بم کرد که فرد مذکور زنده مانده در بیمارستان بستری شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا پشتیبان رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بم روز شنبه درباره علت این اقدام با ارایه توضیحاتی افزود: این فرد شاکی خصوصی داشته و تنها برای تشکیل پرونده به اداره تعزیرات معرفی شده بود؛ همچنین هیچ بازرسی از سمت این اداره تاکنون درباره وی صورت نگرفته بود.

وی تشریح کرد: آذرماه سال گذشته شخصی به این اداره به عنوان شاکی مراجعه و بیان کرد که برای ساخت یک عدد خلاطه (ابزاری در ساخت وساز) به شخصی مراجعه کرده اما دستگاه خراب شده و شخص هم آن را تعمیر نمی کند.

پشتیبان اظهارداشت: شاکی که به اداره مراجعه کرده بود شکایتی نوشت و سپس شخص مقابل برای توضیحات بیشتر به اداره خوانده شد؛ وقتی در مقام رییس اداره با شاکی و متخلف صحبت کردم مقرر شد سازنده دستگاه با ضمانت بنده دستگاه را طبق گارانتی که داشته درست کند و تحویل فرد شاکی دهد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت افزود: بعد از گذشت چندماه اواخر هفته گذشته فرد شاکی مجدد به این اداره ‌مراجعه و اعلام کرد که طرف مقابل برای تعمیر دستگاه اقدامی نکرده است و همچنین جواب تلفن بازرسان اداره را نیز نداده بود.

پشتیبان ادامه داد: بعد از کش و قوس های فراوان نهایتا متخلف را به اداره تعزیرات حکومتی معرفی کردیم که صبح امروز شنبه به اداره صنعت،معدن و تجارت بم آمد؛ وقتی شخص متخلف به اداره مراجعه کرد اعلام شد که باید به تعزیرات مراجعه کند.

رییس اداره صمت بم تاکیدکرد: شخص متخلف تهدید کرد که خودش را آتش می زند و از اداره خارج شد اما یکساعت بعد مجدد با در دست داشتن تینر به اداره آمد و تینر را به روی خودش و من ریخت.

وی تصریح کرد: من شخص را گرفتم تا فندک را از دستش خارج کنم اما به دلیل اینکه قدرت بیشتری داشت یکباره فندک را زد و آتش به جان او، من و یکی از همکارانم افتاد و بخشی از اداره هم آتش گرفت.

پشتیبان توضیح داد: همکارانم توانستند با کپسول آتش نشانی ساختمان اداره و آتشی که روی تن من بود را خاموش کنند اما فرد متخلف با شعله های آتش به بیرون فرار کرد.

به گفته وی، مردم بیرون از اداره با پتو آتش روی بدن شخص را خاموش کردند و پلیس نیروی انتظامی و اورژانس نیز شخص را به بیمارستان منتقل کردند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بم افزود: این شخص شاکی خصوصی داشته که چندین ماه قبل به اداره اعلام کرده و حتی ما بازرسی هم از تجهیزات این شخص نداشتیم و تنها به تعزیرات و تشکیل پرونده معرفی شده بود.

وی گفت: دست و گوش سمت راست و موهای سرم در آتش سوخته و یکی از کارمندان این اداره نیز ۲۰ درصد دچار سوختگی شده و یکی از همکاران دیگر دستش کامل آبله زده است.

همزمان با اقدام به خودسوزی این فرد در محل اتاق رییس اداره صمت، این مسئول و ۲ کارمند دیگر نیز دچار سوختگی سطحی تا حد ۲۰ درصد شده اند و فرد متخلف که اقدام به خودسوزی و دیگر سوزی کرده نیز براساس گزارش منابع پزشکی با ۴۵ درصد سوختگی زنده و در بیمارستان زنده و تحت مداواست.