۰ نفر

کشف ۱۰۰۰ تن برنج، روغن و شکر احتکاری در جنوب پایتخت

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 634579
کشف ۱۰۰۰ تن برنج، روغن و شکر احتکاری در جنوب پایتخت

رییس پلیس پایتخت از کشف یک هزار تن کالاهای اساسی همچون برنج، روغن و شکر در یک انبار جنوب تهران کشف شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین رحیمی، در پنجاه و پنجمین طرح رعد پلیس پیشگیری به خبرنگاران با اشاره برخورد پلیس با احتکار و مقابله با قاچاق کالا، از کشف دو انبار بزرگ احتکار کالای اساسی در جنوب تهران خبر داد و گفت: در جریان بازدید از این انبارها توسط پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، بیش از ۳۰ تن آرد و بیش از یک هزار تن برنج، روغن و شکر کشف شد.

وی با اشاره به برگزاری پنجاه و پنجمین طرح رعد اظهار کرد: در این طرح ۸۲۳ سارق و مالخر دستگیر و به ۹۲۳ پرونده رسیدگی شد و همچنین ۶ اراذل و اوباشی که اموال مسروقه خرید و فروش می‌کردند هم دستگیر و ۵۴ شرور هم دستگیر شدند همچنین سه هزار و ۹۷۰ فقره اموال مسروقه کشف و ۳۳ گروه و باند منهدم شد.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: در این طرح همچنین ۱۳۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف شد که ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۲۴.۵ میلیارد تومان برآورد شده همچنین سه قبضه اسلحه جنگی و شکاری و ۵۸ قبضه سلاح سرد نامتعارف کشف و جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵ پاتوق سارقین و محل‌های فروش اموال مسروقه شناسایی و پاکسازی شد و هشت پاتوق مالخران پلمب شد همچنین ۱۰۸ پاتوق معتادان و خرده فروشان موادمخدر شناسایی و منهدم شد.

به گفته سردار رحیمی، ۳۲ درصد سارقین، سارقان تجهیزات خودرو، ۱۹ درصد سارقین اماکن خصوصی و دولتی، ۱۸ درصد سارقین معابر، ۹ درصد قاپ زن و چهار درصد سارقین آپارتمان‌ها و ۱۸ درصد جیب بر و سارق منزل بودند که سارقین دستگیر شده در طرح رعد ۵۴ به ۵۱۱ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی تاکید کرد: در مجموع ۲۸۱ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند و پارک‌های تهران به طور ویژه مورد پاکسازی قرار می‌گیرد و همچنین در این طرح ۳۱ قاچاقچی کالا شناسایی و به ۲۹ پرونده قاچاق کالا رسیدگی و ۱۴۲ هزار و ۱۷۷ قلم کالای قاچاق کشف و همچنین هزار و ۱۴۷ لیتر مشروبات الکی نیز کشف شد.