۰ نفر

بازداشت ۳ مامور ویدئوی جنجالی سد لتیان + جزییات حادثه

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبر: 633908
بازداشت ۳ مامور ویدئوی جنجالی سد لتیان + جزییات حادثه

در پی دستور فرمانده پلیس پایتخت و رئیس پلیس آگاهی مبنی بر پیگیری ویژه ضرب و شتم یک زن توسط پلیس در محدوده سد لتیان، سه مامور حاضر در صحنه بازداشت شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، روزنامه «ایران» با انتشار این خبر نوشت: ۲۵ ثانیه فیلم منتشرشده از رفتار دو مأمور پلیس و یک سرباز کلانتری ۱۶۵ لواسانات که زن جوانی را به زور سوار خودروی پلیس می‌کنند، در فضای مجازی دست به دست چرخید. زن جوان با مانتوی مشکی و شلوار جین آبی در حال ناسزاگویی به مأموران است و فردی مخفیانه در حال تصویربرداری از این صحنه است. مأموری که لباس شخصی به تن دارد، ابتدا با دست روی دست زن جوان می‌‌کوبد که گوشی از دست او پرت شده و گوشی به سپر عقب خودروی پلیس برخورد می‌‌کند و در این میان همان مرد که لباس شخصی به تن دارد، زن جوان را با زور و تهدید داخل خودروی پلیس می‌‌اندازد.

در بررسی‌های صورت‌گرفته و تحقیقات انجام‌شده مشخص شد که زن جوان و دوستش که این تصاویر را گرفته بود، سوار بر خودروی تیبا از ایست بازرسی لواسانات عبور می‌‌کنند. مأموران ایست بازرسی که به آنها مشکوک شده بودند، دستور ایست می‌‌دهند اما دو زن بدون توجه به دستور ایست مأموران کلانتری به راهشان ادامه می‌‌دهند. به این ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد و کمی آن طرف‌تر، مأموران کلانتری ۱۶۵ لواسانات موفق به متوقف‌کردن خودروی تیبا شدند اما زن جوان به دنبال برخورد مأموران، از خودرواش پیاده شده و شروع به فیلمبرداری می‌‌کند و از سایر رانندگان عبوری  می‌‌خواهد که از برخورد پلیس با آنها تصویربرداری کنند.

در بازرسی از خودروی زن جوان، مقدار کمی ماده مخدر گراس کشف شد که بررسی‌ها نشان می‌‌دهد برای مصرف شخصی آنها بوده است.

با انتشار این فیلم، براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت «سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت، دستورات لازم را درخصوص پیگیری ویژه حادثه دستگیری این خانم در منطقه سد لتیان توسط گشت خودرویی پلیس پیشگیری که تصاویری از آن منتشر شده صادر کرد.»

بلافاصله تحقیقات به دستور رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ آغاز شد و در تحقیقات صورت‌گرفته سه مأمور کلانتری که در این صحنه حضور داشتند، بازداشت شدند.