۰ نفر

پلیس: مخالف مسافرکشی با موتور نیستیم

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 633630
پلیس: مخالف مسافرکشی با موتور نیستیم

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه در تابستان حجم استفاده از موتورسیکلت رو به افزایش است، گفت: پلیس مخالف استفاده از موتورسیکلت و حتی مسافرکشی با موتور نیست اما باید نظم و انضباط در شهر رعایت شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین رحیمی روز شنبه در حاشیه طرح انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران پایتخت در جمع خبرنگاران افزود: مأموران پلیس در صد نقطه پایتخت در دو شیفت صبح و بعدازظهر آماده برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران هستند.

وی اضافه کرد: پلیس تهران بزرگ سه طرح بزرگ و ویژه و مهم به طور همزمان در سه نقطه از پایتخت ایجاد می‌کند که موتوریار، ساماندهی عبور و مرور در معابر پایتخت و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران از جمله این طرح ها است.

سردار رحیمی اظهار کرد: تلاش ما بر این است که با اجرای این طرح، موتورسیکلت سواران را ساماندهی کنیم و تخلفات موتورها را کاهش دهیم که با اجرای این طرح‌ها هم تردد موتورسیکلت سواران نظم و انضباط پیدا می کند و هم ترددها در شهر منظم می‌شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه استفاده از موتورسیکلت در پایتخت رو به افزایش است، گفت: رعایت قانون اولین موضوع است، پلاک موتورسیکلت‌ها به هیچ عنوان نباید مخدوش باشد و همچنین حرکت در محل عابر پیاده و پیاده روها کاملا ممنوع است همچنین عبور از چراغ قرمز و داشتن بار غیرمتعارف ممنوع است.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه ۴۶درصد از کشته‌های تصادفات سال ۱۴۰۰ مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است، گفت: موضوع اصلاحات هندسی، رفع گره‌های ترافیکی، برطرف کردن نقاط حادثه خیز و به روز کردن المان‌های موضوعی از اقداماتی است که پلیس با کمک شهرداری‌ها در معابر پایتخت انجام می‌دهد.