۰ نفر

کشف صدها تن روغن، گندم و آرد احتکاری طی دو روز گذشته

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۰۹
کد خبر: 633114
کشف صدها تن روغن، گندم و آرد احتکاری طی دو روز گذشته

سخنگوی ناجا گفت: در ۴۸ ساعت گذشته، طرح ضربتی مقابله با احتکار در دستور کار پلیس سراسر کشور قرار گرفت که تا امروز عصر ۲۹۰ تُن روغن و ۳۱۲ تُن گندم و آرد احتکاری از انبار‌ها کشف و ضبط شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار مهدی حاجیان با حضور در استودیو خبر صداوسیمای مرکز کردستان و در ارتباط با بخش پیگیری شبکه خبر اظهار داشت: این روند هنوز کامل نشده و با دسترسی پلیس به این سامانه ها، نقش نظارتی ناجا به عنوان مجری قانون افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک اصل اساسی است که در همین راستا قرارگاه امنیت اقتصادی از اول فروردین امسال فعالیت خود آغاز کرده و طرح‌های عملیاتی ضربتی را در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی ناجا افزود: در ۲ ماه اخیر و در قالب فعالیت این قرارگاه، ۲ میلیون و ۸۶۳ هزار لیتر روغن خوراکی و سه هزار تن گندم و آرد کشف و ضبط شد.

سردار حاجیان سخنگوی ناجا گفت: یکی از راه‌های ارتقای نظارت پلیس بر امنیت اقتصادی دسترسی به بانک‌ها و سامانه‌های تولید و توزیع کالای اساسی است که این روند هنوز کامل نشده است.

وی به مردم توصیه کرد تا هرگونه اطلاعات خود را در مورد کالا‌های اساسی احتکاری و یا فروشندگانی که کالای اساسی ارائه نمی‌دهند، با پلیس درمیان بگذارند.

سخنگوی ناجا تاکید کرد: احتکار کالای اساسی به هر شکل جرم است، چون معیشت مردم را به خطر می‌اندازد و لذا همه مسوولان وزرات صمت و تعزیرات باید کمک کنند تا در طرح‌های ضربتی بازدارندگی لازم توسط پلیس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید کالای اساسی در کشور مشکلی وجود ندارد و آنچه که باعث کمبود کالا‌های اساسی شده، احتکار و قاچاق آن است، افزود: پلیس در مرحله شناسایی و ضبط کاملا قاطعانه عمل می‌کند و با هر گونه عرضه، توزیع و نگهداری خارج از شبکه برخورد خواهد کرد.