۰ نفر

مرد تهرانی همسر و دخترش را کشت / قتل در لویزان رخ داد + نظر روانشناس

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 629558
مرد تهرانی همسر و دخترش را کشت / قتل در لویزان رخ داد + نظر روانشناس

مرد تهرانی همسر و دختر نوجوان خود را در خانه اش در منطقه لویزان به قتل رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رکنا، بامداد ۲۹ فروردین امسال گزارش قتل هولناک زن جوان و دختر ۱۵ ساله اش به بازپرس کشیک قتل پایتخت گزارش شد و بلافاصله بازپرس زارعی به همراه تیم جنایی برای رسیدگی به  قتل در لویزان  عازم محل حادثه شدند.

جنایت در طبقه همکف یکی از ساختمان های شهرک لویزان رخ داده بود و بررسی های اولیه حاکی از آن بود که بیش از ۲۴ ساعت از  قتل مادر و دختر  گذشته است.

در همین حال پدر این خانواده به عنوان عامل جنایت ، خود را تسلیم ماموران پلیس کرد.این در حالی بود که پیش از فاش شدن راز جنایت با دستگاه فرز برقی اقدام به صدمه بدنی به خود کرده بود و به همین دلیل حال جسمی مساعدی نداشت.

قتل  مادر و دختر در  لویزان  به دست پدر خانواده

خواهر متهم که در تماس با ماموران پلیس راز ماجرا را فاش کرده بود ، در اولین اظهارات خود به ماموران گفت :« چند ساعت قبل برادرم با من تماس گرفت و از من خواست برای بردن پسر 7 ساله اش به خانه شان بروم.زمانی که به خانه شان رسیدم با اجساد همسر برادرم و دختر 15 ساله اش مواجه شدم.ابتدا خیلی شوکه شده بودم.بعد از چند دقیقه فورا موضوع را به پلیس اطلاع دادم.»

وی در ادامه گفت:«مدتی بود برادرم دچار فشارهای روحی و عصبی شده بود، به من می گفت برایش از پزشک وقت بگیرم.»

متهم که خود را به شدت مجروح کرده بود، در تکلم مشکل داشت و به بیمارستان منتقل شد.اما در همان اظهارات کوتاه خود قبل از انتقال به بیمارستان گفت:«همسر و دخترم برای من دسیسه درست کرده بودند و به همین دلیل آنها را به قتل رساندم. پسر 7 ساله ام بعد از قتل به مدرسه رفت و وقتی به خانه برگشت به او گفتم که مادر و خواهرش خواب هستند.چند ساعت بعد هم با خواهرم تماس گرفتم و از او خواستم به خانه مان بیاید و پسرم را با خود ببرد.قبل از رسیدن خواهرم خودم را با فرز زخمی کرده بودم.»

با توجه به کشف چند تکه نخ شیرینی در کنار اجساد احتمال می رود که متهم به وسیله آنها یا نخ همسر و فرزند خود را کشته باشد.همچنین با توجه به اینکه متهم توانایی صحبت کردن نداشت هنوز مشخص نیست به چه شیوه ای دست به جنایت زده است.

تحقیقات در این پرونده در شعبه یکم دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.

موشکافی روانشناسانه

 دکتر فاطمه موحد، روانشناس در خصوص قتل خانوادگی با اشاره به این موضوع که عوامل مختلفی در ایجاد انگیزه برای متهم تاثیرگذار بوده، گفت: تداخل هورمونی و ترشح بیش از حد دوپامین، گذشته سخت و نیز عوامل محیطی می توانند در بروز چنین رفتارهای پرخشونتی موثر باشند.

وی افزود: ممکن است متهم، کودکی سختی داشته باشد و در نتیجه با دیدن هر رفتاری که تدائی کننده خاطرات بد آن دوران باشد، دچار خشم انفجاری شود. زمانی که یک کودک، شاهد دعوا و تنش سخت بین پدر و مادرش باشد، تهدیدهای کلامی آن ها در ضمیر ناخودآگاهش ثبت می شود و در بزرگسالی بعد از ازدواج ممکن است آن تهدیدها در شرایط خاص عملی کند.

دکتر موحد خاطرنشان کرد: شاید این متهم زمانی که دور از خانواده اش مشغول کار بوده، توجه کافی را دریافت نکرده و خشم زیادی درونش جمع شده بوده و چنین جنایت هایی را برای آرام ساختن خود انجام داده باشد.

این استاد روانشناسی در پایان گفت: عدم بلوغ عاطفی باعث ناتوانی در کنترل هیجانات می شود. از سویی دیگر محرک هایی از جمله هورمون کورتیزول وجود دارد که باعث افزایش خشم و خشونت در مردان می شود. البته کورتیزول در بدن همه انسان ها وجود دارد ولی میزان ترشح آن در افرادی که دست به اعمال خشونت بار می زنند، بیشتر است. شاید اگر این فرد پس از انجام قتل اول مورد بررسی قرار می گرفت، قتل های بعدی رخ نمی دادند.

وی افزود: افراد که ناآرامی و مشکلات روحی در خود می بینند باید آزمایش های هرمونی بدهند و سپس باید روان کاوی شود تا شاهد چنین پرونده و اخباری نباشیم.